שתף קטע נבחר

פורמולה 1: המילטון מנצח באבו-דאבי

אלוף העולם, סבסטיאן וטל, זינק ראשון אבל נאלץ לפרוש כבר אחרי ההקפה הראשונה. המילטון, אלוף העולם לשעבר, ניצל את ההזדמנות ושייט לניצחון. על הפודיום ניצבו עוד שני אלופים לשעבר: פרננדו אלונסו במקום השני, וג'נסון באטן בשלישי

האלוף פרש, האלוף לשעבר ניצח. למרות שאליפות העולם כבר הוכרעה, המירוץ שנערך אחר הצהריים (א') במסלול "יאס מרינה" באבו-דאבי, הצליח לייצר סנסציה-זוטא: לראשונה העונה, קבוצת רד-בול לא התייצבה על הפודיום. ואם לא די בכך, זו גם הייתה הפעם הראשונה מאז המירוץ בקוריאה בעונת 2010 שבה אלוף העולם, סבסטיאן וטל, לא הצליח לסיים מירוץ. איך כל זה קרה? מיד תבינו.

 

תחילת המירוץ דווקא נראתה מבטיחה עבור וטל ורד-בול. האלוף הגרמני זינק מהמקום הראשון, בפעם ה-14 בעונת 2011, תוך שהוא משווה את שיאו של נייג'ל מנסל מ-1992 למספר הרב ביותר של זינוקים מהעמדה הבכירה. אלא שכבר בהקפה הראשונה איבד וטל שליטה, ומצא את עצמו עם תקר בגלגל אחורי-ימני. לאחר שקירטע אל רחבת הטיפולים, התברר כי למכונית הרד-בול נגרם נזק חמור, והאלוף הצעיר נאלץ לפרוש. 

 

 

הזינוק למירוץ, רגע לפני הסבסוב של וטל (צילום: AP) (צילום: AP)
הזינוק למירוץ, רגע לפני הסבסוב של וטל(צילום: AP)

 

מיד לאחר פרישתו של וטל, תפס לואיס המילטון ממקלארן את ההובלה, ושמר עליה עד לסיום. פרננדו אלונסו מפרארי, שזינק חמישי, ניצל עוד זינוק לא מוצלח של מארק וובר מרד-בול, והצליח לעקוף גם את ג'נסון באטן ממקלארן עוד לפני סוף ההקפה הראשונה. הפער בין המילטון ואלונסו ירד לעיתים למעט יותר משנייה, אך אחרי החלפת הצמיגים האחרונה הצליח המילטון לפתוח פער נוח יותר, ושייט אל עבר דגל השח-מט. 

 

מאחורי שני אלופי העולם לשעבר, התפתח קרב משולש: באטן במקום השלישי, וובר ברביעי, ופליפה מאסה מפרארי בחמישי. לאחר סבב החלפת הצמיגים הראשון, נשמר הסדר על כנו, למעט פרק זמן קצר שבו וובר ירד למקום החמישי, בעוד מאסה מצליח להקדים אותו. אלא שוובר שיפר עמדות, ואף עלה למקום השלישי אחרי סבב ההחלפות השני - לפני באטן ואחרי המילטון ואלונסו - תוך שהוא קובע את זמני ההקפה המהירים ביותר. ואז, הקפה אחת בלבד לפני הסיום, נאלץ וובר להיכנס להחלפת צמיגים נוספת, מתוקף חוק הקובע כי יש להשתמש במהלך כל מירוץ בשני סוגי צמיגים (רך וקשה). בכך איבד את המקום השלישי לטובת באטן, והפגין (שוב) חוסר מזל סדרתי.

 

שבועיים לפני המירוץ האחרון לעונת 2011, שייערך בברזיל ב-27 בנובמבר, הדרמה העיקרית שנותרה לאוהדי הפורמולה 1 היא הקרב על המקום השני בטבלת האליפות. באטן מוביל בפער של עשר נקודות על אלונסו, כאשר גם מארק וובר נמצא (בקושי) בתמונה.

  

תוצאות מירוץ אבו-דאבי

 

1. לואיס המילטון, מקלארן

2. פרננדו אלונסו, פרארי

3. ג'נסון באטן, מקלארן

4. מארק וובר, רד-בול

5. פליפה מאסה, פרארי

6. ניקו רוזברג, מרצדס

7. מיכאל שומאכר, מרצדס

8. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה

9. פול די-רסטה, פורס אינדיה

10. קאמואי קוביאשי, סאובר

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן וטל (אלוף), 374 נקודות

2. ג'נסון באטן, 255 נקודות

3. פרננדו אלונסו, 245 נקודות

4. מארק וובר, 233 נקודות

5. לואיס המילטון, 227 נקודות

6. פליפה מאסה, 108 נקודות

7. ניקו רוזברג, 83 נקודות

8. מיכאל שומאכר, 76 נקודות

9. ויטאלי פטרוב, 36 נקודות

10. אדריאן סוטיל, 34 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. רד-בול (אלופה), 607 נקודות

2. מקלארן, 482 נקודות

3. פרארי, 353 נקודות

4. מרצדס, 159 נקודות

5. רנו, 72 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לואיס המילטון. פעם שלישית גלידה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים