שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הוליווד: שפל של 16 שנה במכירות כרטיסי הקולנוע

    שנת 2011 לא היתה טובה למפיצי הסרטים, שצפו בירידה של 4 אחוזים במכירות הכרטיסים ביחס לשנה שעברה. בסך הכל ביקרו בבתי הקולנוע בארצות הברית ובקנדה כ-1.28 מיליארד צופים

    קשה להגיד שזה מפתיע מישהו מכירות הכרטיסים לסרטים בצפון אמריקה ירדו בשנה החולפת, אולם ספק אם מישהו תיאר לעצמו שהשפל אליו הגיעו בתי הקולנוע בארצות הברית וקנדה יהיה נמוך כל כך: על פי האתר Hollywood.com, כ-1.28 מיליארד כרטיסים נמכרו לכלל הסרטים בבתי הקולנוע בשנת 2011 - ירידה של ארבעה אחוזים ביחס ל-1.33 מיליארד שביקרו באולמות בשנה הקודמת. למעשה, מדובר במספר הכרטיסים הנמוך ביותר מאז 1995 - שפל של 16 שנה.

     

    באופן טבעי, גם ההכנסות ממכירות הכרטיסים לסרטים המוקרנים בבתי הקולנוע בארצות הברית וקנדה ירדו באופן משמעותי, והסתכמו ב-2011 בסכום כולל של 10.2 מיליארד דולר - ירידה של 3.4 אחוזים ביחס ב-2010. כששוקלים את המצב תוך התחשבות בעליית מחירי הכרטיסים, הוא נראה מדאיג במיוחד ומבשר על אתגר גדול העומד בפני המפיצים: הורדת הסרטים לצפיה ביתית באמצעות האינטרנט.

     

    "הנושאים שמונעים ממני להירדם בלילה בנוגע לקהל הצופים בבתי הקולנוע, בהחלט לא נוגעים בחוסר תיאבון לסרטים", אמר ללוס אנג'לס טיימס בראד גריי, יו"ר אולפני פרמאונט, שהיו המרוויחים הגדולים מבין גופי ההפצה האמריקנים עם הכנסות בסך 1.96 מיליארד דולר מכרטיסים. "יש קהל להכל - השאלה עומדת להיות איך נפצה על מכירות הכרטיסים הנמוכות בקולנוע וב-DVD באמצעות הפצה דיגיטלית. אני תוהה מה יהיה הגלגול הבא של הפצת סרטים".

     

    בינתיים, גריי יכול להתנחם בביצועים היפים של הסרט מבית פרמאונט, "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים", בתקופת החגים שסיימה את 2011 (בסך הכל גרף הסרט כ-141.2 מיליון דולר עד כה). הוא גם יכול להרשות לעצמו להביט קדימה באופטימיות זהירה, כמו חבריו באולפנים האחרים, נוכח שוברי הקופות המבטיחים שצפויים בשנה הקרובה: מ"הנוקמים", דרך "פרומתיאוס", "עלייתו של האביר האפל" ו"ספיידרמן" ועד "ההוביט".

     

    "אני לא מתכוון להישמע אופטימי בנוגע לקופות בבתי הקולנוע", אמר סגן נשיא אולפני פוקס, כריס ארונסון. "אנחנו יודעים שרמת הנוכחות בבתי הקולנוע יורדת, ואנחנו צריכים לנסות ולשנות את הכיוון, ולעשות הכל כדי להוציא את המוצרים הטובים ביותר שלנו כתעשייה".

     

    סקר של חברת MPG מעלה כי נתוני הצפייה בסרטים חדשים בסוף השבוע הראשון שלהם נשארו זהים פחות או יותר ביחס לשנים עברו - כשהנפילות

    מגיעות בשבועות הבאים. עוד עולה מהנתונים כי חובבי קולנוע רבים מעדיפים להמתין לצפייה ביתית ב-DVD או VOD כשמדובר בסרטים שאינם מרובי אפקטים או בתלת ממד. והמספר הזה גדל בכל שנה.

     

    כאמור, מספר הכרטיסים שנמכרו הוא הנמוך ביותר בצפון אמריקה מאז 1995, אז נמכרו 1.26 מיליארד כרטיסים. אולם העלייה המתמדת במחירים, לצד התחזקות טרנד התלת-ממד בשנים האחרונות (שהקפיץ גם הוא את מחירו של כרטיס ממוצע), גרמו לכך שמבחינת הכנסות, הירידות לא ממש מורגשות: אמנם ההכנסות המצטברות היו נמוכות מב-2010 וב-2009, אבל עדיין מדובר בפעם השלישית שבה הכנסות המפיצים מסתכמות ביותר מעשרה מיליארד דולר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים