שתף קטע נבחר

"זה הזמן למכוניות חשמליות"

מנהלי חברות בארה"ב הקימו שדולה חדשה, שתנסה להגדיל את תמיכת הממשל האמריקני בתחבורה חשמלית. נשיא רנו-ניסאן, אחד מחברי הקבוצה, מזהיר: עד 2050 יהיו בעולם 2.5 מיליארד כלי רכב, ולכן חובה לקדם מכוניות חשמליות כבר עכשיו

תכירו: "קואליציית חשמול" תפעל להשגת הטבות מס והלוואות מהממשל האמריקני לטובת ייצור ורכישה של מכוניות חשמליות. קבוצת מנהלים בכירים בארה"ב הכריזה אתמול (ב') על הקמת שדולה חדשה, שתפעל להגדלת ההשקעה של הממשל האמריקני בתחבורה חשמלית. המטרה: מכירת 14 מיליון מכוניות חשמליות עד 2020, ויותר מ-100 מיליון מכוניות חשמליות עד 2030.

 

הקבוצה, שמונה יותר מ-12 מנהלים בכירים ממגזרים שונים במשק, הודיעה כי "קואליציית החשמול" תנסה לקדם הטבות מס והלוואות למפעלים שייסבו את קווי הייצור שלהם לטובת ייצור מכוניות חשמליות, סוללות מתקדמות, או עמדות טעינה. להערכת חברי הקואליציה, תוכניתם לעידוד השימוש בכלי רכב חשמליים תעלה יותר מ-120 מיליארד דולר בשמונה השנים הקרובות.


עמדת טעינה של חברת בטר פלייס (צילום: רויטרס)

 

"הצרכן צריך להחליט" 

"זו לא מטרה בלתי אפשרית", אמר אתמול פרדריק סמית', אחד מחברי הקבוצה ונשיא FedEx. "זה פשוט עניין של ארגון, רצון ויכולת ביצוע". לרגל ההכרזה על הקמת "קואליציית החשמול", הצטרף לקבוצה הסנטור הדמוקטרי ביירון דורגן, שאמר כי "בסופו של דבר, הצרכן יצטרך להחליט לאן המדינה הזו הולכת. אבל מנקודת מבט של מדיניות ציבורית, אנחנו יכולים להכין את הבמה לקראת ההחלטה הזו".

 

חבר נוסף בקבוצה הוא נשיא קבוצת רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, שאמר כי "זה הזמן הנכון לקדם מכוניות חשמליות. למעשה, זה זמן קריטי לקידום הנושא". ראוי להזכיר כי קבוצת רנו-ניסאן נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח כמה דגמי מכוניות חשמליות, שחלקם יגיע לישראל. הקבוצה גם חתמה על הסכמים לשיתוף פעולה עם מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי והחברה לישראל, "בטר פלייס".

 

לדברי גוהן, שוק הרכב העולמי צפוי לצמוח מ-600 מיליון כלי רכב כיום ל-2.5 מיליארד בשנת 2050, בעיקר בעקבות עלייה דרמטית ברמת המינוע במדינות מתפתחות, כמו סין והודו. לכן, אומר גוהן, ייצור כלי רכב חשמליים הוא הכרח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים