שתף קטע נבחר
 

דיימלר מול רנו - הקרב על הסוללה

שבועיים בלבד לאחר שהצהירו על פיתוח משותף של מכונית חשמלית, מודיעות שתיים מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, דיימלר הגרמנית ורנו-ניסאן הצרפתית, כי יהפכו - כל אחת בפני עצמה - למובילות בייצור ופיתוח סוללות למכוניות חשמליות. ככה בונים שת"פ?

מנכ"ל דיימלר מצהיר: נהפוך ליצרנית מובילה לסוללות עבור מכוניותצ חשמליות. דיטר זטשה, האיש החזק בקונצרן הרכב דיימלר (מרצדס), אמר כי החברה בראשה הוא עומד תהפוך ליצרנית מובילה לסוללות עבור מכוניות חשמליות. הצהרה יומרנית, ובעיקר בעייתית. זאת מכיוון שהיא מגיעה זמן קצר לאחר ההודעה על שיתוף פעולה מקיף עליו חתמו דיימלר ורנו-ניסאן, לייצור משותף של מכונית חשמלית בעתיד. והיכן הבעיה? קרלוס גוהן, האיש החזק בקונצרן הצרפתי, הכריז בעבר כי הקונצרן המשולב יהיה המוביל בייצור סוללות למכוניות חשמליות. סוכנויות הידיעות באירופה כבר תוהות - האם יקרוס שיתוף הפעולה עוד לפני שהחל?

 

 

"דיימלר תהייה חלוצה בתחום השינוע החשמלי. כאשר אפשרויות הנעה אלטרנטיביות יגיעו לשלב של ייצור המוני בעוד מספר שנים, נקדים את המתחרים", כך אמר לפני ימים אחדים דיטר זטשה, מנכ"ל דיימלר, בפני בעלי מניות בחברה. מצד שני, קרלוס גוהן, מנכ"ל ניסאן רנו, מתייחס למכונית החשמלית כמנוע הצמיחה העיקרי בקונצרן, והצהיר על כך לא אחת. את בעלי המניות בדיימלר, כך סוכנויות הידיעות, העניין הזה מרתיע. זכר כישלון הברית עם קרייזלר עדיין מהדהד בראשם.

 

כעת מפרסם גם האוטומוטיב ניוז כי טום סטלקמף, מי שכיהן בעבר במספר תפקידי מפתח בברית דיימלר-קרייזלר, אומר שניתן להצהיר כעת בפה מלא - הברית בין דיימלר לקרייזלר לא הייתה ברית בין שווים, כפי שאמורה הייתה להיות. סטלקמף מאשים את דיימלר בכך שניסתה להשתלט על קרייזלר, ולא לקיים שותפות אמתית ומפרה. לדבריו, זו הייתה הסיבה לכישלון. לגוהן הוא מייעץ: "שמור על הגב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים