שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לשתות מאותה כוס של נשא HIV זה מידבק?
    נשאי HIV רבים חשים היום שההתמודדות עם הסטיגמות החברתיות קשה יותר מההתמודדות עם האתגר הפיזי של המחלה. סטודנטים לפרסום נרתמו לניפוץ סטיגמות רבות על נשאי HIV, ויצרו תשדירי רדיו שמציגים את האפליה החברתית שממנה הם סובלים. כך זה נשמע

    אפשר להידבק ב-HIV כששותים מאותו ספל של נשא? כל מי שהוא נשא הוא גם חולה איידס? מיתוסים כאלה מנסים לנפץ הסטודנטים לפרסום במכללת ACC ע"ש תרצה גרנות, בסדרה של תשדירי רדיו מיוחדים שהפיקו בשיתוף הוועד למלחמה באיידס וחברת שפ"מ.

     

    במסגרת הקמפיין החברתי נפגשו הסטודנטים במסלול קופירייטינג עם אלון מדר בן ה-34, נשא HIV זה תשע שנים. מדר שיתף את סיפורו האישי עם התלמידים והסביר את הקשיים ואת האפליה שהוא מתמודד עמם בזירות שונות, בשל המודעות הנמוכה לנגיף ולאפשרויות ההדבקה בו.  

     

     

     

    עוד על HIV:

     

    "אלון הוא בחור מדהים ומעורר השראה שסיפר לנו את סיפור חייו בצורה מפורטת וכנה, ואי אפשר להתחבר לנושא הזה בלי להכיר לפחות אדם אחד שחי עם HIV", מספרת לירון ינאי, בת 22 שיצרה את התשדיר על שתייה מאותה כוס של נשא.

     

    "הקמפיין שלנו נקרא 'אנטי-סטיגמה', כי אנשים כבר מכירים היום את המושגים HIV ואיידס אבל נורא פוחדים מהנשאים עצמם בגלל חוסר מודעות, וחושבים שיידבקו בנגיף אם ישבו ליד נשא. יש בלבול גדול בטרמינולוגיה והרבה חושבים ש-HIV משמעו איידס, ואנחנו צריכים לשים את האצבע על ההבדלים בין המונחים".

     

    ינאי התבססה על התשדיר המוכר משנות ה-90', "כשאתה שוכב עם החברה שלך, אתה שוכב עם החבר של החברה שלך...", שקרא לקיים יחסי מין מוגנים כדי להימנע מאיידס. אבל ינאי הפכה את הפואנטה שבסוף התשדיר: "לקחתי את כוס השתייה, הדבר הכי בסיסי שמוכנים לחלוק עם חבר, והפכתי אותה למסמלת את היחס כלפי נשאי HIV. בניגוד לתשדיר מהעבר, אצלי יש טוויסט בסוף שמראה שאין סיכוי שתידבק".

     

     

    כל סטודנט הגיש כמה רעיונות לתשדיר רדיו ולקמפיין דיגיטלי, והנהלת הוועד למלחמה באיידס בחרה חמישה תשדירים שבלטו לדעתה מעל השאר. התשדירים הנבחרים, בהם זה של ינאי, הוקלטו באולפן עם קריינים מקצועי.

     

    ינאי מברכת על האפשרות לעסוק בקמפיין כזה. "זה הצד הטוב בעבודה הזאת", היא אומרת, "שמדי פעם יוצא לעשות קמפיינים שנוגעים בנושאים חברתיים ובאמת מאפשרים לשנות משהו". 

     

    הקמפיין של ארז לבנת מציג סטיגמה שאיתה נאלצים להתמודד נשאים רבים, הנפסלים לעבודה על ידי המעסיקים:

     

      

    הפרויקט הנוכחי הוא חלק מפרויקט שנתי המתנהל במכללה, ובו ניתנת אחת לחודשיים במה לעמותה חברתית, כלשהי שעבורה מתכננים הסטודנטים קמפיין פרסומי. פרויקט ה-HIV הוא השני השנה, כשהראשון נערך עבור "בית השאנטי".

     

     

    מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, ד"ר יובל לבנת, אמר כי "לצד ההתקדמות בטיפול הרפואי ב-HIV, הסטיגמה והתפיסות החברתיות נשארו אצל חלקים רבים באוכלוסייה כפי שהיו לפני 30-20 שנה, ורבים מנשאי הנגיף חשים היום כי ההתמודדות עם האתגר החברתי קשה יותר מההתמודדות עם האתגר הפיזי. על כן, לצד הפעילות של הוועד למלחמה באיידס במניעת הדבקות חדשות בנגיף, אנו נאבקים גם באפליה ובהדרה שמהן סובלים נשאי HIV.

     

    "ההירתמות המבורכת בהפקת תשדירים שעוסקים ביחס החברה לנשאי HIV מסייעת לנו להעלות את המודעות ל-HIV ולנתץ את הסטיגמה הקשה שמזינה את האפליה שממנה סובלים כל נשאי הנגיף. תודה מיוחדת לשפ"מ מדיה ולסטודנטים, שלקחו את האתגר ברצינות והפגינו יצירתיות וגיוון רב בעבודתם".

     

    "אני שמחה על שיתוף הפעולה עם נציגי הוועד למלחמה באיידס", אומרת שרית אריסון, סמנכ"ל השיווק של שפ"מ, "הסטודנטים גילו יצירתיות רבה, והעבירו בצורה מרגשת את המסר. אנחנו כמובן נמשיך להוביל מיזמים שמקדמים מעורבות חברתית, לצד פיתוח של הדור הבא של אנשי הקרייאטיב".

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים