שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הטייסים הודיעו: "לא ניגש למבחן באנגלית"
    זאת, במסגרת מלחמת איגוד הטייסים בתקנות הטייס החדשות. הטייסים טוענים שהאינטרס של החברות הבוחנות את רמת האנגלית שלהם הוא להכשילם. רישיונות הטייסים העובדים באל על, ארקיע וישראייר עלולים להתבטל בתחילת מרס

    מאבק הטייסים בתקנות הטיס החדשות ובחוק הטיס - עולה מדרגה: חודשיים לפני המועד האחרון בו יוכלו 700 הטייסים החברים באיגוד הטייסים הישראלי לגשת למבחן האנגלית החדש, באיגוד מודיעים כי הטייסים לא ייגשו למבחן. מדובר במבחן לבדיקת רמת האנגלית של הטייסים, אותו הם צריכים, לפי תקנות הטייס החדשות וחקיקה אחרונה בכנסת, לעבור אחת לשלוש שנים.

     

     

    איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הודיעה לשלוש חברות התעופה, אל על, ארקיע וישראייר, כי רישיונות הטייסים העובדים בחברות עלול להתבטל בתחילת חודש מרס, המועד האחרון לגשת למבחן. הטייסים טוענים שהבוחנים אינם מוסמכים מספיק ושהם אינם בקיאים במושגי תעופה מקצועיים.טענה נוספת היא שלחברות הבוחנות יש אינטרס להכשיל אותם.

     

    "התוצאה תפגע בחברות התעופה ובנוסעים"

    "בפועל, חברות חיצוניות יבחנו את הטייסים, ולהן אינטרס כלכלי מובהק שהטייסים יכשלו ויחזרו למבחן חוזר, מאחר ולכל מבחן ניגשים תמורת תשלום אגרה בסך 540 שקל לטייס", אמר יו"ר איגוד הטייסים, קברניט בועז חטיבה, "באירופה נהוג שבוחנים מקצועיים יבחנו את הטייסים, אז למה מה שטוב לטייס בלופטהנזה או ב-KLM לא יהיה טוב לטייס באל על?".

     

    באיגוד הטייסים ובהסתדרות לא סיפרו האם בקנה ישנם צעדי מחאה נוספים מעבר להתרעה יוצאת הדופן שיצאה להנהלת החברות, אך בכוונתם להמשיך במאבק, יתכן שגם באמצעים נוספים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי הוסיף: "לא יעלה על הדעת שמונחתת חקיקה חד צדדית על ציבור עובדים כה ייחודי, שכל דאגתו צריכה להסתכם בהטסת נוסעים בבטחה. קם גל מחאה מוצדק שתוצאתו תפגע קשות בחברות התעופה ובציבור הנוסעים".

     

    "כישלון טוטאלי של רשות התעופה האזרחית"

    באיגוד הטייסים יוצאים בתקיפות נגד חוק הטייס שנחקק בחודשים אלו בועדת הכלכלה בכנסת, ולטענתם רשות התעופה האזרחית מובילה אותו באופן חד צדדי. חטיבה אמר ל-ynet ש"העובדה שישראל ירדה בדירוג הבטיחות שלה על ידי רשות התעופה הפדראלית האמריקנית לקטגוריה 2 מהווה כישלון טוטאלי של רשות התעופה האזרחית ולא של הטייסים או של חברות התעופה". לטענתו, "רת"א מתנהגת באופן דורסני. בחוק הטיס ישנם סעיפים אשר מקנים למנהל רת"א סמכויות מופרזות, כמו היכולת לבטל רישיונות טיס ללא בלמים ואיזונים מתאימים, ולהטיל קנסות כבדים על הטייסים.

     

    חטיבה מוסיף ש"חמורה מכך היא הפגיעה הצפויה בבטיחות התעופה, בשל אי מתן עדיפות ראויה לחקירת אירועי בטיחות, פגיעה בחיסיון חומרי חקירה, היעדר חיסיון בחקירות פנימיות (אלו שמתנהלות בתוך חברות התעופה) ואי מתן עצמאות מספקת לגוף המופקד על חקירת אירועי בטיחות". יש לציין כי גם באיגוד הפקחים יצאו נגד פרק חקירת תאונות התעופה שנדון בשבועות אלה בכנסת, בטענה כי הוא עלול להוביל להליכים פליליים נגד הפקחים, באופן שיגרום להם לחשוש מלדווח על תקריות בטיחות.

     

    ממשרד התחבורה טרם התקבלה תשובה.


    פורסם לראשונה 09/01/2011 16:57

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    חוששים מהבוחנים. טיסה
    צילום: ויז'ואל פוטוס
    מומלצים