שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    כשהעובדים מדוכאים: 6 טיפים שיניעו אותם
    זיהוי הצרכים היחודיים לכל עובד ועובד, סיוע בניהול זמנם וזריקת מילה טובה מפעם לפעם על ביצועיהם - כך תגרמו לכפופים לכם לעבוד טוב יותר

    ארגונים רבים מודדים את העובדים שלהם על פי התוצאות שהם מספקים - אולם שוכחים לבחון היעילות והאפקטיביות שלהם - שהם הגורמים בעלי ההשפעה המשמעותית הגדולה ביותר על תוצאות עסקיות.

     

     

    כיצד ניתן לשנות זאת? לפניכם מספר צעדים פשוטים שבאמצעותם תוכלו לגרום לעובדים שלכם לעבוד טוב יותר וכך לחסוך זמן, אנרגיות וכסף ולמקסם תוצאות:

     

    פעלו להעלאת המוטיבציה של העובדים

    כשהמוטיבציה של העובדים עולה - עולים גם הפיריון והתוצאות. כל מנהל רוצה לרתום את העובדים שלו באופן שייצר השפעה, אבל לא כולם מתמקדים במה שחשוב: זיהוי מקורות ההנעה שלהם, כלומר מה הדברים החשובים להם.

     

    כל עובד מונע ממקום אחר: לאחד חשוב הביטחון התעסוקתי שמקום העבודה מספק לו ולאחר ההישגים שיכול להשיג בארגון, יש כאלה שמונעים דווקא בגלל שמאפשרים להם אוטונומיה בתפקיד ולאחרים חשובה השייכות הארגונית ולהיות חלק מקבוצה.

     

    המשמעות היא שאי אפשר להניע את כל העובדים באמצעות אותם כלים, משום שלכל אחד צורך אחר המניע אותו. הגברת מוטיבציה ומחויבות תגיע דווקא מהמקום בו המנהלים מזהים ומספקים לעובדים שלהם את הצרכים היחודיים להם.

     

    האצילו סמכויות

    גם המנהל הטוב ביותר בעולם, לא יכול לבצע עבודה של צוות שלם, אבל אנחנו עדיין נתקלים במנהלים ריכוזיים, שאינם נוטים להאציל סמכויות. מנהלים שכאלה ישתמשו במשפט השחוק: "עד שאני אסביר ואלמד, אעשה זאת כבר בעצמי".

     

    האמת היא שמנהל שמאציל סמכויות - מפנה זמן לניהול, פיקוח, בקרה ופיתוח. למעשה, הוא מייצר אפקטיביות בדרך של ניהול ובמקביל מעצים את עובדיו, מצב שכולם מרוויחים ממנו. כשמאצילים סמכויות יש לקחת בחשבון את רמת המורכבות של המשימה, הכישורים של העובד, מידת הרצון והמוטיבציה של העובד ולוח זמנים לביצוע המשימה.

     

    עזרו לעובדים לנהל את הזמן

    יש לעזור לעובדים שלכם לנהל את הזמן שלהם באפקטיביות. זה מתחיל מבניית שגרת יום ברורה, שיתוף העובד בהגדרת המשימות היומיות והשבועיות שלו ומיפוי הפעולות שעליו לבצע. כאשר שגרת היום של העובד ברורה לו, נוצרת פרודקטיביות ונמנעת שחיקה שלו בעבודה.

     

    הגדירו יעדים

    אם לא תגדירו יעדים - כנראה שלא תגיעו לשום מקום. למה? כי מה שאתם לא מודדים אתם לא מנהלים. לפיכך - חשוב להגדיר לעובדים יעדים כמותיים של מספרים, כמויות וגדלים, לצד יעדים איכותיים כמו שביעות רצון ואיכות שירות.

     

    ככל שהיעד יוגדר כספציפי, מדיד, ריאלי ותחום בזמן - הדבר יקל על העובדים להשיגו. המשמעות היא מיקוד וחתירה למטרה, כאשר לכל אחד מהעובדים יש יכולת למדוד ולבקר באופן אישי את התנהלותו וכך להגביר את האחריות שלו לתוצאה.

     

    העניקו משוב

    לכל עובד חשוב להרגיש שמכירים בו ומוקירים את תרומתו, ולפיכך הקפידו לתת לעובדים משוב על ביצועיהם. מטרת המשוב הינה לשמר ולשפר ביצועים, לייצר למידה והעצמה של העובדים, תוך התייחסות למקורות ההנעה שלהם ומכאן להשפיע על המוטיבציה והמחויבות שלהם.

     

    לעובדים חשוב לקבל משוב שוטף במהלך העבודה ולא רק משוב מסכם המתרחש אחת לחצי שנה עד שנה בארגון. גם אם זה נשמע טריוויאלי - הקפידו להעניק משוב גם לביצועים טובים, שכן מנהלים רבים מתעלמים מביצועים טובים ומתייחסים רק לנקודות החלשות. 

     

    החשיבות של מילה טובה

    טיפ קטן שיש לו השפעה גדולה, היא לזרוק מפעם לפעם מילה טובה או שתיים לעובד, לא יותר. זה לא מצריך ידע, ניסיון וכלים מיוחדים, וזה לא ממש מסובך להיות אדם נעים, אכפתי ומתחשב כלפי העובדים. זה אפילו משתלם.

     

    הכותבת היא מנכ"לית פורטל הניהול PROSO  ומנטורית למנהלים


    פורסם לראשונה 13/08/2013 20:44

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים