שתף קטע נבחר

הגשר שעלה הון, עדיין עומד שומם

עכשיו הם נזכרים? משרד התחבורה מבהיר כי הוא מתכוון לפתוח במהרה את גשר ההפרדה המפלסית בבנימינה, שנה אחרי שהגשר בעלות של עשרות מיליוני שקלים הושק. הסיבה - יד ימין לא ממש הייתה מתואמת עם אחותה משמאל

את ההפרדה המפלסית המודרנית בבנימינה, זו המונעת את הצורך לחצות את פסי הרכבת ומגבירה את בטיחות הנוסעים, אתם ודאי מכירים זה מכבר. מאז הוקם הגשר המפואר והמודרני מעל הפסים באזור המושבה לפני כשנה, הוא אינו משמש לדבר. הגשר שנבנה בהשקעה של כ-65 מיליון שקלים עוד בתקופתו של שר התחבורה שאול מופז, נחשב כמענה הולם לבעיית הבטיחות במפגשי מסילה-כביש. הפרדה מלאה בין תנועת כלי הרכב לזו של הרכבת, חיסלה באחת את הסכנה של נהגים החוצים מסילה מבלי לציית, ומסכנים מאות נוסעים.

 

  • הגשר השומם, מואר תמיד 

 

אלא שהגשר לא נכנס לשימוש. צו מניעה שהוציאו תושבי המקום לא אפשר את פתיחתו, עד שיחובר הגשר לכביש מספר 4, כך שיובטח כי עומס התנועה באחד מחלקי המושבה, לא יגדל. במובנים רבים, סיפור הגשר הזה מזכיר את תחנת הרכבת באשדוד. גם שם נבנה גשר שעשוי לשרת את מרבית הציבור, אך עקב אי-סגירת קצוות בתהליך התכנון, כרגע אף אחד לא יכול ליהנות מההשקעה האדירה. 

 

 

נתקלתם בחלמאות נוספת? דווחו למישל: safewheels@y-i.co.il

 

תגובת רכבת ישראל: בניית ההפרדה המפלסית בבנימינה הושלמה בהתאם ללוח הזמנים שנקבע בתוכנית הפיתוח. אולם, פתיחתה מתעכבת בשל עתירה שהוגשה על-ידי תושבי השכונה הסמוכה, המבקשים לעצור את פתיחת הגשר בשל היעדר כביש גישה מההפרדה המפלסית אל כביש 4, שנמצא בימים אלה בביצוע החברה הלאומית לדרכים.

 

תגובת החברה הלאומית לדרכים: ניתן היה לפתוח את הגשר לתנועה לפני שנה ולאפשר מעבר כלי רכב במקום. לצערנו, לא ניתן לעשות זאת בשל סעיף בתכנית, המחייב סלילתו של כביש חדש, שיחבר בין הגשר לבין כביש מספר 4. כעת הכביש נמצא בעבודה, וסיום סלילתו צפוי בחודש אוגוסט 2010.

 

תגובת משרד התחבורה: השר ישראל כץ ביקר לפני מספר ימים בבנימינה והנחה את אנשי המקצוע במשרדו לפנות מיידית לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, בבקשה לאשר את פתיחת ההפרדה המפלסית. זאת, לאור התקדמות עבודות הסלילה של כביש הגישה למפרדה. הבקשה לועדה המחוזית נשלחה היום על-ידי המפקח לתעבורה במחוז הצפון. עם אישור התוכנית על-ידי הוועדה, ניתן יהיה לפתוח מיידית את המפרדה לתנועת כלי הרכב. משרד התחבורה יפעל להנהגת הסדרי תנועה שימזערו את המפגעים התחבורתיים והבטיחותיים העלולים להיווצר כתוצאה מפתיחת הגשר בשכונות המגורים הסמוכות למפרדה. משרד התחבורה סבור כי אי פתיחתו של הגשר לתנועה, על-אף שהעבודות לבנייתו הושלמו מזה זמן רב, הוא בלתי סביר וגורם לקשיים רבים עבור תושבי בנימינה והסביבה.

 

ואנחנו אומרים: מוטב מאוחר מלעולם לא. ובעצם, לא הגיע הזמן שהגופים העושים שימוש כה נדיב בכספי הציבור, יעשו זאת בחוכמה ובמחשבה תחילה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החיבור לכביש 4 - הבעיה קיימת
צילום: רותם פלדנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים