שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שברולט וולט: המכונית שתציל או הרכב שיפיל

    התקשורת בארה"ב סוערת. לקראת תחילת שיווקה של הוולט ה"ירוקה", המכונית שסידרה ל-GM עשרות מליארדים ממשל אובמה, טוענים עיתונאים בכירים כי מדובר בתרמית צינית של היצרנית. ""היא לא יותר ממכונית היברידית רגילה", זועקות הכותרות, בעוד הקונצרן מפרסם הכחשות ומנסה להסביר

    האם ג'נרל מוטורס שיקרה לכל העולם, ובעיקר לממשל אובמה? המכונית שאמורה להציל את קונצרן הרכב GM משקיעה מחודשת ופשיטת רגל סופית, הוולט החשמלית למחצה, תופסת לקראת תחילת שיווקה כותרות ענק בתקשורת האמריקנית. אלא שלצערם של מתכנניה ואנשי השיווק בקונצרן האמריקני, לא מדובר דווקא בכותרות חיוביות. רובן עוסק בשאלה האם יצרנית הרכב עשתה שימוש במצג שווא, בעת דיוני הסיוע הכספי בממשל אובמה. או במילים פשוטות יותר - האם GM שיקרה.

     

     


     

    האירוע שהצית את הסערה היה דווקא השקת המכונית לתקשורת האמריקנית, במסגרתה יכלו עיתונאי הרכב לערוך נסיעות מבחן ארוכות במכונית החדשה. להזכירכם, הוולט עושה שימוש בסוללה המאפשרת למנוע חשמלי להניע את גלגלי המכונית. סוללה זו ניתנת לטעינה בעזרת רשת החשמל הביתית, ומשתמשת גם באנרגיה הנפלטת בעת האטה. כאשר הסוללה מתרוקנת, אמור מנוע בעירה פנימית להכנס לפעולה, ולספק את האנרגיה הדרושה לטעינת הסוללה מחדש. GM טענה במקור כי מנוע הבעירה הפנימית, בנפח 1.4 ליטר, אינו משמש להנעת המכונית כלל, אלא רק לטעינת הסוללה. ואילו כעת מסתבר כי לא כך הדבר.

     

    מגזין הרכב האמריקני MotorTrend קבע לאחר נסיעת המבחן, כי המנוע אינו רק מחולל זרם (גנרטור), אלא משמש כאמצעי הנעה לכל דבר ועניין בזמן בו הסוללה התרוקנה, או בעת נסיעה במהירות גבוהה. למעשה, הוולט דומה מבחינה זו הרבה יותר לטויוטה פריוס ההיברידית-נטענת, מאשר לניסאן ליף הכל-חשמלית. GM עומדת על כן מול מתקפה חזיתית של התקשורת, המזכירה כי אחת הסיבות העיקריות להתגייסות ממשל אובמה לעזרת היצרנית במשבר, היה הבטחתה להשקיע באמצעי הנעה אלטרנטיביים, שאינם נפט.

     


     

    אנשי ג'נרל מוטורס מסבירים כי ראשית, מעולם לא טענו שהוולט חשמלית. טענה בעייתית משהו, לאור מודעות שפרסמו בעבר, כמו-גם ציטוטים של בכיריה. נגד הטענות כי רק כעת נחשפת מערכת ההנעה בשלמותה, וכי כעת התגלה שההבטחות אינן מקבלות ביטוי הולם, מסבירים בג'נרל מוטורס כי הסודיות נדרשה לצרכי מניעת העתקה. "לא רצינו לחשוף את כל הסודות, לפני שאושר הפטנט הרלוונטי", כך אמרו. "אנו חושבים שהיינו מדויקים להפליא בתיאור פעולת מנוע הוולט בכל שלב", אמר בכיר בקונצרן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים