שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בקרוב: אירועי "גוונים במחול" במרכז סוזן דלל

    16 יוצרי מחול יציגו עבודות חדשות בתחרות "גוונים במחול" שתעניק גם השנה במה ליצירה ישראלית צעירה

    תחרות "גוונים במחול", שתיפתח במרכז סוזן דלל ב-7 בספטמבר, תחשוף 16 עבודות מחול בבכורה עולמית. "התחרות מגישה השנה מניפה רחבה של יצירה חדשה, ניסיונית ונועזת", אומרת עדית הרמן, המנהלת האמנותית החדשה של הפרויקט. 85 יוצרים הגישו את מועמדותם לתחרות שנערכת אחת לשנתיים. תוכניית התחרות מציעה יצירות שנעות בין המחול הניאו-קלאסי, דרך בוטו ועד אמנות המיצג והפרפורמנס.


    מתוך "בן", עבודה של הכוריאוגרף יוני סוטחי (צילום: גל אלי)

     

    העבודות יוצגו במסגרת חמש תוכניות שנחלקות על פי נושאים וסגנונות שונים. "כל יוצר חקר דרכים חדשות ליצירת מחול שבאות לידי ביטוי בתנועתיות מאתגרת כפי שרק יוצרים העושים את צעדיהם הראשונים מעזים לעשות", אומרת הרמן. "בליווי האמנותי הושם דגש רב על תוכן ומשמעות לצד שפת תנועה, חזות ועיצוב. היוצרים עברו תהליך עבודה מונחה וחלוקת היצירות לערבים התבצעה באופן שכל צופה יוכל למצוא גוון מחול לטעמו".


    מתוך "Bread And Circuses" של הכוריאוגרף עדו בטש (צילום: בר אלון) 

     

    תחת הכותרת "מחול טהור" יוצגו: "Takana" של גיל קרלוס הרוש, בוגר האקדמיה למחול ברוטרדם שיצר עבודה בהשראת טלנובלות וסרטיו של אלמודובר ועוסקת במשחקי שליטה; "אורבניה" של סמדר גושן מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים מפגישה ארבע נשים במסע בג'ונגל עירוני; "42 אינץ'" של רקדנית להקת המחול הקיבוצית לשעבר, שרון וייסווסר, נוצרה בהשראת ספרו של ריצ'ארד באך, "השחף", ומציעה מסע אלגורי של מחול ואנימציה לקצה גבולות ההבעה הגופנית.


    מתוך "Caravan" של הכוריאוגרף לירון עוזרי (צילום: קובי בן שושן) 

     

    תחת הכותרת "לחלום בגדול", שמתייחסת לדברי הרמן ליצירות מחול עכשווי, חצוף ושאפתני בעל מרחב אילתור וחוקים משלו, יוצגו: "Almost Human" של עידן יואב, לשעבר רקדן באנסמבל בת שבע, בלהקתם של ענבל פינטו ואבשלום פולק ובלהקת 'דה-דה דאנס', עוסקת באהבה אובדנית במציאות משתנה תדיר; "אגסי פאלאס" של רן בן דרור לשעבר רקדן בלהקת המחול הקיבוצית ובלהקתם של ליאת דרור וניר בן גל, עוסקת במערך היחסים והכוחות בין כוריאוגרף לשתי רקדניות; "תרגום בגוף הטקסט" של הרקדנית והפרפורמרית, לי מאיר, הופכת מצב לחומר גלם של סיטואציות אנושיות; "Expensive Shit" של יובל גולדשטיין חבר לשעבר בתיאטרון קליפה ומייסד קבוצת האימפרוביזציה "אוקטט" מציג מופע תנועה חשוף על במה חשופה.


    מתוך "פאושו" של הכוריאוגרף ארתור אסטמן (צילום: אלכסנדר סרבקוף) 

     

    תחת הכותרת "העתיד כבר כאן", יוצגו עבודות פרפורמנס ואוונגרד שלהגדרת הרמן מעזות לעבור את גבולות הגוף בתנועה חדשה. "אורורה" של מיטל בלנרו, יוצרת בהשראת שיטת פלדנקרייז, מציצה לעולמה הדמיוני של ילדה אישה פרועה; "Over Me" של מורן יצחקי אברג'ל, לשעבר רקדנית בלהקת "מוזע", מציעה דואט מכני לעצים ונשים; "יום שני לריסה" של לילך לבנה, בוגרת האקדמיה למחול אקספרימנטלי Sead בזלצבורג, עוסקת בתיעוד ובמוות ובוחנת את הרצון להנציח את הקיום באמצעות תיעוד.

     

    תחת הכותרת" הפרי האסור", יוצגו עבודות שעוסקות בין היתר בסקס, קיטש וטראש. "מדובר ביצירות רוויות יצרים, פולחן, ייאוש ופורקן", אומרת הרמן. "בן" של יוני סוטחי, עוסקת בהתמכרות לתשוקות, ליצרים ולחטאים קטנים; "וכשהבהמה חזרה" של מרב כהן מהחממה למחול במרכז לתיאטרון של עכו, עוסקת בזיכרון מטאפיזי של אישה-חיה; "בובה" של עמית זמיר היא יצירה בשלוש מערכות שמתבוננת בגבר ובאישה שמנסים להרגיש מבעד למסכות והקלישאות.

     

    תחת הכותרת "חיה נדירה", יוצגו יצירות אישיות על האומן מול קהלו ובהן: "Caravan" של לירון עוזרי שמציגה תמונות מחייהם של זוג אנשי קרקס; "Bread And Circuses Blood" של עידו בטש בוחנת את נורמות האתיקה ביצרים אנושיים וחושפת זירה מוצפת בהתלבטויות ומאבקים; "פואושו" של ארתור אסטמן, לשעבר רקדן להקת המחול הקיבוצית, יוצא למסע שנע במרחבי התת מודע כמשל למציאות חיים.

     

    לדברי יאיר ורדי, מנכ"ל מרכז סוזן דלל: "עדית הרמן נבחרה לתפקיד המנהלת האמנותית של התחרות מתוך כוונה להביא אליה חשיבה והסתכלות אחרת. עדית מזוהה עם פתיחות יצירתית שפונה לאפיקים רבים בהם תנועה, עיצוב, אסתטיקה בימתית ותיאטרליות. כל זה משתלב יחד עם השינויים המתרחשים בחברה הישראלית היוצרת כיום".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עידית הרמן. מביאה חשיבה אחרת לתחרות
    לאתר ההטבות
    מומלצים