שתף קטע נבחר
 

ראלי יפן: ניצחון מרשים לאוג'יה

פטר סולברג בקבוצת סיטרואן המשנית הוביל במהלך מרבית המירוץ, אך אוג'יה, נהג הקבוצה הבכירה, סיים לבסוף ראשון ושמר על סיכוי תיאורטי לזכות באליפות. לואב סיים רק חמישי, אך שמר על פער מבטיח לקראת תואר אליפות נוסף

החדשות האמיתיות והחשובות שמגיעות מיפן, כוללות אמנם את ניצחונו המרשים של סבסטיאן אוג'יה, נהג קבוצת ה-WRC של סיטרואן. גם את העובדה שפטר סולברג, לשעבר אלוף העולם עבור סובארו, היה במשך מרבית הראלי מועמד לניצחון כמעט-סנסציוני עם סיטרואן חצי-פרטית. אבל החדשות האמיתיות הן שסבסטיאן לואב, אלוף העולם שש שנים ברציפות (מאז 2004), יהיה האלוף גם העונה - אלא אם יקרה משהו מאוד-מאוד מפתיע.


ברכות למנצח, ואנחת רווחה למקום השישי. יפן של אוג'יה, האליפות כנראה של לואב (AP)

 

לואב סיים את המירוץ ביפן רק במקום החמישי אמנם, לאחר שלא התמודד על ההובלה בשום שלב, ומצא עצמו אפילו במקום השישי במהלך מרבית שלבי המירוץ - אזורים בהם לא ממש מצא עצמו במהלך כל קריירת ה-WRC המפוארת בהיסטוריה. אלא שלואב, כמו גם קבוצת סיטרואן, וללא ספק מנצח המירוץ סבסטיאן אוג'יה, מודעים לעובדה הפשוטה. היחיד שעשוי למנוע מלואב אליפות עולם נוספת, הוא נהג מכונית שאינה סיטרואן. שכן שום כוח בעולם לא יגרום לקבוצה הבכירה של עולם הראלי כבר שנים ארוכות, שלא לתגמל את הנהג הטוב ביותר שלה מעולם, באליפות נוספת. גם אם מדובר ב"הוראות קבוצתיות".

 

כמו שקורה במהלך העונות האחרונות, רק נהג פורד פוקוס יכול קחת אליפות מלואב. בעבר היה זה מיקו הירבונן, שבינתיים רכש לעצמו שם של "מקום שני לכל היותר". אלא שהעונה של הירבונן גרועה במיוחד, ומפייבוריט לרשת מלואב את הכתר, הוא מוצא עצמו הרחק מאחור, במקום השישי באליפות לאחר מקום שישי (נוסף) ביפן. יארי מאטי לאטבלה המצוין, שסיים שלישי במירוץ, הוא היחיד שיכול לסכן את האליפות של לואב. אלא שלאטבלה מרוחק 69 נקודות אליפות מלואב, כאשר בקופה נותרו - עם שלושה מירוצים לסיום העונה - 75 נקודות. במילים פשוטות - לואב צריך לצבור שש נקודות בשלושה מירוצים.

 

לא רק שלא קיים בעולם כוח שימנע זאת ממנו, מעשית הוא כבר זכה, שכן הסיכוי שלאטבלה יצליח לנצח את כל המירוצים עד סיום העונה, ובו בזמן לואב לא ישיג את הנקודות החסרות, זהה לסיכוי לבטל את המעבר לשעון חורף בישראל בעיצומו של קיץ.

 

פטר סולברג, שהוביל את הסבב היפני מרבית הזמן, נכנע לבסוף לבולם זעזועים לא תקין ואיבד את הבכורה, אך סיים שני במירוץ מעולה. דניאל סורדו, לעיתים נהג משני ללואב ובמקרים אחרים מוביל הקבוצה המשנית, סיים רביעי. קימי רייקונן, לשעבר אלוף העולם בפורמולה 1 עם פרארי, והעונה נהג סיטרואן פרטית, מצא עצמו במקום השביעי-שמיני במהלך המירוץ, עד שטעות גרמה לו לרדת מהמסלול ולפרוש.

 

ראלי יפן, תוצאות

 

1. סבסטיאן אוג'יה, סיטרואן

2. פטר סולברג, סיטרואן

3. יארי מאטי לאטבלה, פורד

4. דניאל סורדו, סיטרואן

5. סבסטיאן לואב, סיטרואן

6. מיקו הירבונן, פורד

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן לואב, סיטרואן, 201 נקודות

2. סבסטיאן אוג'יה, סיטרואן, 158 נקודות

3. יארי מאטי לאטבלה, פורד, 132 נקודות

4. פטר סולברג, סיטרואן, 118 נקודות

5. דניאל סורדו, סיטרואן, 107 נקודות

6. מיקו הירבונן, פורד, 94 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. סיטרואן, 345 נקודות

2. פורד, 250 נקודות

3. סיטרואן ג'וניור, 183 נקודות

4. פורד סטובארט, 130 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבסטיאן אוג'יה - ניצח ביפן
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים