שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    צעצועים לחיבוקים חמים

    מועדון הסרט המופרע נובר הפעם בין שכבות האנימציה הממוחשבת ומביא לכם אוצרות קומיים מבית פיקסאר - האולפנים שבראו את "צעצוע של סיפור", "וול-E" ועוד ועיצבו עבורכם דמויות מוטרפות ועולמות חדשים ומצחיקים במיוחד

    פרויקט מועדון הסרט המופרע מתכנס מדי חודש על מסך מחשב זה ובסינמטקים כדי להיכנס לראשם של היוצרים ששינו את העולם בקומדיות שלהם. הפעם לא מדובר בסיפור תחילת דרכו של צ'פלין שהיה כותב מביים ועורך את סרטיו בעצמו, ולא באחים לומייר, שייצרו את מצלמת הקולנוע הראשונה וצילמו איתה את הקומדיה העלילתית הראשונה בהסטוריה. אבל גם כשאנשי פיקסאר ייצרו קומדיות, הם המציאו ופיתחו את המקבילה הממוחשבת למצלמה, תפאורה ושחקנים, קצת כמו אותם חלוצים.

     

    השבוע במועדון הסרט המופרע: "מפלצות בע"מ"

     

    זה התחיל בגלל "מלחמת הכוכבים". ג'ורג' לוקאס, שעמד מאחורי הפרויקט השקיע זמן וכסף רבים ביצירת אפקטים של חלליות וחרבות אור מרשימות. זה היה תהליך איטי ויקר ולוקאס האמין שיום יבוא ומחשבים יוכלו להירתם למשימה. הוא שכר אנשי תוכנה שהיו פורצי דרך בתחום הגרפיקה הממוחשבת, אבל זה לא היה מספיק - הוא היה זקוק למישהו שמבין בסרטי אנימציה.

     

    איזה צורה יש לזה?

    הם שכרו את האנימטור ג'ון לסטר, שעבד עד אז באולפני וולט דיסני והוקסם מרעיון יצירת סרטים מצוירים בעזרת מחשב.

    בתחילת הדרך איפשרה הטכנולוגיה ליצור רק דמויות, שבנויות מצורות גיאומטריות מושלמות (קונוסים, גלילים, מוטות).

     

    לסטר התבקש ליצור רובוט דמוי אדם בשם אנדרה, שיתעורר בבוקר וילך לטייל. אולם הוא לא חשב שהקהל ייהנה מדמות רובוטית. הוא נזכר במיקי מאוס, הדמות המפורסמת ביותר של וולט דיסני, שחלק מקסמו היה טמון בכך שיכול היה להתכופף ולהתגמש. לסטר שאל את איש המחשבים אד קטמול: "האם תוכל לצייר במחשב גוף גמיש?". התשובה הייתה: "לא. אבל תן לי לחשוב על זה".

     

    לאחר זמן מה חזר קטמול עם תוכנה שפיתח, שאפשרה לייצר גוף אלסטי בצורת טיפה. כך נולד הסרטון המשעשע על "אנדרה וול בי" (1984) ומלחמתו בדבורה עקשנית.

     

    "אנדרה וול בי" (1984)

     

    האגדה מספרת שאחרי הקרנת הבכורה פנו אליהם מומחים למחשבים ושאלו "באיזו תוכנה יצרתם את האנימציה?" והם ענו: "תוכנה רגילה, אין בה משהו מיוחד". אבל המומחים התעקשו "זה היה כל כך מצחיק, איזו תוכנה זאת שמייצרת סרטים מצחיקים?".

     

    בינתיים לוקאס נכנס לקשיים כספיים בגלל גירושיו. הוא החליט למכור את מחלקת הגרפיקה הממוחשבת שלו ליזם סטיב ג'ובס בתמורה לעשרה מיליון דולר. בעל הבית החדש שינה את שמה של המחלקה לפיקסאר ומטרתה היתה בעיקר למכור מחשבים ותוכנות גרפיקה. סרטונים באנימציה היו עניין שולי. 

     

    "Wall-E". נוצר בהשראת R2D2?

     

    הפרויקט הראשון של פיקסאר היה לייצר סרטון משעשע שייצג את החברה. לסטר שאל את עצמו מה יכול להוביל אותו, בעודו מביט בשולחן העבודה שלו. והנה, על השולחן היתה מונחת מנורת אדריכלים. לסטר בחן אותה: היו לה ברזלים, קווים, צינורות, בסיס עגול - צורות גאומטריות פשוטות. הוא החליט להפוך את המנורה לגיבורת הסרט.

     

    בעודו מאייר את המנורה בעזרת המחשב, הגיע למשרד עובד אחר עם בנו בן השלוש. לסטר הביט בו וחשב "לילדים קטנים יש ראש מאד גדול יחסית לגופם. מעניין איך תיראה מנורה-תינוקת". לסטר ניגש לאחראי על הפרויקט, אבן אוסטבי, ושאל אותו: "יש לך משהו שיוכל לגרום לכדור לקפוץ כמו כדור אמיתי?". התשובה שוב הייתה: "לא, אבל תן לי לחשוב על זה".

     

    בסופו של דבר, אוסטבי פיתח תוכנה שגרמה לכדור המונפש להתנהג מבחינה פיזיקלית כמו כדור אמיתי. כך הומצא הסרטון "לקסו", שבו מנורה גדולה משחקת בכדור עם מנורה תינוקת. כדי להספיק להכין את הסרטון הזה בזמן (במחשב שעלה 135 אלף דולר ושכוח החישוב שלו הוא מאית ממה שיש לנו כיום בטלפון הסלולרי) עבדו אנשי פיקסאר מסביב לשעון. חלקם הגיעו לעבודה עם שקי שינה וישנו מתחת לשולחנות העבודה שלהם.

     

    הסרט הוקרן בכינוס הטכנולוגי "סיגרף" ב-1986. ברגע שהמנורה החלה לזוז הקהל שאג בהתפעלות. כשהכדור הקטן נכנס לתמונה אנשים יצאו מגדרם. לסטר התכווץ בכיסא וחשב לעצמו, "מעניין מה יקרה כשהסרט יתחיל להצחיק?".

     

    "לקסו". סרטון פורץ דרך

     

    גם הפעם ניגשו אל לסטר אחרי ההקרנה אנשים בכירים מתחום הגרפיקה. אחד מהם פנה אליו. "הוא בטח רוצה לשאול אותי איך עשינו את הצל של המנורה, אני לא מבין בזה", חשב לעצמו לסטר, אבל האיש שאל: "ג'ון, המנורה - זה האם או האב?". לסטר חשב לעצמו: "הצלחנו. הסיפור – זה מה שחשוב".

     

    צעדי תינוק ראשונים

    במסגרת חיפושיו אחרי נושא חדש לסרט, צפה לסטר בסרט וידאו ביתי, שבו נראה האחיין שלו, טימי, משחק בצעצועים על שמיכה. במשך חצי שעה הזיל התינוק ריר על צעצועים וריסק אותם על הרצפה. במוחו של לסטר עלתה המחשבה: "הוא כל כך חמוד, אבל תארו לעצמכם איך מרגיש הצעצוע המסכן שלו".

     

    כך עלה הרעיון ליצור סרטון קומי חדש, שיסביר אחת ולתמיד מדוע צעצועים מוצאים את עצמם תמיד מתחת לספה - הם פשוט בורחים מהתינוקות. איש התוכנה ביל ריבס הביא את בתו הפעוטה, כדי שתשחק על רצפת המשרד, ואנשי פיקסאר התחילו לחקור את התנועות שלה. הם כתבו תוכנה חדשה שתייצר אנימציית פנים, אצבעות וידיים, וכך נוצר הסרט "חייל צעצוע" ("Tin Toy"). בשנת 1988 זכה הסרט בפרס האוסקר, לראשונה בהיסטוריה של סרטי האנימציה. בשנת 2003 נבחר הסרט כנכס אמריקני לאומי לשימור.

     

    "חייל צעצוע". סרט לשימור

     

    כך המשיכו אנשי פיקסאר לחקור ולהמציא סרטונים חדשים. לסטר היה שואל למשל: "האם יש לכם משהו שיכול ליצור שלג? כי יש לי רעיון שקשור לכדורים האלה שמוכרים לתיירים, שאם מנערים אז יורד בתוכם שלג". התשובה היתה כמובן "אין, אבל תן לנו לחשוב על זה". כך נולד ב-1989 סרט מצחיק במיוחד, "Knick knack".

      

     

    אולם חברת פיקסאר נקלעה לקשיים. מכירות התוכנות ירדו והעובדים בשאר המחלקות התלוננו שסרטוני האנימציה עולים הון ולא מצדיקים את קיומם מבחינה כלכלית. ג'ובס החליט לעשות מעשה. הוא קיצץ בעובדים, אולם במקום לפרק את מחלקת האנימציה הוא החליט לפרק את שאר המחלקות ולקרוא למה שנשאר "אולפני האנימציה של פיקסאר".

     

    לא עוד גל צעצוע, זה הפעם לתמיד

    פיקסאר פנו לחברת דיסני וביקשו לשתף איתם פעולה ביצירת תכנית טלויזיה לחג המולד שמבוססת על הסרטון "חייל צעצוע". "למה שלא תפיקו כבר סרט קולנוע באורך מלא?" שאלו בדיסני. "שעה וחצי של אנימציה ממוחשבת? חשבנו להתחיל בחצי שעה" השיבו אנשי פיקסאר. "אם אתם יכולים להפיק חצי שעה, תוכלו להפיק שעה וחצי" היתה התשובה.

     

    תשובה זו נשמעה לאנשי פיקסאר הגיונית, וכך נולד סרט הקולנוע הראשון באנימציית תלת-ממד - "צעצוע של סיפור".

    לכוכבי הסרט נבחרו רק צעצועים שהוכיחו עצמם כאהובים על דורות רבים של ילדים, כמו קופת חזיר, חיילי צעצוע ירוקים, מיסטר פוטטוהד ובובת דינוזאור (עם בעיית בטחון עצמי).


    חבורת "צעצוע של סיפור". פרק שלישי ולא עוצרים כאן

     

    אנשי פיקסאר מצאו עצמם מבלים שעות בחנויות צעצועים וקונים רבים מהם על חשבון החברה. תוך כדי המשחק בצעצועים, למדו את הפיזיקה של תנועותיהם. כשהגיעו לייצר את דמותו של באז שנות אור, הם רצו לייצר צעצוע מנוגד לכל הצעצועים הקלאסיים. הם ערכו רשימה של כל התוספות המשוכללות לצעצועים הכי מגניבים שהכירו מהילדות. הרשימה כללה מכשיר קשר, אור שזוהר בחושך, כפתורים שמשמיעים קולות ועוד. מכל אלו נוצר הצעצוע האולטימטיבי באז.

     

    לאנשים בתעשיית הקולנוע נראה סרט קולנוע שלם באנימציה ממוחשבת דבר מוזר. ג'ים קארי סירב לתת את קולו לסרט, ובעקבותיו גם פול ניומן, צ'בי צ'ייס ובילי קריסטל (מי שהודה מאוחר יותר שזו היתה הטעות הגדולה ביותר בקריירה שלו - וחזר אל פיקסאר בסרט "מפלצות בע"מ"). בסופו של דבר נבחר טים אלן לגלם את באז וטום הנקס את הקאובוי וודי. "צעצוע של סיפור 3", שיצא לאקרנים אשתקד, הרוויח יותר ממיליארד דולר ונחשב לאחד מחמשת הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים.

     

    "צעצוע של סיפור 3". להיט אנימציה אולטימטיבי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    "צעצוע של סיפור" היה הראשון מתוך 11 סרטים שהופקו עד כה על ידי דיסני-פיקסאר, ביניהם "מוצאים את נמו", "וול-E", "למעלה", "משפחת סופר על", "רטטוי" ועוד. מבין כל אלה בחרנו דווקא את "מפלצות בע"מ", בכיכובם של בילי קריסטל וג'ון גודמן, להיות מוקרן במועדון הסרט המופרע שייערך השנה במסגרת שבוע "פיקסאר מאסטר קלאס" ופתוח גם למפלצות, חייזרים ומכוניות שיודעות לדבר.

     

    אלון גור אריה הוא במאי, תסריטאי ומנחה אירועי "מועדון הסרט המופרע " ברחבי הארץ. ביום חמישי, 21 באפריל יוקדש האירוע בסינמטק ירושלים תולדות פיקסאר עם הקרנת הסרט "מפלצות בעמ". האירוע יגיע לסינמטק תל אביב בשבת, 23 באפריל.

     

    מפגש "קומדיות פולחן מסביב לעולם " יערך בסינמטק ראש פינה ביום רביעי, 20 באפריל עם הקרנת פילם של הסרט "1001 שקרים על פיקאסו". בסינמטק חיפה יערך ביום חמישי, 28 באפריל, ערב שיוקדש לקומדיות שנלחמו בנאצים והקרנת הסרט "להיות או לא להיות". מופע "היפופוטם " לפסח ובסיומו הקרנת הקומדיה הישראלית "המוסד הסגור " יערכו בסינמטק ת"א ביום שישי, 29 באפריל.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים