שתף קטע נבחר
 

רוכבי האופנועים: משרד האוצר מתנכל לנו

לטענת יבואני האופנועים, משרד האוצר מנסה לבטל את החוק לחלוקת נטל הנזק בין מכוניות ואופנועים, באמצעות סעיף תמוה בחוק ההסדרים. ומי אחראי לדבריהם למחטף? המפקח על הביטוח, ידין ענתבי

בעלי רכב דו-גלגלי שקיוו להפחתת תעריפי ביטוח החובה, עקב שינוי בחוק המטיל אחריות גדולה יותר על בעלי מכוניות בתאונות אופנוע-מכונית, לא יהנו ככל הנראה מההוזלה הצפויה. הסיבה: משרד האוצר הגניב לדבריהם לחוק ההסדרים סעיף, המבטל את תיקון החקיקה שאושרה בכנסת עוד בפברואר 2008. בהתאם לתיקון, שונה יחס התשלום במקרה של פגיעות גוף בין חברת הביטוח המבטחת את המכונית, לבין הפול בו מבוטחים האופנועים. מיחס של 50-50, ליחס של 75-25 לרעת חברת ביטוח המכונית. תיקון זה אמור היה להוזיל את תעריפי ביטוח החובה היקרים מאוד של כלי רכב דו-גלגליים.

 

 

אלא שכעת מתברר כי למרות שלשינוי האמור אין כל השפעה על תקציב המדינה, הגניב המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, ביטול לתיקון בחוק ההסדרים. לטענת הרוכבים, הסיבה לכך היא התנגדותו של המפקח לשינוי שאושר בכנסת כנגד רצונו. עכשיו, כך מתנגדיו, הוא "סוגר חשבון" עם הרוכבים.


הביטוח לא יוזל? (צילום אילוסטרציה)

 

אתמול שיגרו יבואני הרכב הדו-גלגלי, המאוגדים בלשכת המסחר, מכתב דחוף ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין, ובו בקשה למנוע מהאוצר להעביר את הסעיף במסגרת חוק ההסדרים. יו"ר האיגוד, טלי דרורי-ברנר, מציינת במכתב כי מדובר בכוונה לבטל תיקון בחוק, שמטרתו היתה תיקון עיוות חמור בתחום ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי, ואשר הטיל נטל כספי כבד ובלתי מוצדק על ציבור הרוכבים. לדבריה, "במשך שנתיים דנה הכנסת בהרחבה ובכובד ראש בתיקון החוק, שמעה את כל הצדדים ובהם המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, והחליטה בסופו של דבר לאשר את החוק בנוסחו החדש".

 

דרורי-ברנר מוסיפה כי "לצערנו, למרות תיקון החוק, מנסה משרד האוצר כבר שנה שנייה ברציפות לבטלו דרך חוק ההסדרים, על אף שאין קשר בין תיקון זה לבין תקציב המדינה. התיקון נגע בחלוקת הנטל הביטוחי בין חברות הביטוח והפול באופן הוגן יותר, ואין בינו לבין תקציב המדינה מאום. הכללת ההצעה לביטול החוק בחוק ההסדרים, היא ניסיון גס למחטף של המפקח על הביטוח, המנסה לעקוף, בדרך לא ראויה, החלטה של כנסת ישראל ללא הנמקה כלשהיא".

 

לטענתה, עצם פרסום כוונתו של המפקח על הביטוח, מרתיע את חברות הביטוח מכניסה לביטוח אופנועים, ועל-ידי כך נמנעת אפשרות הוזלת מחירי הביטוח לרכב דו-גלגלי. בכך לדבריה מסכל ענתבי כבר בימים אלה את מטרת החוק וכוונת המחוקק, ומקבע את מונופול הפול".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפקח על הביטוח, ידין ענתבי
צילום: אורי פורת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים