שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נ.קוריס: שלחנו בשגגה דרישות תשלום בגין ספאם
    משרד עורכי הדין מודה ששלח אלפי דרישות תשלום למנהלי קבוצות בפייסבוק בגלל ספאם - ושחלקן נשלחו בשגגה ומתנצל בפני חלק מהמנהלים, ביניהם תנועת "אדם, טבע ודין". משרד נ.קוריס: "אנו מעודדים תביעות שכאלה פר אקלנס"

    "מתוך אלפי מתבי התראה שנשלחו (...) נמצאו לאחר בדיקה, מכתבים בודדים שנשלחו בשגגה". כך נכתב בהתנצלות מטעם משרד עורכי הדין "נ. קוריס ושות'", שפנה לבעלי קבוצות בפייסבוק והאשים אותם במשלוח ספאם ללקוחות שלו.

     

    ראשיתו של הסיפור בעדכון ששלח עמית שמש מעמותת ישראל בשביל אופנים לחברים בפייסבוק, על אירוע רכיבה לזכרו של רוכב האופניים שניאור חשין, שנהרג בתאונת דרכים. שמש שלח לחברים פרטים טכניים על האירוע שהתקיים ביוני.

     

    משרד עורכי הדין נ. קוריס שלח מכתב לשמש שבו נכתב "שלחת למרשתנו דבר פרסומת אסור (להלן: "ספאם") למרות שבדוגמאות שצירף למכתב לא הופיעה הצעה לרכוש מוצרים או שירותים. בהמשך נכתב "דבר הפרוסמת האסור נשלח לתיבת הדואר של נ. קוריס עורכי דין באמצאות הפייסבוק" (השגיאה במקור).

     

    עוד נכתב לשמש כי "לפנים משורת הדין ולנוחיותך, מצורף שובר תשלום על סך מופחת של 3,200 שקלים בלבד" - הכוונה לסך מופחת של פיצויים שדורש המשרד.

     

    אל תשלחו פרסומת; רוצים להתעדכן על פעילות

    עמותת ישראל בשביל אופנים פנה לעמותת "אדם טבע ודין" שיעזרו לו להתמודד עם המכתב מקוריס.

     

    אתמול (ג'), לאחר שעמותת אדם טבע ודין הסכימה לטפל בנושא, נשלח אליה מכתב ההתנצלות מקוריס. במכתב המקורי לשמש נכתב כי "מובן מאליו שהנך נדרש לחדול ממשלוח דברי פרסומת אסורים נוספים אל מרשתנו ובכלל".

     

    כעת נכתב בהתנצלות מקוריס כי "נבקש להתעדכן על ידיכם בכל הפעילויות עתידיות שתיזמו, המוקדשות להנצחת זכרו של שניאור חשין ז"ל, בכדי שנוכל ליטול בהן חלק".

     

    עו"ד דנה טבצ'ניק מ'אדם טבע ודין' אמרה ל-ynet כי  "מדובר במכתב התראה לתשלום חוב על מעשה לגיטימי, שאינו מהווה הפרת חוק הספאם. על כן, זהו מעשה חמור, אשר פוגע באחד הכלים הדמוקרטיים היעילים שעומדים לרשות ארגונים ועמותות חברתיות וסביבתיות. בכך הוא גם גורם לפגיעה ישירה בציבור שנהנה מאותם מסרים חברתיים, משיתוף הציבור וקבלת מידע חשוב.

     

    "המסרים שהועברו על ידי 'עמותת ישראל בשביל אופנים' ושמועברים על ידי ארגוני סביבה וחברה נוספים, אינם מסרים מסחריים שמטרתם לעודד רכישת מוצר או הוצאת כספים, וניסיון של משרד עורכי דין, כזה או אחר לשתק את פעילותם באמצעות הפחדה ובקשה לתשלום סכום משמעותי אינו לגיטימי ומהווה התנהגות בלתי הולמת.

     

    "'אדם טבע ודין' קיבלה פניות מפעילי סביבה נוספים, אשר בדומה למקרה של עמותת ישראל בשביל אופנים, קיבלו גם מכתבי התראה על הפצת מידע סביבתי חברתי חשוב, שאין בו ולו שמץ של פרסום למטרת מסחר. אנו מצפים כי גם אליהם יישלחו בהקדם מכתבי ההתנצלות".

     

    התראות למעריצי פיטר פן ואחרים

    משרד עורכי הדין פנה לאחרונה לבעלי קבוצות בפייסבוק ששלחו עדכונים שונים לחברי הקבוצות שהם מנהלים. על פי הודאת המשרד מדובר באלפי מכתבים שנשלחו לקבוצות שונות בפייסבוק.

     

    במכתב אחד שנשלח ללירן חסון, שמנהל קבוצת מעריצים למחזמר פיטר פן מ-1989, והנוסח שלו דומה למכתבים האחרים, נטען כי מנהל הקבוצה שלח ספאם למרשתה, החברה לאחזקות ושירותים בע"מ בהודעות ששלח לחברי הקבוצה.

     

    לראייתו של משרד קוריס, יש בעדכונים הללו  עבירה על סעיף 30א' לחוק התקשורת, ומפעיל הקבוצה נדרש לפצות את מרשתה בסך של אלף שקלים לכל הפרה, כפי שקובע החוק. הסכום לתשלום (למכתב ההתראה צורף שובר תשלום) היה 2,200 שקלים.

     

    חסון הסביר להם (גם בדף שפרסם ברשת החברתית עצמה) שהודעות הנשלחות לחברי קבוצת מעריצים בפייסבוק אינן יכולות להיחשב כספאם, שכן הוא אינו מציע לרכוש דבר, וכי מי שמצטרף לקבוצה בעצם מביע את הסכמתו לקבל דברי דואר ממנה. 

     

    תגובת משרד נ. קוריס ושות'

    ממשרד עורכי הדין נמסר ל-ynet כי לא היתה כל כוונה לאיים על עמותת "אדם, טבע ודין" או להפחיד את נמעני דרישת התשלום, וכי המכתב נבנה בהתאם לחוק, ונשלח בעקבות תלונה של אחד מלקוחות המשרד. "נשלחו אלפי מכתבים (...) הביטולים הם מקרים בהם אמנם מדובר בפרסומת, אבל למטרות צדקה כמו במקרה של 'אדם,טבע ודין'. החלטנו במקרים אלה לפעול לפנים משורת הדין"

     

    מהמשרד נמסר גם כי אלו שהתלוננו על מכתבי ההתראה שנשלחו אליהם, לרבות לירן חסון, אמנם התנגדו והזדעקו בתחילה, אבל בפועל הפיצו חומר פרסומי ועברו על חוק הספאם, לראיית נ.קוריס ושות'. "גם אחרים יעדנו את התגובות שלהם, כשיבינו שכן מדובר בדואר זבל", נאמר ל-ynet.

     

    הגורם במשרד לא ידע להגיד כמה מכתבי דרישת תשלום נשלחו למשתמשי פייסבוק. לדבריו, למשרד יש גם מאות לקוחות פרטיים וארגוניים שהחליטו להתלונן ולדרוש פיצוי מאלו שמפיצים ספאם בפייסבוק. "אנחנו מעודדים תביעות כאלה פר אקסלנס", נמסר מהמשרד. "שמנו לנו למטרה לאכוף את חוק הספאם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים