שתף קטע נבחר
 

שוב שיבושים קשים ברכבת. חבלות מכוונות?

"אנחנו שוב בזוועה הזאת שנקראת רכבת ישראל" - נוסעי רכבת ישראל נתקלו הבוקר (ב') בשיבושים קשים בקווים שונים, טרטורים מרציף לרציף, ביטולי רכבות, עצירות מפתיעות באמצע הנסיעה. מקור ברכבת: מחאה כנגד הליכים משמעתיים. הנהלת הרכבת: לא היו איחורים מיוחדים. ועד הרכבת: אין אמת בטענות

רכבת ישראל: האם החלה שביתה איטלקית? נוסעי הרכבת מדווחים החל מהבוקר (ב') על שיבושים קשים מאוד בחלק מהקווים המרכזיים, ובעיקר באזור הצפון. לדברי מקורות בחברה, השיבושים אינם מקריים, אלא מכוונים ומגיעים כתגובה להחלטת בית הדין לעבודה מאתמול (א'), לפיה יינקטו הליכים משמעתיים נגד עובדים שהיו מעורבים בתקיפת מנכ"ל החברה, בועז צפריר.

 

"אנחנו שוב בזוועה הזאת שנקראת רכבת ישראל", מספרת בכעס נוסעת שיצאה בשעות הבוקר המוקדמות מעכו. "יצאנו לכיוון תל-אביב ב-06:09, ובמשך שעתיים היינו תקועים בין עכו לקריית-מוצקין. ירדנו בחיפה ב-08:10 ואין לנו עכשיו רכבת שמחכה, בניגוד למה שהובטח".

 

עוד בערוץ הכב של ynet:

 

נוסעת: "אנחנו שוב בזוועה הזאת שנקראת רכבת ישראל" (אילוסטרציה)  (צילום: הילה קניג) (צילום: הילה קניג)
נוסעת: "אנחנו שוב בזוועה הזאת שנקראת רכבת ישראל" (אילוסטרציה) (צילום: הילה קניג)

 

"הכרוז הודיע שהרכבת מחיפה לתל-אביב, שאמורה לצאת ב-07:27, מבוטלת ואין רכבת במקומה", סיפר נוסע נזעם אחר. "הפיתרון של הרכבת הוא להעלות את הנוסעים לרכבת של 07:18, שהיא הרכבת הכי עמוסה. ויותר מזה, היא לא תהיה ישירה כפי שהיא אמורה להיות, ותעצור גם בבנימינה - מה שאומר שהיא תהיה עמוסה מהרגיל".

 

לדברי מקור בכיר ברכבת, השיבושים ננקטים במכוון על-ידי עובדים המקורבים לוועד, וזאת בתגובה להליכים המשמעתיים שצפויים להינקט נגד מי שהיו מעורבים בתקרית עם המנכ"ל. "יש תעלומות ודברים אחרים שזקני הרכבת לא יודעים ולא זוכרים", הוא אומר ל-ynet. "אני בטוח שאלה חבלות מכוונות".

 

בהנהלת הרכבת אומרים הבוקר כי אין אמת בטענות על שיבושים מכוונים. "מדובר בתקלה נקודתית בלבד. הרכבות הבוקר איחרו רק במעט, ואין שום שיבושים שידועים לנו", נמסר ל-ynet. גם בוועד עובדי הרכב הדגישו כי לא מדובר בשיבושים מכוונים. "אין כל צעדים ארגוניים שגרמו לפגיעה בלוחות הזמנים של הרכבת. כפי שהובהר בימים האחרונים, אין כוונה לפגוע בנוסעים בשלב זה של המאבק", מסרו דוברי הוועד ל-ynet.

 

"לא מתקבל על הדעת" 

"זה שערורייתי ומבזה באופן שפשוט אי אפשר לתאר", אומרת נוסעת ברכבת שהתעכבה הבוקר במשך כשעה וחצי. "אנחנו מפסידים שעות עבודה. אני למשל נמצאת בדרך לחדרי ניתוח באיכילוב, וזה תוקע תוכנית של חולים שחיכו לתור שלהם המון-המון זמן. זה פשוט לא מתקבל על הדעת".

 

על-פי דיווחי נוסעים, שיבושים חלו בשעות הבוקר ברכבות בעיקר באזור הצפון:

 

  • רכבת מנהריה למודיעין: עמדה קרוב ל-90 דקות בין עכו וקריית-מוצקין. רק לאחר ההמתנה הארוכה המשיכה בנסיעה.
  • רכבת מנהריה לבאר-שבע: עמדה בתחנת חוף כרמל יותר מ-15 דקות ללא סיבה בגלל דיווח על "עומס יתר". במפתיע, למרות הטענה התווספה עצירה לא מתוכננת בבנימינה.
  • רכבת פרברית מנהריה לחוף כרמל: הנוסעים הועברו מרציף לרציף כמה פעמים, עד שלבסוף בוטלה הרכבת. בסופו של דבר, יצאו הנוסעים באיחור של חצי שעה, וברכבת אחרת.
  • רכבת מקריית-מוצקין למודיעין: בוטלה במפתיע ב-07:00.

 

לדברי מקור בחברה, השיבושים הם חלק מעיצומים מתוכננים. "יש כאן דפוס שחוזר על עצמו, וזה לא יכול להיות מקרי", הוא מסביר בשיחה עם ynet. " אם יום לפני קורה משהו, כמו שהיה אתמול עם ההחלטה של בית הדין לעבודה, אז יום אחרי קורים כל מיני דברים עלומים. אם לא היה אתמול הסיפור הזה בבית הדין, לא היו קורים דברים כאלה".

 

המקור מוסיף כי הוועד נעזר ככל הנראה בגורמים במרכז הבקרה של הרכבת, כדי לשבש את תנועת הרכבות. "הכל מגיע מגילה אדרעי (יו"ר הוועד, ש.ה), מהוועד ומעובדים בכירים", הוא טוען. "הם מחזיקים עכשיו גם את הנוסעים וגם את העובדים בני ערובה, במטרה להפעיל לחץ על ההנהלה שלא תנקוט צעדים כלפי מי שהיו מעורבים בתקרית עם המנכ"ל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים