שתף קטע נבחר

גראנד פרי יפן: רד-בול סוגרת עניין?

ניצחון כפול שהשיגה במירוץ שנערך ביפן, עשוי להפוך את קבוצת רד-בול למצליחה הגדולה של עונת 2010. סבסטיאן וטל ניצח וצימק את הפער באליפות הנהגים, בה מוביל בן קבוצתו מארק וובר

טייפון מקומי שפגע אתמול (שבת) ביפן, גרם לביטול לא מקובל של מקצה הדירוג, ולדחייתו ליום המירוץ. למעשה, מטחי הגשם איימו להפוך את המירוץ עצמו לחסר ערך, ולגרום כאב ראש עצום למארגנים, לקבוצות ול-FIA. אלא שהבוקר שטפה דווקא השמש את מסלול סוזוקה, ומקצה הדירוג, כמו-גם המירוץ, התקיימו כמתוכנן. בסיומו של יום, לאחר מירוץ עם מעט מאוד אקשן בין המובילים, התבשרנו כי הפעם בצמרת קטן עוד יותר. בדיוק מה שמומלץ עבור הישורת האחרונה של העונה.

 

 


הזינוק למירוץ כאשר פטרוב מרנו (מימין) משהה את החגיגה (צילום: AP) 

שני נהגי קבוצת רד-בול המשיכו את הדומיננטיות המוחלטת שהציגו במקצי האימון שנערכו בשישי, וקבעו את שני הזמנים המהירים ביותר, כאשר וטל מזנק מהעמדה הבכירה. הנהג הגרמני לא שמט את היתרון והוביל את שאר הנהגים לפניה הראשונה, אלא שבמרכז השדה התחוללה מהומה לא קטנה, בה היו מעורבות הרנו של ויטאלי פטרוב והוויליאמס של ניקו הולקנברג, ומיד אחר כך מכונית הפרארי של פליפה מאסה והפורס-אינדיה של ויטנטוניו ליוצי.

 

המכונית הקוצבת שיצאה מיד אפשרה למספר מכוניות להחליף צמיגים, והעניקה למובילים הפסקה קלה להסדרת הנשימה. לא עבור רוברט קוביצה, נהג הרנו השנייה, שאיבד באופן תמוה גלגל ופרש מיידית אף הוא. כאשר יצא המירוץ לדרכו החדשה בהקפה השביעית, התמקמו בראש חמשת מובילי טבלת האליפות בסדר הבא – וטל, וובר, פרננדו אלונסו בפרארי, לואיס המילטון ווג'נסן באטן במקלארן. וטל המוביל, בן קבוצתו וובר אחריו, אלונסו מפרארי שלישי ושני נהגי קבוצת מקלארן באטן והמילטון אחריהם.

 

מכאן ואילך היו מעט מאד שינויים, בעיקר החלפת מקומות בין המילטון לבאטן לאחר החלפת הצמיגים, ועקיפה מחודשת של האחרון לאחר שבתיבת ההילוכים של המילטון התגלתה תקלה.

 

תוצאות המירוץ בסוזוקה הטיבו בעיקר עם מארק וובר, וכמובן עם קבוצת רד-בול – מובילי טבלאות האליפות לנהגים ולקבוצות. לסבסטיאן ווטל שניצח אין כמובן טענות, אך פרננדו אלונסו בפרארי – שניצח בשני המירוצים האחרונים - קיווה ללא ספק לתוצאה טובה יותר מהמקום השלישי, אשר מרחיק אותו מתואר האליפות.

 

וובר צבר עד עתה, שלושה מירוצים לסיום העונה, 220 נקודות. אלונסו ממוקם אחריו בפער של 14 נקודות, בדיוק כמו וטל שצימק את הפער. למרות שהם מרוחקים יחסית, גם לצמד נהגי מקלארן יש עדיין סיכוי לאליפות, בתנאי שיסגרו את פער האיכות שנוצר בינם לבין פרארי ובעיקר רד-בול. להמילטון 28 נקודות פחות מוובר, לבאטן 31 נקודות.

 

יש להניח כי המירוץ הבא שיערך בעוד כשבועיים בקוריאה, יכריע לפחות את גורל מקלארן. כרגע לפחות נראה כי הקרב על התואר בין אלונסו לשני נהגי רד-בול, ימשיך עד המירוץ האחרון (14.11) באבו-דאבי.

 

תוצאות מירוץ יפן:

 

1. סבסטיאן וטל, רד בול

2. מארק וובר, רד-בול

3. פרננדו אלונסו, פרארי

4. ג'נסון באטן, מקלארן

5. לואיס המילטון, מקלארן

6. מיכאל שומאכר, מרצדס

7. קמואי קוביאשי, סאובר

8. ניק היידפלד, סאובר

9. רובנס באריקלו, וויליאמס

10. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו 

 

אליפות הנהגים:

 

1. מארק וובר, רד-בול, 220 נקודות

2. פרננדו אלונסו, פרארי, 206 נקודות

3. סבסטיאן וטל, רד בול, 206 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 192 נקודות

5. ג'נסון באטן, מקלארן, 189נקודות

6. פליפה מאסה, פרארי, 128 נקודות

7. ניקו רוזברג, מרצדס, 122 נקודות

8. רוברט קוביצה, רנו, 114 נקודות

 

אליפות הקבוצות:

 

1. רד-בול, 426 נקודות

2. מקלארן, 381 נקודות

3. פרארי, 334 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאסה מפרארי, עף עם תחילת המירוץ ביפן
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים