שתף קטע נבחר

ועד עובדי הרכבת יבקש: הכרזה על סכסוך עבודה

ועד עובדי רכבת ישראל אינו מתכוון לוותר על עבודות התחזוקה, וילחם בכוונת ההנהלה להעביר אותן לידי חברה חיצונית. מחר יפגשו נציגי הוועד עם בכירי הסתדרות העובדים

בדרך לשביתה ברכבת? ל-ynet נודע כי ועד העובדים של רכבת ישראל מתכנן מחר (ב') להפגש עם בכירים בהסתדרות העובדים, ולבקש את אישורם להכריז על סכסוך עבודה. מקור בכיר בחברה אומר כי ברקע הבקשה עומדת כוונת הנהלת הרכבת להעביר חלק מעבודות התחזוקה לידי חברה חיצונית. זאת במסגרת חוזה רכש חדש לציוד, שפורסם בסוף 2009 וכלל דרישה להצעות בעניין אחזקת קרונות וקטרים, לתקופה של 15 שנה.

 

עוד נודע ל-ynet כי הרכבת מנהלת מגעים עם משרד האוצר, במטרה להגדיל משמעותית את תוכניות רכש הציוד הנייד של החברה בשנים הקרובות. בפגישה שנערכה לאחרונה, ביקשו ברכבת להגדיל כמעט פי 3 את מספר הקרונות שיירכשו - מ-74 קרונות ל-200. בהנהלת החברה אומרים כי רק כך תוכל הרכבת לעמוד בגידול הצפוי במספר הנוסעים בשנים הקרובות.

 

אם יוחלט להגדיל את מספר הקרונות שתרכוש הרכבת, צפוי משרד האוצר לדרוש את העברת התחזוקה ליצרנית שתזכה בחוזה הרכש. להערכת מקורות ברכבת, ועד העובדים נערך לאפשרות זו, ולכן מבקש את תמיכתה של ההסתדרות כבר בשלב זה, עוד לפני שהתקבלה החלטה סופית בעניין.

 

מבחן ראשון ליו"ר הוועד החדשה

בפגישה שצפויה להיערך מחר עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, צפויה לבקש יו"ר הוועד החדשה של הרכבת, גילה אדרעי, להכריז על סכסוך עבודה מיידי. יש לציין כי ללא אישור רשמי של ההסתדרות, לא יוכל ועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה. רק שבועיים לאחר קבלת אישור והעברת הודעה רשמית להנהלת החברה, ניתן יהיה לנקוט עיצומים.

 

מקור ברכבת אומר היום ל-ynet כי אדרעי מובילה קו לוחמני נגד הנהלת החברה מאז נכנסה לתפקידה, באוגוסט האחרון. לדבריו, הגשת הבקשה להכריז על סכסוך עבודה, מהווה למעשה את מבחנה הראשון בתפקיד יו"ר הוועד. עוד אומר המקור כי למרות שאישור ההסתדרות אינו מובטח, יתכן כי שיקולים פוליטיים של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני - שלאחרונה מתח ביקורת על ממשלת נתניהו - יאפשרו ליו"ר ועד עובדי הרכבת לקבל את מבוקשה.

 

בהתייחסו לסיבה להגשת הבקשה, אומר המקור כי הפרטת תחזוקת הרכבת אינה הפתרון הנכון. "התחזוקה שמבצעת היום הרכבת בעצמה אינה טובה מספיק - הרי לא היו מחליפים משהו שעובד טוב. אבל הפרטה אינה הפתרון הנכון, אלא ניהול נכון ומקצועי של החברה ושל המחלקות הטכניות השונות. יש בחברה אנשים טובים ומקצועיים, וצריך פשוט לנהל אותם טוב יותר".

פורסם לראשונה 12/09/2010 22:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי יתחזק את הרכבת?
צילום: שמוליק רחמני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים