שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אופניים חשמליים של A2B - נפרדנו כך, ולא בחיוך

    לאחר מספר חודשים עם אופניים חשמליים יקרים, מסיביים ומוקפדים, החלטנו לסיים את המבחן באירוע רכיבה מפרך ויוצא דופן - עליה לחרמון בדיווש. רק הייתה בעיה קלה, האופניים לא רצו להשתתף במסיבה

    לפעמים צריך לומר שלום. במשך מספר חודשים רכבנו על זוג האופניים החשמליים המרשים ביותר שהגיע ארצה - A2B המיובאים על-ידי UMI, נציג קונצרן הרכב ג'נרל מוטורס בישראל. שלוש פעמים דיווחנו לכם עד עתה על החיים במחיצתם, על הנקודות החיובית והשליליות. בינתיים, הזוג שעמד לרשותנו, הייבריד 24, הפך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה, בעיקר לאחר שפתרנו את סוגיית מושבי הילדים. הסוללה הגדולה העניקה טווח מצוין לרכיבות בית-גן-גינת משחקים-בית, וכאשר האופנים עבדו כראוי, העסק היה לא פחות ממושלם.

     

    מבחן ארוך טווח ל-A2B - הממצאים:

     

    היה מנוע? חכו, אתם מיד מגיעים לזה (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
    היה מנוע? חכו, אתם מיד מגיעים לזה(צילום: פז בר)

     

    אחרי הכל, מלבד העבודה שמדובר באופניים חשמליים עם טווח נסיעה מכובד, מדובר בכלי שבניגוד למרבית מתחריו, נראה מעולה. עם שלדה ייחודית, צבע שחור-מט אופנתי וצמיגי "24 רחבים, כמעט-מטשטשים ההיבריד את הגבול בין אופניים לקטנוע. ויש עוד עניין - בזכותם שמרנו על פאסון ראוי בבית הקפה השכונתי. כולל שיחות עם אורחים שעונדים שעוני יד העולים כמו המשכורת השנתית שלנו.

     

    אבל חובה להזכיר כי - כפי שדיווחנו כבר בעבר - מבט בוחן יותר יגלה כי מדובר בהטעיה קלה. שכן תדמית הפרימיום המתנשאת שהאופניים האלה מייצרים, אינה עולה בקנה אחד עם רכיבים לא איכותיים כמו מעצורי הדיסק המכאני, בולם הזעזועים הקדמי ומעביר ההילוכים שמאחור. אלה, ואין דרך אחרת לומר זאת, מגיעים מהמדף התחתון של עולם האופניים. במוצר שמחירו עשרת אלפים שקלים וצפונה, היינו מצפים לרכיבים איכותיים יותר.

     

    ויישור קו בין הרכיבים למחיר הרכישה היה אמור להעניק לנו מעצורים הידראוליים שלא רק שוקלים פחות, אלא מספקים עוצמת בלימה ורגש גבוהים בהרבה, שלא להזכיר שאינם דורשים התעסקות למעט החלפת רפידות. או מזלג קדמי איכותי יותר שמאפשר טווח רחב יותר של כיול והתאמה למשקל המשולב של רוכב+ילדות+קניות מהמכולת. ולא הזכרנו עדיין את הקורוזיה שהתפתחה על טבור המנוע החשמלי.

     

    בלי מנוע זה הולך, אבל רק בקושי (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
    בלי מנוע זה הולך, אבל רק בקושי(צילום: פז בר)

     

    והיו לנו עוד טענות עד עתה. למשל נושא המשקל שהופך את החיים איתם ללא קלים, בלשון המעטה. 27 ק"ג, זה המשקל שאתה צריך לשאת על גבך במדרגות, בכניסה, ביציאה, בעליה ובירידה. אם רצית לעלות (או לרדת) ממדרכה, אם רצית אפילו להיכנס למעלית. חשבתם להרים אותם במדרגות לקומה השנייה? תשכחו מזה. ובעניין הטווח? התעלמו ברשותכם מהצהרה על 70 ק"מ. בפועל מדובר ב-41 בלבד. עדיין מרשים, אבל רחוק מאד מההצהרות.

     

    מערכת אחרונה

    לקראת סיום החיים המשותפים, החלטנו על מסיבה אחת אחרונה. כזו בה נפרד מהאופניים באירוע מרשים , כזה שיאפשר להם להוכיח מה באמת הם שווים. מעין הדמיה של סופ"ש משפחתי בצפון, עם האופניים. ועוד תוספת קלה. באתר של A2B מציין היצרן כי מערכת ניהול המנוע החשמלי מסוגלת להפיק 30 Nm (כ-3 קג"מ) מומנט רציף, כדי לעזור לרוכב להתגבר על מאמצים מתמשכים. אנחנו קראנו את זה ככה: "אפשר לעלות איתם את החרמון.

     

    ללא מילים (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
    ללא מילים(צילום: פז בר)

     

    את האופניים הכנו כמובן באופן קפדני. המצבר נטען במשך יום שלם ונותר מנותק מהאופניים עד לתחילת הרכיבה. רק כך האמנו שניתן להתחיל לרכוב מצומת הטנק (צומת של כביש 99 עם 999, באמת), לחלוף על-פני הבניאס, לחצות את גשר נחל סער ומשם למבצר נמרוד, נווה אטי"ב, מג'דל שמס ולחרמון. היינו סקרנים לראות האם יעמדו האופניים באתגר, ואם לא, באיזו נקודה הסיוע החשמלי ירים ידיים.

     

    נו טוב, זה לא קרה. האופניים סירבו להידלק, גם אחרי שפרקנו והרכבנו כל מה שאפשר לפרק ולהרכיב. פשוט סירוב מוחלט. ואז הגיע שלב הטלפונים, בו למדנו חיש קל כי התקלה היא אותו מפתח אלחוטי (עם צ'יפ זיהוי מקודד) אשר מאבד את קידודו בחשיפה לשדה מגנטי, למשל של טלפון נייד. ואז גילינו שרק איש שירות יכול לעזור לנו. ומאוחר יותר גילינו שאיש השירות הקרוב ביותר נמצא מרחק של שעתיים נסיעה. וזה סוף הסיפור.

     

    סיכום הסיכומים

    להייבריד 24 של A2B יתרונות רבים: טווח הוא אחד מהם (גם אם זה 40 ולא 70 ק"מ), מראה מצוין ומערכת ניהול אנרגיה חכמה מצטרפים אליו. מצד שני, במהלך החודשים הספורים בהם שהו האופניים במחיצתנו, נדרשנו לא פעם לעזרת אנשי שירות, תיקונים קלים והתאמות. האיכות הכוללת אינה מרשימה במיוחד, כולל רכיבים שאינם קשורים להנעה החשמלית. המשקל העצמי גבוה מדי והמחיר - ובכן, גבוה מאד מאד. גבוה מדי.

     

    היו שלום.

     

    הכתבה באדיבות מגזין שטח

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: פז בר
    נוסעים, ונוסעים
    צילום: פז בר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים