שתף קטע נבחר

דאקאר 2013: סיכום יום המירוץ ה-12

שלושה ימים נותרו למתחרים עד הסיום, והתוצאות בהתאם, כאשר המובילים בקרב הרוכבים והנהגים מורידים קצב, ומתרכזים במניעת טעויות מיותרות. למה לקלקל הכל, כשקו הסיום נמצא מעבר לפינה - המרוחקת כ-2,000 ק"מ מפרכים?

עוד יומיים ונגמר. הדאקאר מצמצם מרחקים לקו הסיום, והמובילים במירוץ עוברים למצב "זהירות", כדי שלא לאבד הכל ברגע האחרון עם החלטה אחת שגויה ומאד מיותרת. המטרה: להגיע בשלום לסנטיאגו, ורצוי על המדרגה העליונה בפודיום.

 

כך למשל סיריל דפרה, המוביל את קטגוריית הרוכבים כבר מספר ימים, המשיך לרכוב במתינות גם ביום זה וסיים הרחק מהמובילים. מי שהרוויח מכך היה ההולנדי פרנס ורהובן שקבע את הזמן הטוב ביותר, והחזיר מעט צבע ללחיי אנשי ימאהה שספגה מכות קשות בימים האחרונים. אגב, גם אוליבר פאין, רוכב ימאהה שהוביל את הראלי בשלבי מוקדמים, ממשיך להתאושש ועלה למקום השישי בדרוג המצטבר. במקום השני סיים בן קבוצתו של דפרה, רובן פאריה, אשר צמצם מעט את הפער בצמרת. חואן ברדה בורט סיים שלישי. לדפרה כעת כחמש וחצי דקות של יתרון, אך אחריו נמצא בן קבוצתו, שלבטח לא יאיים עליו עד הסיום.

 

אצל נהגי המכוניות המשיך רובי גורדון לקבוע זמנים יוצאי דופן עם ההאמר הכתום. גורדון גם יכול היה לנצח את היום, אלא שאובדן 10 דקות חיוניות באחת מנקודות הציון מנעו ממנו זאת, והוא סיים שני. חואן רומה ניצח את היום ה-12, כשהוא מקדים את גורדון ב-4:18 דקות. רומה גם עלה למקום שלישי בדירוג המצטבר. סטפן פטרהאנסל, כמו דפרה על הק.ט.מ, השתדל להימנע מסיבוכים מיותרים וסיים רק במקום הרביעי, כשש דקות אחרי המנצח ושתי דקות אחרי ג'ינל דה ויליריס הממוקם שני בדירוג המצטבר.

 

ביומיים שנותרו למירוץ יאלצו המתחרים להתמודד עם כ-1,400 ק"מ, עד קו הסיום בסנטיאגו, בירת צ'ילה. ביום ה-13 הם יצאו לכיוון העיר לה סרנה (La Serena), בקטע הדירוג המשמעותי האחרון של המרוץ, הכולל 441 ק"מ של דיונות. למעשה, יום זה הוא ההזדמנות האחרונה עבור שאר המתמודדים למנוע מפטרהאנסל ודפרה זכייה נוספת בדאקאר. ביום שבת מצפה קטע דירוג קצר יחסית של 128 ק"מ, ושאר המרחק - כ-500 ק"מ - יתבצע באופן מנהלתי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דאקאר 2013: עוד קצת חול
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים