שתף קטע נבחר

קידום אתרים: בניית קישורים

בניית קישורים (Link Building) היא השלב שיאפשר לאתר האיכותי שלכם לקבל דחיפה משמעותית בכיוון המקום הראשון ב-Google. זה מתחיל ממש כאן

ספירת קישורים - לינקים בשפת העם - הייתה המקום שבו Google התחילה. גם היום, פעילות שגורמת לכך שתקבלו הרבה לינקים או מעט לינקים איכותיים (ורצוי שניהם), היא מרכיב חיוני בכל תהליך של קידום אתר. קוראים לזה "בניית קישורים".

 

איך בונים? תוכלו לתת קישורים לעצמכם, לבקש שיקשרו אליכם, להחליף קישורים, לקנות קישורים. או - ליצור אתר כל-כך ייחודי, איכותי או סנסציוני שבעלי אתרים אחרים לא יוכלו שלא לקשר אליכם (אומנות שמכונה Link Baiting ויכולה לשמש נושא לסדרת כתבות משל עצמה).

 

מבט נכון על הנושא

ככלל, האפשרות האחרונה היא הטובה והנכונה ביותר - הכי טוב כשאתם מצליחים לקבל לינקים מבלי שתצטרכו לבקש אותם או לשלם עליהם בשום דרך. קישור טבעי שנוצר משום שמישהו חשב שבאמת "מגיע לכם", גם יראה טבעי ואמין יותר. הרבה קישורים כאלה יסללו את דרך המלך למקום הראשון עבור מילות המפתח שלכם.

 

אבל לפני שתחשבו איך ומהיכן לקבל לינקים, כדאי שתתחילו בלתת לינקים. קישור לאתר סמכותי (Authoritative) מעניק אמינות לכם ולתוכן שלכם, בעיני הגולש ובעיני Google, ויעזור לכם בסופו של דבר גם לקבל לינקים.

 

לאיפה לקשר? לתכנים רלוונטיים באתרי תוכן גדולים, לערכים בויקיפדיה או דפים מתאימים באתרי ממשלה, לאתרי נישה רלוונטיים בתחום שלכם ואפילו אתרים של מתחרים - כל קישור למקור מידע איכותי ואמין שעשוי להיות שימושי לגולש. היו נדיבים, זה משתלם.

 

לינקים פנימיים

חשובים לא פחות: הלינקים הפנימיים בין דפי האתר שלכם. בתור התחלה, רצוי שיהיה לינק אחד לפחות מכל דף באתר אל דף הבית ואל דפים מרכזיים אחרים באתר, עם אותן מילות מפתח עבורן כל אחד מהם מקודם כעוגן (Anchor, הטקסט שמופיע על הלינק).

 

התחילו בכך שתעשו שימוש נכון בסרגל הניווט של האתר ו/או בטור הצד ("סיידבר"). ניווט בפורמט של Breadcrumb Navigation הוא אמצעי יעיל לשיפור התנועה באתר שלכם ולחיזוק מערך הלינקים הפנימיים כאחד.

 

קישורי טקסט תמיד עדיפים, ואם מקשרים מתמונה יש להוסיף לה תיאור (Alt text) עם מילות המפתח. עבור כל מילה או ביטוי שאתם מקדמים, בחרו דף אחד וקשרו אליו עם Anchor מתאים מדפים אחרים באתר.  


שילוב מילות מפתח בניווט, כולל שימוש ב-Breadcrumbs

 

אילו קישורים נכנסים אתם רוצים

בניית קישורים (Link Building), היא תהליך מתמשך במסגרתו השאיפה שלכם תהיה לקבל לינקים רבים ו/או איכותיים ככל האפשר מאתרים אחרים.

 

כמובן שקישור מאתר גדול, וותיק ואיכותי, רצוי מדף הבית (או דף "חזק" אחר באתר) עדיף על קישור מדף צדדי באתר בלתי ידוע. הניחו גם שככל שיהיו בדף המקשר פחות לינקים, כך הלינק אליכם יהיה חזק יותר.

 

לינק מאתר שעוסק בנושא דומה לשלכם, עדיף על לינק מאתר בלתי קשור. ככלל, נכון לומר שתריסר לינקים מדפים רלוונטיים באתרים סמכותיים שונים שקשורים לנושא שלכם, עשויים להיות שווים יותר ממאות ואפילו אלפי לינקים מאיכות נמוכה או כאלה שמגיעים כולם מאתר אחד.

 

לינקים עם תגית Nofollow שווים פחות או בכלל לא, בהתאם למקרה, אבל גם הם חלק בלתי נפרד מבנייה של "פרופיל קישורים טבעי" (Natural Link Profile), שיתרום לאמינות שלכם בעיני Google. זיכרו שהתפקיד של קישור הוא גם לשלוח אליכם תנועת גולשים - אפילו היא קטנה - ויש קשר בין התפקוד של כל לינק בהקשר הזה לבין הערך ש-Google מקנה לו.

 

מאיפה ואיך מקבלים לינקים

לפני שאתם יוצאים למסע חיפושים אחרי מקורות אפשריים ללינקים, התחילו בלבדוק האם אתם "ראויים". וודאו שהאתר שלכם מציע תוכן או שירות ייחודיים - כאלה שמי שעוסק בתחום שלכם ירצה לקשר אליהם.

 

הכירו את האתרים האחרים בתחום שלכם. השתתפו בדיונים בפורומים קשורים והגיבו בבלוגים רלוונטיים. עשו זאת בחוכמה: קודם לקרוא (ולקרוא, ולקרוא) ורק אחר-כך לכתוב.

 

במקביל:

 

  • הירשמו לאינדקסים הגדולים (DMOZ, נענע, תפוז ונטקס) ולעוד כמה אתרים שיופיעו במיקומים גבוהים כשתחפשו בגוגל "מדריך אתרים", "אינדקס אתרים" וכדומה.

http://index.nana10.co.il 


לינק מהמדריך החופשי DMOZ. עדיין חשוב.

 


אתרי מאמרים - דרך פשוטה לקבל קישורים. בתמונה: Maker.

 

 

  • שימו כפתור RSS במיקום בולט באתר שלכם ואפשרו לאנשים להירשם גם בדואר אלקטרוני.

 

  • אם אתם עושים משהו חדש ומעניין, כתבו הודעה לעיתונות שכוללת קישור לאתר שלכם. הפיצו אותה לעיתונאים המתאימים.

 

כמה טיפים לסיום

בניית קישורים היא נושא גדול מכדי שניתן יהיה לכסות אותו בכתבה אחת. מטרתנו בכתבה הנוכחית היא בעיקר להקנות לכם, הקוראים, את העקרונות הבסיסיים ולהעניק לכם כיווני מחשבה ופעולה שתוכלו לפתח.

 

לכל אתר יש צרכים שונים ואפשרויות שונות, ולכן כדאי להיזהר מהכללות. בכל אופן נסיים בכמה טיפים שנכונים כמעט תמיד:

 

הכירו את התחרות. האתרים המופיעים בדף התוצאות הראשון (והשני) עבור מילות המפתח שאתם רוצים לקדם, הם ה"מתחרים" שלכם. השאיפה שלכם - בואו נשים דברים על השולחן - היא לקבל מהם לינקים. מחלקם תוכלו לקבל לינק בקלות ומאחרים לא תקבלו לינק לעולם, בכל אופן: לא מזיק לנסות.

 

לימדו לעשות פניית פרסה. בבדיקה מי מדורג עבור המילים שאתם מקדמים (מומלץ להיעזר לשם כך ב-SEO for Firefox), אתם עשויים לגלות שהמתחרים שלכם כבר מבוססים ומקודמים היטב. זו הזדמנות טובה לשקול - האם אתם רוצים להתחרות על המילים האלה או אולי ללכת על מילים וביטויים פחות תחרותיים?

 

תלמדו לבקש, תלמדו לתת. מבלוגים ואתרים קטנים-בינוניים קל יחסית לקבל לינקים, בעיקר אם אתם גם נותנים ולא רק מקבלים. ולא, "לתת" לא בהכרח אומר שעליכם לקשר לכל מי שמקשר אליכם. לתת אומר להציע משהו בעל ערך בחינם - ולא משנה אם המשהו הזה הוא תוכן טוב, כלים שימושיים, הגרלות, הפניות לאתרים מעניינים וכו'.

 

נסו לשתף פעולה. גוגל מתנגדת להחלפת קישורים שמתבצעת רק לשם קידום בתוצאות החיפוש. אבל אפילו גוגל לא תבוא אליכם בטענות אם תיצרו שיתופי פעולה אמיתיים (לאו דווקא מסחריים) עם אתרים בתחום שלכם, שבמסגרתם "תיאלצו" לקשר אלה לאלה. קבוצה קטנה אך מלוכדת של אנשים (או אתרים) שפועלת במשותף, יכולה להגיע רחוק - גם ב-Google.  

 

לקריאה נוספת

How to Build links fast  - אוסף גדול של טיפים פשוטים ושימושיים בנושא בניית קישורים, בבלוג של אהרון וול, האיש מאחורי SEO Book.

 

131 Legitimate - Link Building Strategies - מאמר קלאסי, עתיק יומין (2002) אך במפתיע - עדיין רלוונטי בחלקו הגדול. טוב בשביל לקבל פרספקטיבה ולהשלים קצת רקע היסטורי.

 

Googles Trust Rank and Hilltop Algorithms - למתקדמים: מאמר ארוך וקצת מורכב שמתאר כלים מרכזיים בהם Google משתמש כדי לזהות "סמכות" ולהעניק ערך לקישורים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצוב: דוד רשתי
להגיע גבוה בחיפוש
עיצוב: דוד רשתי
מומלצים