שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים 2010 - הסוד הוא באינטראקציה
    מהו תפקידה של המדיה החברתית בקידום האתר שלכם? פבל ישראלסקי, מומחה קידום אתרים, מסביר

    זה כבר לא סוד שמרבית האינטראקציה כיום מתרחשת בפלטפורומות מדיה חברתיות למיניהן כגון: טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, באז ואחרות. יחסי גומלין אלו באים לידי ביטוי בהתכתבויות, שיתוף קישורים למקורות מעניינים ברשת, דירוגים, תמונות מאירועים וכדומה.

     

    מחפשים אצל החברים

    כיום כבר לא חייבים לפנות לגוגל או בינג כדי לחפש מידע, מספיק פשוט לקפוץ לרשת החברתית שלכם כדי לשאול את החברים.

     

    2009 הייתה שנה מופלאה למדיה החברתית – אתרים ושירותים חדשים, גל מצטרפים ענק, מודעות לתופעת המדיה החברתית ובעיקר מספר מקדמי אתרים שהבינו לאן נושבת הרוח.

     

    מנועי החיפוש כבר מזמן הבינו שכמות התנועה העצומה שזורמת שם, מייצרת מדי יום כמות קולוסאלית עוד יותר של תוכן וקישורים בעלי ערך. אם מנוע החיפוש של גוגל מעוניין להישאר על המפה בתור המנוע הרלוונטי ביותר ברשת, לא תהיה לו ברירה אלא להתחשב בכל הקישורים שנוצרים במדיה זו ולבסס את אלגוריתם הדירוג שלו עליהם.

     

    בסקר גורמי הדירוג במנועי חיפוש לשנת 2009 (תרגום לעברית מהמקור שפרסמו SEOmoz), נכתב כי מדדי הרשתות החברתיות מהווים כשישה אחוזים מכלל הגורמים שמשפיעים על הדירוג. אני כמובן סבור ובטוח, שעם התפתחותן של הרשתות החברתיות המספר הזה רק יגדל בהדרגה. השאלה הנשאלת היא - איך מפיקים ערך SEO (קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש) מהקישורים והפעילות שנעשית במדיה החברתית?

     

    טעות נפוצה: יותר פרופילים או עמודים, יותר קישורים

    מקדמי אתרים רבים משום מה חושבים שאם רוצים לרתום את המדיה החברתית לצרכי קידום אתר, יש פשוט לפתוח פרופיל בעשרות אתרים ולהוציא מכל פרופיל קישור לאתר שרוצים לקדם. או לחילופין, להעלות מדי יום תכנים מהם יצאו הקישורים לאתר שלכם. ככה גוגל רואה שהאתר מקבל הרבה קישורים מהרשת החברתית ומעלה אותו בדירוג. אז אומנם לקישורים הללו יש ערך זניח כלשהו, אבל ממש לא זו הייתה כוונת המשורר.

     


     

    מדובר בטעות נפוצה שנוגדת לחלוטין את הקונספט האמיתי של דירוג האתרים של גוגל – יצירת תוכן איכותי שיגרום לרבים לרצות לקשר אליו מרצונם החופשי.

     

    בכל תהליך של בניית קישורים, המטרה היא בסופו של דבר להשיג כמה שיותר קישורים לאתר או הבלוג שלנו מאתרים רבים ואיכותיים. אין זה אומר שניצור פרופילים ברשתות חברתיות כדי לקשר מתוכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ברשתות החברתית היא ליידע את האחרים לגבי התוכן שיצרתם, ובכך לגרום להם להפיץ את המסר מרצונם החופשי.

     

    בשרטוט הבא, ניתן לראות דוגמא למצב בו שלחתם טוויט עם פוסט איכותי שלכם ומה האינטראקציה הרצויה לאחר מכן. אם הוא אכן איכותי, חלק מהעוקבים שלכם יעשו לו Retweet (הפצה חוזרת של המסר על ידי משתמש אחר). זה גורם לכך שמתוך הפרופיל שלהם נוצר קישור שמפנה לתוכן שלכם – כלומר בזכות פריט תוכן איכותי אחד גרמתם ליצירה של 5 קישורים טבעיים נכנסים.

     


     

    מנוע החיפוש של גוגל מבין שלקישורים שמגיעים מרשתות חברתיות יש משקל רב, משום שהם משקפים הצבעה והמלצה בצורה הטבעית והטהורה ביותר. השגת קישור מאתר רגיל היא פעולה פשוטה יחסית בימינו, בגלל זמינות הפלטפורמות החינמיות שמאפשרות זאת, קשרים עם בעלי אתרים ואתרים נוספים מהם ניתן לקשר (לא תמיד גוגל יודע לזהות שמדובר באתרים של אותו האדם).

     

    לעומת זאת, לא כל אחד ייקשר לכל דבר מתוך הפרופיל החברתי שלו. הפעולה הזו כרוכה בשקיפות רבה וחשופה לעיני כל החברים שעוקבים אחריו ולכן יש לו אחריות גדולה יותר. זו גם הסיבה שהרבה לקוחות מחפשים ביקורות על מוצרים דווקא ברשתות חברתיות ואתרי שיתוף.

     

    הפכו את הרשת החברתית למכונת לינקים משומנת שתעבוד עבורכם

    אז איך גורמים לאנשים במדיה החברתית לרצות להפיץ את המסר שלכם? להלן מספר טיפים ניתנים ליישום שיסייעו לכם להגדיל את כמות הקישורים הנכנסים הטבעיים לאתרכם.

     

    1. הקלו על הפצת התוכן שלכם - אם הצלחתם כבר למשוך גולש מתוך הרשת החברתית לקרוא את התוכן שלכם, הצעד הבא יהיה לגרום לו להפיץ אותו. במקום לצפות שהוא יחזור בחזרה לרשת החברתית ממנה הגיע וישתף אותו שם, הציבו כפתורי שיתוף בתחתית הפוסט או בעמוד התוכן באתר.

    2. דעו לכוון לקהל היעד – אי אפשר לירות לכל הכיוונים. עליכם להגדיר את קהל היעד אליו אתם פונים ולפנות רק אליו. בסופו של דבר הוא מקור ההפצה העיקרי שעשוי לקשר אליכם הכי הרבה. כוונו את התוכן שלכם למקורות בהם קהל היעד הזה שוכן – קבוצות דיון ופורומים רלוונטיים, משתמשי מפתח פופולאריים, בלוגים נישתיים וכדומה.
    3. עודדו קישורים נכנסים – לרוב הצבת קישור מצריכה מאמץ וזמן מצד המקשר ולכן עלינו להקל ולעודד אותו. יש מספר דרכים לעשות זאת כגון שימוש במבנה URL קצר ונטול פרמטרים. למרות שניתן לעשות copy+paste, מספר מחקרים הוכיחו כי זה משפיע על הרצון לקשר.

      במידה ומדובר בבלוג, לאשר טראקבקים - למקשר יש אינטרס כי אז אוטומטית יופיע בפוסט שלך קישור לעמוד ממנו קישר. אגב, בהקשר זה ב- SEOmoz פורסם לא מזמן מחקר מעניין, בו מדורגים הפרמטרים שמשפיעים על הרצון לקשר: What Makes a Link Worthy Post
    4. קשרו לאתרים אחרים (גם אם הם מתחרים) – הגולשים מחפשים ערך בתוכן אליו נחשפים, בין אם הערך הזה יבוא לידי ביטוי בהרחבת אופקים ובין אם בפתרון בעיה סבוכה. ברגע שאתם מקשרים לאתרים חיצוניים שמרחיבים את מה שכתבתם או מספקים דוגמאות משלימות, זה הופך את התוכן שלכם לאיכותי יותר וכזה שירצו לקשר אליו.

     

    קידום עמודים ברשתות חברתיות כטקטיקה להגדלת טראפיק גם מגוגל

    מלבד קישורים שמגיעים מרשתות חברתיות יש נושא חשוב לא פחות - העמודים שאנו יוצרים שם והיכולת לקדם אותם בלי מאמץ. הזנב בשנים האחרונות מתארך ויש יותר ויותר חיפושים על ביטויים לא תחרותיים, עבורם גם פרופיל שלא הושקעו בו מאמצי קידום ברשת חברתית יכול להיות בין תוצאות החיפוש הראשונות.

     

    ניתן לראות בשנים האחרונות מגמה של שילוב סוגי מדיה שונים לצד תוצאות החיפוש המסורתיות כגון: סרטונים שהועלו במנוע החיפוש השני בגודלו - Youtube, תמונות מתוך Google images, דירוגי מוצרים מאתרי ביקורות ועכשיו גם התכונה החדשה - עדכונים מטוויטר בזמן אמת.

     

    כך זה נראה למשל כשמחפשים את הביטוי "twitter" בגוגל:

     


     

    בפעם הבאה שאתם פותחים פרופיל או מעלים סרטון ברשת, חישבו על ביטויי החיפוש שעשויים להוביל אליכם גולשים ועשו בהם שימוש. כך באמצעות פעולה אחת, תצליחו לייצר חשיפה ותנועת גולשים שמקורה בשני כיוונים: גם ממנועי חיפוש וגם מקהילת מבקרי האתר בו העליתם את הסרטון או פתחתם את הפרופיל.

     

    פבל ישראלסקי הוא מומחה SEO וכותב בלוג על קידום אתרים - AskPavel 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים