שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    ארה"ב הורידה דירוג בטיחות התעופה בישראל
    בהודעה רשמית שפרסם מינהל התעופה האזרחית האמריקני נכתב, כי מערכות הפיקוח בישראל לא תואמות את הסטנדרטים הבינלאומיים. המשמעות: חברות ישראליות לא יוכלו לפתוח קווי תעופה חדשים לארה"ב. אל-על: יום שחור לתעופה הישראלית

    מינהל התעופה האזרחית האמריקני (FAA) הודיע הערב (יום ו') רשמית על הורדת דירוג הבטיחות האווירית של ישראל לדרגה 2 - בעקבות הערכה שהתקיימה ביולי האחרון. מינהל התעופה האמריקני הבהיר כי אין קשר בין ההחלטה למצב הביטחוני בישראל.

     

    ה-FAA קבע כי בעקבות הורדת דירוג הבטיחות של ישראל, חברות תעופה ישראליות לא יוכלו לפתוח קווי תעופה חדשים לארה"ב. האמריקנים הבהירו כי כל המדינות שחברות התעופה שלהן טסות לארה"ב, חייבות להתאים עצמן לדרישות הבטיחות של הארגון הבינלאומי של התעופה האווירית, לגבי תפעול מטוסים והתחזוקה שלהם.

     

    בהודעה נכתב, כי "רשות התעופה האזרחית בישראל מטפלת בבעיות שזוהו, לרבות עבודה משותפת עם ה-FAA כדי לתקן את הנושאים מעוררי הדאגה, כך שמערכות הפיקוח יהיו תואמים בצורה מלאה את הסטנדרטים והנוהלים של הארגון הבינלאומי של התעופה האווירית".

     

    עוד נכתב, כי "מ-1995 ישראל שמרה על דירוג של קטגוריה 1, כלומר שרשויות התעופה האזרחית עמדו בסטנדרטים של הארגון הבינלאומי. דירוג בקטגוריה 2 קשור בחוסר חוקים או תקנות במדינה, אשר הכרחיים כדי לפקח על חברות התעופה על-פי הסטנדרטים הבינלאומיים. אפשרות נוספת היא שרשות התעופה האזרחית אינה עומדת באחד או יותר מהסטנדרטים כמו מומחיות טכנית, אימון הצוות, שמירת רקורד או נוהל פיקוח תקין".

     

    "יום שחור לתעופה הישראלית"

    רשות התעופה האמריקנית הבהירה כי הקביעה שלה אינה מצביעה על כך

    שחברת תעופה זרה כלשהי בטוחה או לא בטוחה, אלא קובעת אם רשות התעופה הזרה עומדת בסטנדרטים של הבטיחות הבינלאומית. ממלא מקום מנכ"ל אל-על, קברניט ליאור יבור, אמר בתגובה לפרסום ההודעה האמריקנית, כי "זהו יום שחור לתעופה הישראלית".

     

    לדבריו, בחברה "מצפים מממשלת ישראל והכנסת לשאת באחריות להחלטה החמורה ולהשתתף מיידית במלוא ההוצאות שייגרמו לחברות הישראליות בעקבותיה, ובכלל זה מימון הוצאות הביטחון, עליהן התחייבה המדינה כבר לפני חודשים ארוכים. אל-על מצפה ממדינה ישראל לפעול בכל הדרכים על מנת להחזיר את ישראל להיות מדינה "סוג א'"בענף התעופה העולמי".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדל הפיקוח בנתב"ג. ארכיון
    צילום: רשות שדות התעופה
    צילום: אוהד אבידן קינר
    נוסעים ממתינים להמראה. ארכיון
    צילום: אוהד אבידן קינר
    מומלצים