שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן
    יונדאי i20 ידנית 1.2 במבחן: כבר לא מיישרת קו
    על הנייר יונדאי i20 המחודשת, עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה ידנית, מציעה חבילת אבזור מעניינת ומרווח נדיב. האם זה מספיק מול מצטיינות קטנות ומודרניות?
    • שנת השקה: 2008 (מתיחת פנים - 2012)
    • קטגוריה: סופר-מיני זולות
    • מתחרות עיקריות: סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, רנו קליאו 
    • מחיר התחלתי: 75.5 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 75.5 אלף שקל
    • לגלריית התמונות המלאה של יונדאי i20 

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    תא הנוסעים של יונדאי i20 המחודשת עבר רענון, ונהנה מאיכות הרכבה טובה יחסית והנדסת אנוש ראויה - עם מתגים גדולים וברורים ונוחות תפעול מספקת. אך הוא עדיין מציע - כמו לפני העדכון - איכות חומרים נמוכה ביחס למקובל כיום. חלק נכבד מהחומרים פחות נעימים למגע, וזה כולל את דיפוני הדלתות, גלגל ההגה וידית בורר ההילוכים בהם נעשה שימוש תכוף. המרווח לנוסעים מלפנים ומאחור הוא מהטובים בקטגוריה, כולל נפח תא המטען.

     

    תא הנוסעים מרווח, אך איכות החומרים בינונית מאוד (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    תא הנוסעים מרווח, אך איכות החומרים בינונית מאוד(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    נוחות הנסיעה ב-i20 סובלת מכיול מתלים נוקשה מדי, כמעט בכל דרך, כאשר יותר מדי שיבושים מתורגמים לחבטה בגב הנוסעים - כמו בדגם הקודם למתיחת הפנים. יחד עם מושבים המציעים נוחות סבירה בלבד, נוחות הנסיעה למרחק אינה מרשימה. ההיגוי מציע פעולה לא אחידה שהופכת תמרוני חנייה ונהיגה עירונית לפחות נינוחים מהרצוי, אם כי כושר התמרון סביר בהחלט.

     

    נוחות הנסיעה אינה מרשימה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה אינה מרשימה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-תיבת הילוכים

    מכונית המבחן צוידה ביחידת הכוח בנפח 1.2 ליטר המוכרת של יונדאי, שמוצעת גם ב-i10. למנוע זה 85 כ"ס, נתון דומה לזה של המתחרות הישירות, אך הוא מספק ביצועים מעט נחותים ביחס אליהן - ודורש שימוש תכוף בבורר ההילוכים - הנהנה מפעולה קלה ונעימה. תצרוכת הדלק רחוקה מלהרשים, ועמדה בתנאי מבחן רגועים - המדמים תנאי אמת - על 11.7 ק"מ לליטר. רחוק באופן חריג מנתון היצרנית (20.4 ק"מ לליטר בממוצע).

     

    המנוע מספק ביצועים סבירים אך אינו חסכוני כמצופה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    המנוע מספק ביצועים סבירים אך אינו חסכוני כמצופה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של ה-i20 סבירה. רמת האחיזה מספקת ותו לא, וכושר הבלימה טוב - הן מבחינת עוצמה והן מבחינת תחושת הדוושה. ההיגוי מתוגבר יתר על המידה, מציע פעולה לא מדויקת ואינו מעניק בטחון לנהג. אבזור הבטיחות מכובד וכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות, ובמבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה לציון המרבי (חמישה כוכבים) עם רמת הגנה טובה על הנוסעים.

     

    רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, היכולת הדינמית סבירה ()
    רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, היכולת הדינמית סבירה

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב המבחן, ברמת גימור "אינספייר" (היחידה עם מנוע 1.2), עולה 75.5 אלף שקל - גבוה ביחס לסקודה פאביה ורנו קליאו למשל. תמורת מחיר זה תקבלו אבזור מכובד ביחס לחלק מהמתחרות הישירות - ארבעה חלונות מופעלי חשמל, מערכת שמע מקורית עם חיבור AUX (אך בלי USB), מחשב דרך, מושב נהג מתכוונן לגובה ושש כריות אוויר מהווים את האבזור העיקרי. מדובר, בסך הכל, בחבילה סבירה.

     

    האבזור טוב ביחס למחיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    האבזור טוב ביחס למחיר(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + אבזור, מרווח, תא מטען

    - מחיר, איכות, נוחות, תצרוכת דלק

     

    ולבסוף: ארבע שנים אחרי שהושקה לראשונה, מתיחת הפנים של יונדאי i20 לא הופכת מכונית סבירה ב-2008, לטובה בסוף 2012. למעשה, הפער מהטובות בקבוצה רק גדל, בעיקר אם משווים את היונדאי למתחרות מעולות כמו סוזוקי סוויפט ופורד פיאסטה הידניות, להן אבזור ומחיר דומים, יכולת דינמית עדיפה כמו-גם איכות ונוחות גבוהות יותר. זאת ועוד - ה-i20 גם אינה מיישרת קו עם אחיותיה המודרניות למותג יונדאי, המציגות ללא יוצא מהכלל זינוק מרשים באיכות וביכולת. וחבל שכך. 


    יונדאי i20

    יונדאי i20
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 399.5 ס"מ
    רוחב 171 ס"מ
    גובה 149 ס"מ
    בסיס גלגלים

    252.5 ס"מ

    משקל 1,045 ק"ג
    נפח תא מטען 295 ליטר
    100-0 קמ"ש 12.7 שניות
    מהירות מרבית 168 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.7 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 119 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 2
    מחיר לגרסה שנבחנה 75,500 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תא הנוסעים בעל מראה נעים לעין
    צילום: רועי צוקרמן
    אבל איכות החומרים נמוכה
    צילום: רועי צוקרמן
    מרווח טוב לנוסעים
    צילום: רועי צוקרמן
    וגם למטען יש מקום
    צילום: רועי צוקרמן
    הביצועים סבירים
    צילום: רועי צוקרמן
    האבזור נדיב ביחס למחיר
    צילום: רועי צוקרמן
    מספיק טובה בשביל הלקוח הפרטי?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים