שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המכונית החשמלית שקטה מדי? תחוייב ברעש מ-2016

    הממשל האמריקאי מכין תקנות שיחייבו מכוניות חשמליות ודגמי כלאיים ברעש מלאכותי, שידמה מנוע בנזין או דיזל. המטרה: הגנה על הולכי רגל

    תקנה חדשה של משרד התחבורה האמריקאי נמצאת בשלבי הכנה סופיים - החל ב-2016 יצוידו כל המכוניות החשמליות וההיברידיות ברמקול, אשר ישמיע צלילי מנוע בנזין או דיזל. מטרת התקנה, שנולדה לאחר שאושרה הצעת חוק משותפת לרפובליקנים ודמוקרטים ב-2010, היא למנוע מצבים בהם הולכי רגל או רוכבי אופניים אינם שומעים רכב שקט המתקרב לעברם.

     

    ב-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, מאמינים שהתקנה תמנע לא פחות מ-2,800 מקרי דריסה מדי שנה.

     

    המכונית החשמלית תישמע כמו מכונית בנזין (אילוסטרציה) (צילום: AP) (צילום: AP)
    המכונית החשמלית תישמע כמו מכונית בנזין (אילוסטרציה)(צילום: AP)

     

    לפי ההצעה, כל מכוניות הכלאיים - נטענות או לאו - וכל המכוניות החשמליות, יחויבו בהתקנת רמקול ייעודי. מערכת זו, שתהיה תלויה במהירות הנסיעה, תשמיע קול הדומה באופיו לזה של רכב בנזין או דיזל. יצרניות הרכב יורשו להתאים רעש מנוע לפי אופי הדגמים שלהן, אך יחויבו לעמידה בתקנים ולאחידות בין הדגמים בכל מותג. מערכת הקול תידרש לפעולה בכל נסיעה במהירות של עד כ-30 קמ"ש, ולא ניתן יהיה לנתקה - לפחות לא באופן ישיר בתא הנוסעים.

     

    כיום חלק מהמכוניות החשמליות וההיברידיות מציעות מערכת דומה. בכל דגמי טויוטה פריוס המשווקים משנת הדגם 2012 ואילך באמריקה בלבד, מערכת כזו פועלת באופן קבוע במהירות של עד 15 מייל לשעה (כ-25 קמ"ש). המערכת, שהושקה תחילה ביפן כאופציה בתוספת תשלום, אינה ניתנת לניתוק על-ידי הנהג. גם ניסאן ליף מציעה מערכת דומה שפעילה עד למהירות של 30 קמ"ש, אך ניתנת לניתוק על-ידי הנהג. במכונית הכלאיים הנטענת שברולט וולט, מערכת זו קיימת ומופעלת על-ידי הנהג, ואינה דולקת באופן קבוע.

     

    במכוניות הכלאיים וברכב החשמלי היחיד שנמכר בישראל (רנו פלואנס Z.E), לא מוצעת מערכת קולית לאזהרה מפני קירבת רכב להולך רגל. אישור התקנות על-ידי משרד התחבורה האמריקאי, צפוי לשנות את התמונה ולדחוף את תעשיית הרכב להתקין את המערכת בכל הדגמים - גם כאלו שאינם נמכרים בארה"ב. לפי הערכות ה-NHTSA, עובדה זו תביא לעלייה של 23 מיליון דולר בעלות כלי הרכב המשווקים באמריקה ואחזקתם, בין היתר בשל עלויות הפיתוח, עלויות הוספת המערכת (כ-30 דולר למכונית) ועלות הדלק לנהג (חמישה דולר בממוצע לרכב לאורך כל מחזור חייו).

     

    בהתאם לחוק האמריקאי, לתעשיית הרכב וגורמים נוספים ניתנה ארכה של 60 יום להגיש התנגדויות ובקשות הנוגעות לתקנות. לאחר מכן, הן צפויות לעבור לאישור סופי של הקונגרס, ואם לא יהיו הפתעות ייכנסו לתוקף בראשית שנת 2016.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים