שתף קטע נבחר

סערה במטכ"ל: אם בארזים נפל מיתוג...

פרשת מסמך גלנט הוכיחה לנו שאפילו בארגון האמון על ביטחון ישראל האנשים בצמרת עוסקים באינטרסים אישיים. ואתם יודעים מה? זה לגטימי - השאלה היא רק איך. כדי להגיע לפסגה חשוב שיידעו על כישוריך, אבל להימנע מהכפשות

אם עד עכשיו חשבתם שאפשר להתקדם בתפקיד ובקריירה גם בלי לדאוג למיתוג אישי מקצועי, באה פרשת מסמך גלנט הוכיחה לנו שאפילו בצבא ההגנה לישראל עוסקים הדרגים הגבוהים במיתוג אישי. גם שם הם מנסים לחזק את דימוי המועמד על מנת לזכות בתפקיד נכסף. גם בארגון האמון על ביטחון ישראל האנשים בצמרת מפעילים אסטרטגיות שיווקיות פרסונליות, מנסים ליצור פרופיל חיובי או שלילי לעצמם או למתמודדים האחרים, אם בתכנון קמפיין פרסונלי, או על ידי הדלפת מסמך שקרי.

 

 

מה היה שם, בפרשת גלנט? עיתונאי חשף מסמך שהצית סערה במערכת הצבאית והפוליטית. המסמך מציע אסטרטגיות לקידום מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל; בין השאר מוצע להרכיב פרופיל חיובי לאלוף גלנט, מול פרופיל שלילי למתחרה שלו לתפקיד הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ. כלומר, זהו למעשה, מסמך של מיתוג אישי מקצועי לגלנט - מיתוג שלילי אם הוא מזוייף ונועד להכפישו, וחיובי אם מקורו בתומכיו של גלנט או בו עצמו.

 

2 החלופות מראות שגם במטכ"ל כבר אי אפשר להסתפק באותות גבורה. המסקנה היחידה שברורה כבר עכשיו היא שבכל מקרה מסע מיתוג אישי מקצועי לצורך קידום נראה לגטימי, סביר והגיוני גם בקרב אלופים וסביבתם המקצועית. כן, שמעתם נכון, גם בגוף שלכאורה צריך להיות חף מאינטרסים אישיים ולהביט רק על ביצועים.

 

עבודה טובה? הכרחי אבל לא מספיק

הכי נעים לחשוב שבזכות ביצועים טובים בעבודה תגיע לכל עמדה בקריירה שתחפוץ בה. שהעבודה שלך תדבר בעד עצמה, ושזה מספיק. אז אמנם זה נעים לחשוב ככה, אבל זה לא מציאותי. כי עבודה קשה לא תיקח אותך לשום מקום אם לא תדאג שיידעו עליה האנשים הנכונים.

 

עכשיו, לדאוג שיידעו על העבודה שלך זה לא אומר להתרברב. ובטח שלא לקחת קרדיט סתם. והכי בטוח – זה לא אומר שמיתוג אישי בלבד, בלי גיבוי של עבודה טובה מאחורי, יוביל אותך להצלחה כלשהי. רוב הסיכויים שההיפך. אבל עבודה טובה בלי שדאגת שיידעו עליה, גם היא לא תיקח אותך רחוק.

 

מה עושים?

בטח שלא מייצרים למתחרה שלך פרופיל שלילי או דימוי שלילי. אבל כן מייצרים הכרה בפעילות המקצועית שלך. וזאת בעיקר באמצעות שיתוף בידע. תראו לאחרים איך הידע שלכם יכול לעזור להם. תנו להם כלים. צרו עבורם קשרים. קצרו בשבילם דרכים להשגת תוצאות או מידע.

 

כך הם גם ירוויחו תועלת מיידית, גם יזכרו מי לימד אותם את הכלי היעיל החדש לעבודה שלהם, וגם לא יחשבו שאתם כל היום יושבים מול פייסבוק כשלמעשה אתם כל היום בוחנים תוכנות CRM חדשות לטובת החברה, ורק לא מספרים על זה לאף אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים