שתף קטע נבחר

פורמולה 1: כרגיל, הטכנולוגיה מנצחת

ג'נסון באטון הבריטי, נהג קבוצת בראון החדשה-ישנה, ניצח במירוץ פתיחת עונת הפורמולה 1 החדשה - במלבורן, אוסטרליה. במקום השני סיים בן קבוצתו הוותיק, רובנס באריקלו. והחדשות הרעות - הטכנולוגיה שוב קובעת את המנצח

"חייבים להוסיף עניין למירוצי הפורמולה 1", אמרו לעצמם בפעם המי-יודע-כמה קברניטי קטגוריית המירוצים הבכירה בעולם. "אולי ננסה לבטל עוד יותר את הפערים בין הקבוצות העשירות לעניות, וניתן כך יותר משקל ליכולת הנהג ופחות ליכולת פיתוח וטכנולוגיה", הוסיפו ואמרו לא בפעם הראשונה בשנים האחרונות. וכך הוזנקה לה עונת הפורמולה 1 במירוץ שנערך באוסטרליה, עם אין ספור שינויי תקנון במכוניות, במידע לצופים ובנהלים. ומה קיבלנו? ניצחון כפול לקבוצה שהיטיבה מכולן לנצל עליונות טכנולוגית, אותה מתיר התקנון...

 

ג'נסון באטון הבריטי הוא נהג מצוין לכל הדעות, ולא רק מכיוון שבעבר כבר ניצח מירוץ פורמולה 1. באטון נחשב בתחילת דרכו - לפני כמעט עשור - כנהג הבריטי המבטיח ביותר בעידן המודרני, אחד שיכול (וצריך) לזכות בתואר אלוף עולם בעתיד. אלא שהבטחה ותוצאות לחוד. באטון מעולם לא בלט כנהג-על, ללא קשר לכל הקבוצות בהן נהג במהלך תשע שנות ניסיון. החלטות גרועות, מהלכים מוטעים ויכולת נהיגה פושרת בדרך כלל, לא הביאו אותו לעילית שבקרב הסופר-נהגים.


הזינוק למירוץ הראשון בעונת 2009. באטון יוביל עד הסיום (תצלום: AP)

 

גם השנה מצא עצמו בקבוצה (הונדה) שכמעט וחוסלה לחלוטין במהלך החורף, רק כדי להינצל ברגע האחרון על-ידי רוס בראון הוותיק, ולהחליף את שמה ל... בראון. נושא המימון התגלה כבעייתי, אבל הסתדר לא רע לקראת מירוץ הפתיחה, בעזרתו האדיבה של אחד הטיפוסים היותר צבעוניים ובעלי חזון שידע עולם העסקים - ריצ'רד ברנסון (וירג'ין).

 

אלא שהקבוצה תכננה מכונית מצוינת מבחינה אווירודינמית. טוב כל-כך, שהיתרון על-פני הקבוצות האחרות היה לא פחות ממדהים. באטון, כמו-גם בן קבוצתו רובנס באריקלו, זינקו משני המקומות הראשונים לאחר מקצה דירוג מצוין. ובאטון לא התקשה להוביל מרגע הזינוק ועד לסיום, למרות שמכונית קוצבת סגרה לחלוטין את הפער שפתח באמצע המירוץ. באריקלו סיים שני, לאחר שקרב על הסגנות בין סבסטיאן ווטל ברד-בול ורוברט קוביצה בב.מ.וו, שלח את שניהם לפרישה מוקדמת מדי, שלוש הקפות לסיום.

 

במקום השלישי סיים לבסוף אלוף העולם, לואיס המילטון במקלארן, לאחר שיארנו טרולי נענש על עקיפה אסורה תחת המכונית הקוצבת. בעיות בתיבת ההילוכים של הנהג הבריטי מנעו ממנו לקבוע זמן ראוי במקצה הדירוג, והחלפת התיבה גררה עמה עונש של חמישה מקומות דירוג נוספים. אלא שהמילטון הוכיח בגרות לא אופיינית, נמנע ממרבית המאבקים הקשים ונהנה מפרישת מתחרים שאמורים היו לסיים לפניו.

 

הן וטל וקוביצה, והן פיליפה מאסה וקימי רייקונן בפרארי. בזמן שהשניים הראשונים התנגשו בזמן מירוץ, האחרונים סבלו מתקלה טכנית (מאסה) וטעות נהג (רייקונן). טימו גלוק בטויוטה השנייה סיים רביעי, לפני פרננדו אלונסו ברנו. ניקו רוזברג בוויליאמס סיים שישי עם שלוש נקודות אליפות, לפני סבסטיאן בואמי השוויצרי הצעיר (20) בטורו-רוסו וסבסטיאן בורדיי בטורו רוסו השנייה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נסון באטון - מנצח מפתיע
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים