שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    צילום: shutterstock

    סרט וראיון: בתול בן 30 על פי עמית איצקר

    מה קורה לבחור דיכאוני בן 30 פלוס שלא ידע אשה מימיו? בסרטו "סרוטונין בלוז", מגיש עמית איצקר את המצוקה בטעם חמוץ מתוק - וזאת בהתאם להתנסויות האישיות שלו. "הגיבור מייצג דור של צעירים המסרבים להתבגר", הוא אומר. צפו בסרט

    האם דיכאון יכול גם להיות קצת מצחיק? על פי עמית איצקר, אפילו במקומות הנמוכים ביותר יש מקום לרגשות חיוביים חמוצים-מתוקים.  קצת הומור לא יכול להזיק, וזה מה שקורה בסרט הקצר שיצר "סרוטונין בלוז" - סרט קטן ואינטימי בהשתתפות שני שחקנים בלבד - ניתאי גבירץ ורעות אקרמן - העוסק בהתמודדות עם דכדוך קיומי: 

     

    את "סרוטונין בלוז" יצר איצקר (שיחגוג החודש את יום הולדתו ה-33) במסגרת עצמאית, ובעזרת בית ספר מנשר בו למד לפני חמש שנים. "הסרט מספר על בחור דיכאוני בשנות ה-30 לחייו, שמחפש נחמה וקירבה אצל ידידתו הטובה שגם מתבררת כדי מתוסבכת בעצמה", מסביר איצקר. "הם נפגשים בפארק ומתנים את צרותיהם זה בפני זו. במשך 12 דקות אנו מתוודים לעולמם הקטן והסתמי".

     

    האנטי-גיבור שלי

    איצקר מספר כי דמותו של הגיבור, בגילומו של גבירץ, נכתבה בהשראת התנסות דומה בחייו האישיים, וכן על פי מקורות קולנועיים אליהם הוא מתייחס בסרטו שלו.

     

     

    "הבחור הוא טיפוס די תלותי המתקשה להסתדר לבדו בעולם", אומר הבמאי. "הוא מסתמך כל חייו על אחרים, ומתקשה לקחת אחריות על חייו. הוא מייצג דור של צעירים המסרבים להתבגר, ונתמכים כלכלים על ידי הוריהם, גם בגיל שבו הם כבר אמורים להקים משפחות משלהם ולהתחיל בקריירה מבוססת. אני מזדהה עם הדמות הראשית של הבחור, ועם הקושי שלו ליצור קשר עם בחורות. הסרט מבוסס על תקופה שהיתה לי לפני כמה שנים, כשלא עבדתי והייתי מסתגר הרבה בבית בדיכאון".

     

    ניתאי גבירץ ב"סרוטונין בלוז". תלותי ()
    ניתאי גבירץ ב"סרוטונין בלוז". תלותי

     

    הסרט "סרוטונין בלוז" מתבסס על דיאלוגים בין שני השחקנים והוא מושפע מז'אנר סרטי ה"Mumblecore" שנפוץ בעשור האחרון בקולנוע האמריקני העצמאי, ומציין, בין בין היתר, במאים כמו ג'ו סוואנברג, לין שלטון, אהרון כץ והאחים מארק וג'יי דופלאס. כיוצר קליפים וסרטים קצרים הוא מזדהה עם ההתמודדות שלהם עם חוסר במשאבים תקציביים.

     

    "הם עושים פיצ'רים במיקרו-תקציבים", הוא אומר. "גם הסרטים שאני עושה הם בתקציבים מאוד-מאוד קטנים. אני כותב אותם ועורך אותם בעצמי. את סרט הגמר שלי מלפני חמש שנים 'The Safety in Rubber', שמספר על בחור בודד המקיים יחסי מין עם בובת מין, עשיתי לגמרי לבד. כתבתי אותו, שיחקתי בו, צילמתי וערכתי אותו בעצמי".

     

    אז "סרוטונין בלוז" הוא חתיכת הפקה ביחס לסרט הקודם.

     

    "לא היו לי ממש קשיים לעשות את 'סרוטונין בלוז'. נעזרתי בחברים וצילמתי אותו בגן חיל האוויר שנמצא בעיר מגוריי - גבעתיים. אני מכיר במגבלות של חוסר תקציב, ומתכנן את סרטיי כדי שיתאימו למציאות הזאת. העולם שלי סובב בעיקר סביב קולנוע וזה ניכר בסרטים שלי, שכוללים בתוכם השפעות מהתרבות הפופולרית ובמיוחד מקולנוע". איצקר מצביע על וינסנט גאלו, טוד סולונדז וג'יימס סטראוס כיוצרים שהשפיעו עליו יותר מכולם.

     

    לוקח את הבאסה בסבבה

    בסרטים קצרים קודמים שיצר ("The Safety in Rubber" ו"פארק וולפסון") איצקר גילם את הדמות הראשית, אולם הפעם העדיף להאציל את הסמכויות הללו לשני השחקנים ניתאי גבירץ ורעות אקרמן, להם הוא מפרגן על הדרך בה תפשו ופיתחו את הדמויות. "ניתאי ורעות תרמו לתסריט. ישבנו ועבדנו בעיקר על השפה שתישמע כמה שיותר אותנטית", הוא מסביר.

     

    ניתאי גבירץ בגן חייל האוויר - המגרש הביתי של עמית איצקר ()
    ניתאי גבירץ בגן חייל האוויר - המגרש הביתי של עמית איצקר

     

    "ניתאי הצליח ללכוד במשחק שלו את המהות של הדמות, שמבוססת עליי. בסרטים הקודמים, אני נהגתי לגלם את הדמות הזאת, אך הפעם רציתי להתרכז בכתיבה ובבימוי, ולתת למישהו אחר לשחק. אני חושב שניתאי עשה את זה בצורה טובה מאוד. עם הדמות של הבחורה נתקלתי בבעיות אחרות. קשה לי יותר לכתוב תפקידים של בחורות,

    אך רעות סייעה בכך, חלק מהדמות שלה נכתבה בעזרתה, והיא משחקת אותה נפלא".

     

    ומה הלאה?

     

    "בימים אלו סיימתי לכתוב תסריט לפיצ'ר שמבוסס על אותה דמות שמופיעה ברוב הסרטים שלי. הגיבור של הפיצ'ר הוא בחור בתול מובטל בשנות ה-30 לחייו שעדיין גר עם הוריו, ונאלץ לעשות בחירות גורליות בחייו בעקבות מקרה שקורה לו. זו תהייה מעין קומדיה שחורה שאני רואה אותה כשילוב עצוב וציני בין הקולנוע של טוד סולונדז, לזה של היוצר הטייוואני טסאי מינג ליאנג ('עננה הפכפכה') שאותו אני גם מאוד אוהב".

     

    תצטרך יותר כסף בשביל לעשות פיצ'ר.

     

    "אני חייב להודות שאני לא ממש מעורה בכל הקטע של קרנות קולנוע, כי מעולם לא הגשתי סרטים שלי לקרנות. עד עכשיו הסרטים שלי עלו מאוד זול, ולא הייתי צריך להשתמש בתמיכת הקרנות, אבל אני מקווה שלפיצ'ר יהיה לי יותר תקציב".

     

    יש לכם סרט קצר שתרצו להציג ב-ynet? אתם מוזמנים לפנות אלינו: indie.ani@gmail.com

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עמית איצקר. מזדהה עם הגיבור
    לאתר ההטבות
    מומלצים