שתף קטע נבחר

רשמי: מרצדס, רנו וניסאן יפתחו ביחד מכוניות

קונצרן דיימלר, בעל השליטה במרצדס, ורנו-ניסאן חתמו על הסכם שיתוף פעולה רב-חשיבות, במסגרתו יפתחו היצרניות במשותף מכוניות נוסעים, כלי רכב מסחריים וטכנולוגיות הנעה

זה רשמי: דיימלר וקונצרן רנו-ניסאן יחליפו מניות ויפתחו ביחד מכוניות. קונצרן דיימלר, בעל השליטה במרצדס, וקונצרן רנו-ניסאן חתמו היום (ד') על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו יפעלו במשותף בפיתוח מכוניות וטכנולוגיות הנעה. שלוש היצרניות ישתפו פעולה בפיתוח מכוניות חשמליות, מכוניות נוסעים וכלי רכב מסחריים. אחת המטרות העיקריות של שיתוף הפעולה בין היצרניות, הוא להוזיל את העלויות העצומות הכרוכות בפיתוח מכוניות חדשות וטכנולוגיות הנעה.  

 

  • ברית משולשת: דיימלר-רנו-ניסאן 

     

    בהודעה רשמית שפרסמו שלוש היצרניות היום, נמסרו פרטים ראשונים אודות פרויקטים עתידיים משותפים. כך למשל, רנו וניסאן יעבירו לדיימלר טכנולוגיות בתחום הנעה חשמלית ומנועים קטנים, ואילו דיימלר תעביר לרנו וניסאן טכנולוגיות של מנועי בנזין ודיזל גדולים.

     

    עם הפרויקטים שיקודמו במסגרת שיתוף הפעולה, אפשר למנות את פיתוח הדור הבא של הסמארט פור-טו, שתתבסס על הרנו טווינגו העתידית. בכוונת היצרניות לפתח לשתי המכוניות הקטנות גרסאות חשמליות, כאשר סמארט צפויה לפתח גם גרסאות מרכב נוספות - ובהן גרסת ארבע-דלתות חדשה.

     

    בתחום המנועים, עתידה רנו לתרום לדיימלר ידע וטכנולוגיות בתחום המנועים הקטנים - שישמשו את מרצדס בפיתוח דגמים קטנים וקומפקטיים עתידיים, ובהם מחליפות ל-A קלאס ו-B קלאס. נקודה מעניינת נוספת נוגעת להעברת טכנולגיות בתחום מנועי דיזל ובנזין ממרצדס לחטיבת היוקרה של ניסאן, אינפיניטי.

     

    שיתוף פעולה נוסף בין היצרניות צפוי בתחום כלי הרכב המסחריים: רנו תספק לדיימלר רכב מסחרי קטן, שכנראה יורכב בצרפת, כמו גם מנועים ותיבות הילוכים למרצדס ויטו. מעבר לכך, שיתוף הפעולה עשוי לכלול שימוש "הדדי" במתקני ייצור של השותפות בברית.

     

    במסגרת ההסכם, יקבלו רנו וניסאן נתח של 3.1% מדיימלר, בעוד דיימלר תקבל בתמורה 3.1% מרנו ו-3.1% מניסאן. מלבד החלפת המניות, שלוש היצרניות הודיעו על הקמת ועדת היגוי, שלמעשה תפקח ותנהל את הפעילות המשותפת. בהתייחסו לברית עם רנו וניסאן, אמר היום דיטר זטשה, יו"ר הוועד המנהל של דיימלר, כי "שיתוף פעולה זה מאגד אינטרסים משותפים ומבטיחים, המבוססים על פרוייקטים קונקרטיים ואטרקטיביים".

     

    קרלוס גוהן, יו"ר רנו-ניסאן - ואחד המנהלים המוערכים והמשפיעים בתעשיית הרכב כיום - אמר כי "רנו וניסאן יודעות כיצד לעבוד בשיתוף פעולה. ניסיון זה חשוב ביותר בתעשיית הרכב העולמית כיום, וחשוב אף יותר בתעשיית הרכב של המחר".

     


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דיטר זטשה, יו"ר דיימלר
    צילום: רויטרס
    קרלוס גוהן, יו"ר רנו-ניסאן
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים