שתף קטע נבחר
 

האם ביטוחי קטנועים ואופנועים יוזלו?

הצעת חוק הקוראת להוזיל תעריפי ביטוח חובה לאופנועים וקטנועים, אושרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. החדשות הרעות: הוזלה זו עשויה לייקר את ביטוח המכוניות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק הקוראת להוזיל את עלויות ביטוח החובה לאופנועים וקטנועים. זאת, על-ידי שינוי חלוקת האשמה בתאונות דרכים, והטלת "אשמה אוטומטית" על נהגי מכוניות. כיום נחלקת האשמה שווה בשווה בין רוכב דו-גלגלי לנהג המכונית.

 

 

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת גלעד ארדן וסטס מיסז'ניקוב. לדברי ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה, "הצעת החוק מתקנת עיוות צרכני הקיים בשוק, אשר גרם לכרבע מבעלי הרכב הדו-גלגלי לרכב בלי ביטוח חובה". ח"כ מיסז'ניקוב מעריך כי השינויים המוצעים בחוק יעודדו נהיגה זהירה ובטוחה.


צילום ארכיון: אמיר כהן

 

עיקרה של הצעת החוק, הוא שינוי יחס האשמה במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים. כיום נחלקת האשמה שווה בשווה בין רוכבי דו-גלגלי לנהגי מכוניות. ההצעה קוראת לשנות את היחס ל-75% לנהגים, ו-25% בלבד לרוכבים, ובכך להשוות את מעמד הרוכב, מבחינת נטל ביטוח, לזה של הולך רגל שנפגע.

 

בכך נעשה ניסיון לעודד את חברות הביטוח להציע פוליסות ביטוח חובה לרוכבי אופנועים וקטנועים, שכיום מבוטחים רק באמצעות ה"פול". הכוונה היא שתחרות

בשוק הביטוחים תביא להוזלת הפרמיות. מחירים גבוהים במקרה זה, ימשיכו לשלם רק רוכבים עם "היסטוריית תאונות" בעייתית.

 

יואב בן אור, משנה לממונה על הביטוח, הסתייג מההצעה. לדבריו, כבר היום משלמים הרוכבים תעריף נמוך מהסיכון שהם מייצגים. "יותר הגיוני שכל אחד ישלם את תעריף הסיכון שהוא מייצג", אומר בן אור. "כיום אנו קובעים תעריף מקסימום, ולא מאפשרים לחברות לגבות את תעריך הסיכון הגבוה יותר אותו הם (הרוכבים, ynet) מהווים".

 

אייל פרובלר, מנהל תחום התחבורה באיגוד לשכות המסחר, אמר בתגובה שפורסמה בהודעה של האיגוד, כי "ועדת הכלכלה עושה צדק בתיקון העוול שנעשה לרוכבי הדו-גלגלי". לדבריו, "רפורמת הביטוח מ-2001 גרמה לעלייה דרמטית במחירי הביטוח (הדו-גלגלי, ynet), בעוד נהגי המכוניות נהנים לאורך השנים מהוזלה עצומה של כ-40% במחירי הביטוח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוכבים, עם ביטוח
צילום: אורלי דיין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים