שתף קטע נבחר
 

פורמולה 1: מי יעצור את ג'נסון באטון?

הנהג הבריטי של קבוצת בראון רשם היום (א') גם את המירוץ בספרד על שמו, הרביעי מחמשת מירוצי פתיחת העונה. רובנס באריקלו הברזילאי סיים שני, והשלים עוד סוף שבוע חלומי עבור הקבוצה הצנועה

בתחילת העונה זה נראה מקרי. אחר כך זה כבר לא היה מקרי, אלא הסבר חצי-צולע. לקבוצת בראון, לשעבר הונדה, הייתה עונה שלמה לתכנן מכונית מוצלחת לפי תקנון הפורמולה 1 החדש, כך הסבירו בקבוצות הגדולות את הנחיתות המביכה של מקלארן-פרארי-ב.מ.וו-רנו. בספרד, כשהקבוצות יחזרו למגרש המשחקים המוכר והנוח של אירופה, הכל יראה אחרת. ובכן, לאחר המירוץ הראשון באירופה, שנערך היום בברצלונה, אפשר לנסות ולחפש הסברים מקוריים יותר. קבוצת בראון הקטנה, בעלת התקציב הצנוע יחסית, מראה לפרארי הגדולה, מקלארן המלכותית ורנו המנוסה, איך עושים זאת נכון. שלוש הקבוצות האלה, עם שלושה אלופי עולם לשעבר, בקושי מסיימות מירוצים. בראון מנצחת אותם בסטייל.


צמד מכוניות הבראון מקדימות את פיליפה מאסה בפרארי (תצלום: AP)

 

באטון לא נאלץ לעבוד קשה מדי, למעט בשלבים הראשונים. הפער שיצר לעצמו אחר כך, בין היתר תודות לשינוי אסטרטגיית תדלוק תוך כדי המירוץ, כאשר עבר לשתי עצירות תדלוק במקום שלוש כמתוכנן, אפשר לו לנהוג בבטחה לניצחון נוסף. לבאריקלו הייתה עבודה קשה יותר, אך הוא הסתדר לבסוף היטב עם מכוניות הרד בול שנשפו בעורפו. ומה על פרארי ומקלארן? האיטלקים הצליחו להתעלות על עצמם במקצי הדירוג למירוץ, כאשר טעו לחשוב כי הזמן הראשוני שקבע קימי רייקונן, יספיק לו לעלות למקצה השני. לא כך היה, ואלוף הולם לשעבר נאלץ לזנק מהמקום ה-16. זינוק מעולה וטיפוס למקום התשיעי תוך הקפה אחת, המשיכו בחוסר יכולת לעקוף את הב.מ.וו של ניק היידפלד במשך הקפות ארוכות, ולאחר מכן במפח נפש עם תקלה מכאנית ופרישה.

 

לפיליפה מאסה היה מירוץ טוב בהרבה, עם זינוק מעמדה סבירה וקביעת קצב טוב מאד. אלא שגם כאן טעו כנראה בפרארי, וכמות הדלק שנשא עמו הנהג הברזילאי איימה שלא להספיק עד הסיום. עצירת תדלוק הייתה מחסלת אפשרות לסיים במקומות מהם צוברים נקודות, ומאסה נאלץ להאט ולאפשר למתחרים לעקוף את הפרארי בשתי ההקפות האחרונות. לבסוף סיים רק במקום השישי, והשווה את מספר הנקודות שצבר מתחילת העונה לאלה של רייקונן - שלוש בלבד.

 

אצל מקלארן המצב היה גרוע עוד יותר. אלוף העולם לואיס המילטון, לא הצליח לצבור נקודה. בן קבוצתו, הייקי קובליינן, פרש מהמירוץ אחרי מספר הקפות.

 

תוצאות מירוץ ספרד

 

1. ג'נסון באטון, בראון, 10 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון, 8 נקודות

3. מארק וובר, רד-בול, 6 נקודות

4. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 5 נקודות

5. פרננדו אלונסו, רנו, 4 נקודות

6. פיליפה מאסה, פרארי, 3 נקודות

7. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 2 נקודות

8. ניקו רוזברג, וויליאמס, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים

 

1. ג'נסון באטון, בראון, 41 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון, 27 נקודות

3. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 23 נקודות

4. מארק וובר, רד-בול, 15.5 נקודות

5. יארנו טרולי, טויוטה - 14.5 נקודות

6. טימו גלוק, טויוטה - 12 נקודות

7. לואיס המילטון, 9 נקודות

8. פרננדו אלונסו, רנו, 9 נקודות

  

אליפות היצרנים

 

1. בראון, 68 נקודות

2. רד-בול, 38.5 נקודות

3. טויוטה, 26.5 נקודות

4. מקלארן, 13 נקודות

5. רנו, 9 נקודות

6. פרארי, 6 נקודות

7. ב.מ.וו, 6 נקודות

8. וויליאמס, 3.5 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נסון באטון. מספר 1
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים