שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיכאל שומאכר פורש סופית ממירוצי פורמולה 1
    הנהג הגרמני ואחת הדמויות המשפיעות על סדרת מירוצי הפורמולה 1, הודיע היום על פרישה סופית - שלוש שנים לאחר הקאמבק ושלל תוצאות מאכזבות. לואיס המילטון הבריטי יהיה מחליפו בקבוצת מרצדס

    מיכאל שומאכר, הסוף. נהג הפורמולה 1 המצליח בכל הזמנים, עם שבעה תארי אליפות ו-91 נצחונות, הודיע הבוקר (ה') על פרישה - והפעם זה סופי. הנהג הגרמני בן ה-43, פרש לראשונה מהספורט בסיום עונת 2006, לאחר שרשם על שמו כמעט כל שיא אפשרי בסדרת המירוצים היוקרתית בעולם. לאחר שלוש שנים בהן שימש כיועץ לקבוצת פרארי, בה השיג את מרבית נצחונותיו, הפתיע וחזר להתחרות - אך לא בהצלחה.

     

     

    מיכאל שומאכר. פורש סופית מפורמולה 1 (צילום: AP) (צילום: AP)
    מיכאל שומאכר. פורש סופית מפורמולה 1(צילום: AP)

     

    שומאכר החל לנהוג בפורמולה 1 עוד בעונת 1991, והשתתף מאז ב-302 מירוצים, ביותר ממחצית מהם (155) עמד על דוכן המנצחים, ב-68 מהם זינק

    מהעמדה הבכירה (פול-פוזישן), ב-91 מהם חצה ראשון את קו הסיום, ובדרך קטף לא פחות משבע אליפויות עולם. שומאכר המזוהה יותר מכל עם קבוצת פרארי, אותה הוביל להישגים חסרי תקדים, נחשב לרוח החיה מאחורי התאוששות הקבוצה האיטלקית, שסבלה עד להצטרפותו ב-1996 משפל ארוך שנים.

     

    לאחר שחזר משנות הפרישה, נהג שומאכר עבור קבוצת מרצדס, אך לא הצליח לשחזר ולו במעט את ימיו הגדולים. לצד הבלחות קצרות של יכולת נהיגה מרשימה, כשל הנהג הוותיק לא רק מול מתחריו הצעירים יותר בקבוצות אחרות דוגמת פרנדו אלונסו, סבסטיאן ווטל ולואיס המילטון, אלא גם מול בן קבוצתו ניקו רוזברג. במהלך שלוש שנות הקאמבק המסתיימות כעת, עמד רק פעם אחת על דוכן המנצחים.

     

    ניצחון ראשון בבנטון, בדרך לשבעה תארי אליפות (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
    ניצחון ראשון בבנטון, בדרך לשבעה תארי אליפות(צילום: איי פי)

     

    הודעתו של שומאכר הגיעה בפתח הגרנד פרי של סוזוקה, יפן, אירוע אותו מגדיר הגרמני כאחד החביבים עליו בסבב העולמי. ולא בכדי - שומאכר הבטיח במסלול זה שני תארי אליפות, וזכה בו בשישה מירוצים.

     

    "חשבתי (על פרישה) במשך זמן רב", כך אמר שומאכר בפני עיתונאים בסוזוקה. "היה לנו (מרצדס) חוזה לשלוש שנים, קשה לשמור על מוטיבציה ואנרגיה. זה טבעי שתחשוב על זה יותר מאשר כשאתה צעיר", הסביר. "אמרתי ב-2006 שהמצברים שלי ריקים, ועכשיו אני באזור האדום. אני לא יודע אם יש זמן להטעין אותם מחדש - אבל אני מצפה כעת לחופש". הנהג הגרמני הבהיר באתר האינטרנט שלו כי "אני עדין מסוגל להתמודד עם הנהגים הטובים ביותר בסבב, וזה גורם לי לגאווה גדולה, ולכן איני מצטער לרגע על שהחלטתי לחזור בפעם הקודמת".

     

    מיכאל שומאכר על אופנוע סופרבייק של דוקאטי. קבע זמנים מצויינים (צילום: AP) (צילום: AP)
    מיכאל שומאכר על אופנוע סופרבייק של דוקאטי. קבע זמנים מצויינים(צילום: AP)

     

    אלא שדברים אלה אינם עולים בקנה אחד עם ביצועיו של הגרמני על המסלול. גם כאשר המכונית בה נהג הפגינה יכולת גבוהה מאד, ויכולה הייתה להתחרות על ניצחון, לא יכול היה הנהג הוותיק לעמוד בקצב. בנוסף, מספר טעויות נהיגה מביכות פגעו קשות בתדמיתו בעונה הנוכחית והקודמת.

     

    את מקומו של שומאכר בקבוצת מרצדס יתפוס לואיס המילטון הצעיר, נהג קבוצת מקלארן ואלוף העולם לשעבר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שומאכר לפני שש שנים בדיוק, בסוזוקה
    צילום: איי פי
    האליפות הראשונה ב-1994 עם בנטון
    צילום: איי פי
    שומאכר במדי פרארי. חמישה תארים עם האיטלקים
    צילום: איי פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים