שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    כץ מאיים: "ללא שיפור, אסגור את הרכבת"

    ישראל כץ מאיים כי יסגור את רכבת ישראל עד ארגונה מחדש, אם תוך ארבעה חודשים לא תוצג תכנית שתבטיח שיפור רמת הבטיחות והשירות לנוסעים. הורה למנכ"ל המשרד, דן הראל, להכין תוכנית לתחבורה חלופית. נציגי הרכבת לא נכחו במקום

    רכבת ישראל תיסגר אם לא תועלה רמת הבטיחות. כך מאיים היום (א') שר התחבורה, ישראל כץ. לדבריו, ביום חמישי האחרון ערך פגישה עם הנהלת רכבת ישראל, ובה הבהיר כי עליה להכין תוכנית לשיפור רמת הבטיחות, וזאת על-רקע תאונות ותקריות בטיחות שאירעו בתקופה האחרונה. לדברי השר כץ, אם בתוך ארבעה חודשים לא תוצג תוכנית לשיפור רמת הבטיחות והשירות - שתהיה מקובלת על כל הצדדים הרלוונטיים בחברה - תיסגר החברה, עד לארגונה מחדש.

     

     


    התנגשות הרכבות בתחילת אפריל (צילום: עידו ארז)

     

    השר הוסיף כי הורה למנכ"ל משרדו, דן הראל, להכין תוכנית להסדרת תחבורה חלופית לרכבת ישראל, וזאת למקרה שהחברה אכן תיסגר. "אני לא מתכוון להתפשר על בטיחות הנוסעים", אמר השר. "לא אאפשר מצב שבו נוסעים חוששים לנסוע ברכבת. רכבת לא אמורה להיות שדה קרב - הרכבת אמורה להיות אמצעי תחבורה נוח ובטוח".

     

    "החברה הייתה נסגרת לאלתר"

    התוכנית שתכין כעת רכבת ישראל אמורה לכלול התייחסות לכל ההיבטים של תפעול החברה: החל מתחזוקת הקרונות והקטרים, דרך הכשרת נהגים, ועד הגברת הפיקוח על ההתנהלות השוטפת. השר כץ הוסיף כי משרדו מקדם הקמת גוף חיצוני ובלתי-תלוי שיעסוק בפיקוח על פעילות הרכבת, וכן בחקירת אירועי בטיחות ותאונות.

     

    בהתייחסו להשלכות של סגירת רכבת ישראל על מצב התחבורה הציבורית, הסביר כץ כי התוכנית שייגבש מנכ"ל משרדו תיתן מענה הולם ומלא לנוסעי הרכבת. לדבריו, משרד האוצר יודע על הצעדים המתוכננים, ואף נתן את אישורו.

     

    השר גם ציין כי בדיון שנערך ביום חמישי אמר מנכ"ל המשרד - לשעבר סגן הרמטכ"ל - כי אם רמת התחזוקה ברכבת ישראל הייתה נהוגה באחת מיחידות הצבא, "היא הייתה נסגרת לאלתר". בעניין זה הוסיף השר כי "במדינה שעברה פיגועים באוטובוסים ונוסעים נסעו בכל זאת, לא יתכן שנסיעה ברכבת - שאמורה להיות הכי בטוחה ונוחה - אנשים לא יעלו אליה (לרכבת, ש.ה) או שיעלו מתוך תחושה קשה".

     

    מצלמות וידאו למעקב אחר נהגים

    כצעד שנועד לטפל בבעיות משמעת בקרב עובדי החברה, הורה השר להנהלת הרכבת להתקין אמצעי מעקב אחרי נהגי קטר - כמו למשל מצלמות וידאו - שיאפשרו בקרה ופיקוח על עבודתם. הנחייה זו מגיעה בעקבות כמה אירועים שבהם נהגים חצו רמזור אדום - אירועים שבחלק מהמקרים הסתיימו בתאונות ואף בהתנגשות בין רכבות.

     

    "ניתן למצוא פתרון", אמר השר בנימה אופטימית מעט. "אני מקווה שלא נגיע לזה (לסגירת הרכבת, ש.ה), ואני מעריך שהצדדים יגבשו תוכנית. אבל אם בתוך ארבעה חודשים לא תהיה תוכנית כוללת ומוסמכת, הרכבת תיסגר - ולנוסעים תהיה חלופה לנסיעה ברכבת". השר גם הכחיש כי בכוונתו להפריט את פעילות הסעת הנוסעים של הרכבת: "המדיניות שלי ברורה - ההפעלה של הרכבת תהיה בידי עובדי הרכבת והנהלת החברה".

     

    "המצב בלתי אפשרי", סיכם השר. "הגוף הזה סופג תאונות אחרי תאונות, ותקלות אחרי תקלות. יש פער אדיר בין ההשקעה בפיתוח הרכבת עליה החלטנו, ובין איך שהחברה פועלת".

     

    ואיפה נציגי הרכבת?

    ראוי לציין כי במסיבת העיתונאים שערך היום השר כץ בירושלים, לא נכחו נציגים של רכבת ישראל. עם זאת, כץ ציין כי מנכ"ל החברה היוצא, יצחק הראל, "נמצא בסוד העניינים" - ואף יתרום להכנת התוכנית הנדרשת כעת מהחברה.

     

    בקרב עובדי הרכבת נשמעו כבר בבוקר קולות הקוראים לצאת למאבק בכל בתוכנית שתפגע במעמדם, ואשר עשויה להוביל להפרטת החברה. ועד העובדים הנוכחי של הרכבת מוביל קו לוחמני כבר חודשים ארוכים, ואף הכריז על סכסוך עבודה בתמיכת ההסתדרות על-רקע כוונת החברה להפוך את חטיבת המטענים לחברה-בת, וכן בגלל הכוונה להעביר את האחריות לתחזוקת קרונות חדשים לידי היצרנית.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאן נוסעת רכבת ישראל?
    צילום: אבישג שאר- ישוב
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים