שתף קטע נבחר

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק הטיס

צעד קטן לקראת החזרת סיווג התעופה של ישראל שהורד לפני כשנה לכזה של מדינות נחשלות. בכיר במשרד התחבורה: "יש עוד הרבה מה לעשות". החוק הישן - משנת 1927

לאחר יותר מ-80 שנה אישרה היום (א') ועדת השרים לענייני חקיקה את טיוטת חוק הטיס החדש, שהינו אחד התנאים העיקריים של מינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה.

 

שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) אמר כי עם אישור החוק על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה הוא יובא מיידית לקריאה ראשונה בכנסת ולאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, כדי להאיץ את הצעדים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של הבטיחות.

 

בסוף 2008 הוריד מינהל התעופה הפדרלי האמריקני את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ. הורדת הסיווג מערימה קשיים על חברות תעופה ישראליות שטסות לארצות הברית, וכן על יצרניות של מטוסים וציוד תעופתי, בעיקר התעשייה האווירית.

 

טיוטת חוק הטיס שאושרה היום אמורה להחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן מ-1927, ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" מ-1937.

 

טיוטת החוק החדש כוללת, בין השאר, חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל; התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO); הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס; הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה", שיסייעו לרשות התעופה האזרחית בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.

 

שר התחבורה אמר כי חוק הטיס מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דו"ח ביקורת ה-FAA, ועתה עם עדכונו והטמעת כל ההערות שצויינו על ידי מבקרי ה-FAA נעשה צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה.

 

לדברי כץ, רשות התעופה האזרחית פועלת בימים אלה במרץ לתיקון כל הליקויים הנדרשים כדי שישראל תוכל לחזור בתוך חודשים ספורים לקטגוריה 1. מדובר, בין השאר, בכתיבה ועדכון מחדש של מאות תקנות ונוהלים, ותיעוד מחדש של כל רשיונות הטיס.

 

"זו התחלה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות", אמר מקור בכיר במשרד התחבורה. לדבריו, אין סיכוי שישראל תקבל את הסיווג בחזרה לפני אמצע השנה הבאה "וזה במקרה הטוב".

 

צוות מעקב מיוחד של מינהל התעופה הפדרלי האמריקני צפוי להגיע לישראל בקרוב בפעם הרביעית, כדי להמשיך בפעולות ההדרכה של אנשי רשות התעופה, ולעמוד על ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון כל הליקוים שהתגלו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדרך לקריאה ראשונה. כץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים