שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הנוסעים יחכו, הנהג צריך להתפנות
    נוסעי הרכבת מבאר שבע לתל אביב נתקלים זה זמן רב באיחורים תכופים של זמן היציאה לדרך. הפעם מדובר היה באיחור של רבע שעה, עקב הצורך של הנהג להתרענן. אלא שהאיחור גדל עד כדי 40 דקות בתחנת היעד

    כך נולד איחור רכבת: נהג קטר נאלץ להתפנות לשירותים, ולכן יצאה רכבת נוסעים באיחור של רבע שעה. כתוצאה מכך, נתקעה הרכבת מאחורי רכבת פרברית איטית, והאיחור תפח ל-40 דקות בתחנת היעד. א', נהג קטר ברכבת ישראל, הודיע אתמול (ג') למנהל תחנת באר-שבע מרכז כי הוא "צריך להתפנות לשירותים, ולהתרענן לפני הנסיעה". בגלל העצירה הארוכה שדרש הנהג, איחרה הרכבת לצאת מתחנת המוצא ברבע שעה. כתוצאה מאיחור זה, "נתקעה" רכבת הנוסעים מאחורי רכבת פרברית, והאיחור הצטבר ללא פחות מ-40 דקות בתחנת היעד, בנהריה.

     

    בשיחה עם ynet, אומר היום (ד') נהג קטר ותיק כי המקרה בתחנת באר-שבע מרכז מבזה את כל עובדי החברה. "פשוט אי אפשר להאמין שכזה דבר קרה. כדי לא לעכב את הנוסעים, נהגים מצטיידים בבקבוק - זה קורה לא פעם. אבל לעכב בגלל זה רכבת שלמה ומאות נוסעים? זה אחד הביזיונות הכי גדולים שיכולים להיות". ברכבת אומרים כי הנהג הוא חבר ועד המקורב להנהלה, ולכן "הוא מרשה לעצמו להתנהג כך. כל עובד אחר, היה מושעה או הולך הביתה".


    למה איחרה הרכבת? הנהג צריך "להתפנות ולהתרענן" (צילום: הרצל יוסף)

     

    מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הרכבת הגיעה באיחור של מספר דקות לתחנת באר-שבע מרכז, ולפני שהמשיך לדרכו ביקש הנהג להתרענן למספר דקות. כתוצאה מכך, יצאה הרכבת באיחור של כרבע שעה מתחנת באר-שבע לכיוון תל-אביב. כאשר הגיעה הרכבת לתחנת לוד, נאלצה - בגלל האיחור בתחנת באר-שבע - להתעכב בדרכה, וזאת בגלל רכבת פרברית שהקדימה אותה". ברכבת טענו גם כי אירוע ההתאבדות שהיה אמש ליד עתלית, גרם לעיכוב של 15 דקות מתוך ה-40.

     

    ברכבת מזכירים כי השימוש במסילה אחת בין המרכז והדרום, עלול לייצר בעיות כאלה, שייפתרו רק עם פתיחת המסילה הנוספת, ב-2011.

     

    מה גרם ל"עצירת השירותים"?

    מה שצריך להטריד את נוסעי הרכבת, אינה "עצירת השירותים" של נהג הקטר, אלא הסיבה לכאורה להתנהגותו. מקורות ברכבת

    אומרים כי הנהג, א', נאמן לאחד הסמנכ"לים בחברה, המנסה להדיח סמנכ"ל אחר, באמצעות פגיעה בפעילות השוטפת של החטיבה עליה הוא אחראי. בגלל מאבק הכוחות בין שני הסמנכ"לים, מתנהלת בשבועות האחרונים מעין "אינתיפאדה" ברכבת, במסגרתה נאבקים ביניהם עובדים משני המחנות היריבים. התוצאה היא שיבושים בתנועת הרכבות, אי-עמידה בלוחות הזמנים, ואף גרימת סיכונים בטיחותיים בחלק מהמקרים.

     

    למעשה, "עצירת השירותים" של א' לא הייתה העיכוב היחיד שיצר באותו יום. במברק האירוע שיצא לאחר ההתרחשות בתחנת באר-שבע מרכז - והגיע לידי ynet - נכתב כי "נהג הרכבת מסרב לצאת מבאר-שבע צפון לבאר-שבע מרכז, בגלל חוסר ויזה (טופס המגדיר את נהלי הנסיעה בכל קטע מסילה)". יש לציין כי א' אמור היה לצאת עם מערך רכבת ריק מתחנת ב"ש-צפון לתחנת ב"ש-מרכז, וזאת כדי לאסוף את הנוסעים הממתינים בתחנת המוצא.

     

    גם במקרה זה, אומר ל-ynet נהג ותיק, אין כל סיבה לעכב את הנוסעים. "אמנם יש הנחיה לא לצאת ללא ויזה, אבל במקרים רבים, ולטובת הנוסעים, אנחנו מקבלים אישור לצאת, לאחר שבדקנו את הרכבת וקיבלנו את ההנחיות הרלוונטיות לנסיעה. את הוויזה נותנים לנו בתחנה הבאה. זה כל הסיפור".


    פורסם לראשונה 12/08/2009 14:13

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נהג קטר ותיק: "אי אפשר להאמין שכזה דבר קרה"
    צילום: אלכס קולומויסקי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים