שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום: רועי צוקרמן

    סוזוקי סוויפט ידנית במבחן: והנה מצטיינת הכיתה

    הסוויפט הוותיקה מצטרפת לקטגוריה הלוהטת של סופר-מיני ידניות וזולות יחסית. היא זריזה, נוחה, חסכונית, ותתפלאו לשמוע - אפילו מהנה לנהיגה. האם זה מספיק מול הטובות בקבוצה?

    • שנת השקה: 2010
    • קטגוריה: סופר-מיני
    • מתחרות עיקריות: סיאט איביזה, סקודה פאביה, פורד פיאסטה, רנו קליאו 
    • מחיר התחלתי: 77 אלף שקל
    • מחיר לרכב המבחן: 77 אלף שקל

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    הסוויפט החדשה אמנם דומה מאוד לדור הקודם בעיצובה, אך בתא הנוסעים בוצע שיפור משמעותי. היא עדיין לא מצטיינת הקטגוריה בסעיף זה, בעיקר בכל הנוגע לאיכות חומרים (משענת יד בדלת, למשל), אך איכות ההרכבה טובה. המרווח טוב מלפנים ומאחור, במיוחד לראש. אלא שהנדיבות הזו מובילה לתא מטען קטן ביחס לקטגוריה, ובעל סף הטענה גבוה. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, עם מתגים ומנופים נוחים לשימוש, אך לא ברור מדוע יש צורך בשני מתגים נפרדים לתפעול מחשב הדרך. פעולת מדחס המזגן מורגשת מהרצוי, ומלווה ברעידה בזמן עמידה.

    מרווחת ועם הנדסת אנוש טובה. תא המטען קטן והאיכות בינונית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    מרווחת ועם הנדסת אנוש טובה. תא המטען קטן והאיכות בינונית(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    נוחות הנסיעה טובה מאוד במרבית תנאי הדרך, כולל נסיעות בינעירוניות ארוכות. עם זאת, מושב הנהג אינו מהנוחים. כיול מתלים מוצלח מסייע להתמודד בכבוד עם שיבושים, ורק הבולטים שבהם מתורגמים לחבטה קלה. גם עם ארבעה נוסעים מבוגרים יעילות המתלים טובה, אם כי אלו מעט רועשים מהרצוי. רעש הצמיגים נוכח, כמו בשאר החברות בקבוצה הזולה. כושר התמרון העירוני מהווה את נקודת התורפה העיקרית בסעיף זה, עם רדיוס סיבוב גדול מהמקובל.

    נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל. בידוד הרעשים רק סביר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל. בידוד הרעשים רק סביר(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-תיבת הילוכים

    הסוויפט הידנית משווקת כמו הדגם האוטומטי, עם מנוע 1.2 ליטר המספק 94 כ"ס ו-12 קג"מ. יחידת כוח זו מספקת ביצועים טובים, ומאפשרת למכונית הצנועה לשמור על קצב תנועה ראוי גם כשהיא עמוסה. המנוע גמיש ואינו דורש שימוש אינטנסיבי בתיבת ההילוכים. עם זאת, יחס ההעברה קובע כ-3,000 סל"ד ב-100 קמ"ש (הילוך חמישי), ורעש המנוע לכן גבוה מהרצוי. תצרוכת הדלק במסלול המדמה תנאי אמת הרשימה לטובה: 15.9 קמ"ל. חבל רק שהפער מהנתון הרשמי (20 קמ"ל) די גדול.

    המנוע מספק ביצועים טובים, תצרוכת הדלק טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    המנוע מספק ביצועים טובים, תצרוכת הדלק טובה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של הסוויפט טובה - למעט צמיגים צרים (175-65-15) שמספקים רמת אחיזה בינונית. ההיגוי מדויק ונוסך בטחון, זוויות הגלגול (נטיית המרכב בפנייה) מינימליות והיציבות הכיוונית טובה. עוצמת הבלימה טובה אף היא, גם תחת עומס וכאשר הרכב עמוס בנוסעים. לסוויפט אבזור בטיחות עשיר הכולל שבע כריות אוויר (זוג קדמיות, זוג צידיות, זוג וילונות וכרית לברכי הנהג), ובקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכתה לדירוג גבוה של חמישה כוכבי בטיחות.

    אחיזת הכביש היא נקודת חולשה קלה יחידה, בחבילת בטיחות כללית מצוינת ()
    אחיזת הכביש היא נקודת חולשה קלה יחידה, בחבילת בטיחות כללית מצוינת

     

    5. אבזור ומחיר

    תמורת 77 אלף שקל, תקבלו ברמת הגימור היחידה של הסוויפט הידנית (GLS) אבזור מכובד: מערכת שמע מקורית עם שישה רמקולים וחיבור USB, מחשב דרך, איתות בנגיעה ונקודות עיגון איזופיקס לשני מושבי ילדים. זהו אבזור ממוצע, שמהווה לטעמנו תמורה סבירה ביחס למחיר - אם כי הסוויפט ממוקמת בצד היקר של סקאלת הסופר-מיני הידניות הזולות.

    האבזור והתמורה ממוצעים לכל הפחות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    האבזור והתמורה ממוצעים לכל הפחות(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + יכולת דינמית, ביצועים, בטיחות

    - תמרון עירוני, תא מטען, רעש מנוע מוגזם

     

    ולבסוף: סוזוקי סוויפט מהווה כיום את אחת התמורות הטובות ביותר בקטגוריה. היא זריזה, חסכונית, נוחה למדי ומרווחת ומציעה אבזור מספק. מנגד, יש מקום לשיפור באיכות החומרים, בידוד הרעשים וגודל תא המטען. בשקלול כולל מדובר במכונית טובה מאוד, שגם מצטיינת בשני תחומים סובייקטיביים שלא נכללים בניקוד המבחן - הנאה מנהיגה ועיצוב. כך שבסך הכל, זו לטעמנו טוענת לגיטימית לכתר הטובה בקטגוריה, ובמכונית שכדאי לכל רוכש סופר-מיני ידנית לפחות לשקול.

    סוזוקי סוויפט ידנית
    סוזוקי סוויפט ידנית
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1,242 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 94 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12 קג"מ ב-4,800 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 385 ס"מ
    רוחב 169.5 ס"מ
    גובה 151 ס"מ
    בסיס גלגלים 243 ס"מ
    משקל 1,020 ק"ג
    נפח תא מטען 211 ליטר
    100-0 קמ"ש 12.3 שניות
    מהירות מרבית 165 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 15.9 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 116 גרם לק"מ
    מחיר לגרסה שנבחנה 77 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סוזוקי סוויפט
    צילום: רועי צוקרמן
    מרווחת לנוסעים
    צילום: רועי צוקרמן
    תא המטען קטן
    צילום: רועי צוקרמן
    האיכות בתא הנוסעים לא מדהימה
    צילום: רועי צוקרמן
    תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה
    צילום: רועי צוקרמן
    הביצועים טובים לקטגוריה
    צילום: רועי צוקרמן
    מצטיינת הקבוצה?
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים