שתף קטע נבחר

דוקאטי מציגה את הנשק החדש של ולנטינו רוסי

קבוצת המירוצים של יצרנית האופנועים האיטלקית חושפת תמונות ומפרט בסיסי של אופנו המוטוGP החדש, לקראת עונת 2012. האם זה הכלי שיעניק לרוסי אליפות פרידה?

דוקאטי חושפת את הדסמוסדיצ'י החדש, אופנוע המוטוGP שאמור להעניק לאלוף העולם לשעבר, ולנטינו רוסי, סיכוי להתמודד שוב על תואר. וזה המקום להזכיר כי שינוי תקנון הסדרה הבכירה של עולם מירוצי האופנועים, שלח את מנועי ה-800 סמ"ק לדפי ההיסטוריה, ופתח מחדש את עידן מנועי הליטר של העבר. בכל מקרה, מדובר באופנוע חדש לחלוטין ולא גרסה מוסבת של הדסמוסדיצ'י GP11 הכושל - במונחי אליפות כמובן. מטעמים מובנים לא חושפים בדוקאטי פרטים מלאים על האופנוע החדש, ומסתפקים בשחרור תמונות ומפרט טכני בסיסי.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

מה בכל זאת אפשר לדעת על הדסמוסדיצ'י החדש? שתצורת מנוע ה-1,000 סמ"ק לא השתנתה ונותרה V4 בזווית 90 מעלות. אל תתאמצו לנחש מה ההספק המרבי שמשחרר המנוע הזה, שכן לא רק שאינו קבוע, גם הוא בסטטוס "סודי ביותר". דוקאטי כן מוכנים לגלות שמדובר ביותר מ-230 כ"ס. משקל האופנוע 157 ק"ג - בשבעה ק"ג כבד מאופנוע עונת 2011.

 

אגב, בעונה הבאה יעלה משקל המינימום ל-160, כצעד להפיכת הקטגוריה אטרקטיבית יותר עבור קבוצות שאינן נהנות מתקציב כמעט בלתי מוגבל דוגמת דוקאטי-הונדה-ימאהה. המהירות המרבית כמובן אינה רלוונטית, שכן היא תלויה ביחסי ההעברה אותם בוחר הרוכב לכל מסלול. עם זאת, האיטלקים טוענים כי בישורת ארוכה יכול האופנוע להגיע ל-330 קמ"ש. את זה עוד נראה במהלך העונה.

 

 

עוד עולה מהמפרט הטכני כי מערכת הבלימה כוללת שני דיסקים קרמיים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק פלדה בודד בקוטר 220 מ"מ מאחור. המתלים מבית אוהלניס, מערכת ההצתה מבית מגנטי-מארלי, ומערכת הפליטה מבית טרמיניוני. בהתאם לתקנות אופנועי האב-טיפוס הנוכחיים, נפח מיכל הדלק מוגבל ל-21 ליטר. הצביעה החדשה כוללת, שלא במפתיע, פסים ירוקים שנוספו לסכימה האדומה הלבנה כדי להשלים את צבעי הדגל האיטלקי.

 

הכתבה באדיבות אתר דו"גרי 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים