שתף קטע נבחר
 

יש לכם סטראט אפ ירוק? כך תמשכו משקיעים

חושבים שהגיתם את הרעיון הגדול הבא בתחום הקלינטק? לא די בכך - על יזמים מתחילים לדעת גם כיצד להציג אותו על מנת להוציא אותו לפועל. מדריך

לא פעם נשמעים בתחום הקלינטק קולות שמבשרים שהוא אכזב קרנות ומשקיעים ושהוא בדעיכה. אז נכון שלא חסרים סיפורים על מיזמים מדהימים שכשלו בניסיון לגייס סיבוב נוסף ושברגעים אלו ממש נושמים את הנשימות האחרונות. אבל יש הרבה מתמודדים עם רעיונות מבריקים ופוטנציאל שוק ממשי.

 

 

תחום הסטרטאפים בישראל משגשג ועמו גם רתימה של ידע וטכנולוגיה לטובת מטרות סביבתיות. עם זאת הבעיה מתחילה לא פעם, בפער הגדול בין הרעיונות החדשניים לאופן בו הם מוצגים. יזמים המעוניינים למשוך משקיעים או חברות לשיתוף פעולה אסטרטגי, מקבלים לרוב הזדמנות אחת לשכנע, אז כדאי שהיא תהיה טובה. על מה חשוב להקפיד?

 

מוצר מנצח זה לא הכול

אם הייתי מקבלת שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט, המוצר שלי הוא הכי טוב, הייתי מיליונרית. כל מי שעמד פעם מול משקיע פרטי או קרן יודע שלפעמים הטכנולוגיה, הפתרון או הרעיון הם לא הדבר היחיד שמשנה.

 

תחשבו על אותו אדם שיושב בקרן ושומע על פיתוח מסוים. הרבה פעמים, גם אם מיזם מעולה, הוא לא יבחר בו בגלל סיבות אחרות כמו הצוות שמוביל אותו או הפתרונות והמוצרים שייצרו ממנו. הרבה פעמים קשה להבין מי ירצה לקנות אותו ולמה.

 

אז אל תשקיעו את כל הפרזנטציות שלכם בפירוט הרעיון. שימו דגש על היתרונות המוספים כמו הצוות, הידע והניסיון, פרטו את הפוטנציאל בשוק ותוכיחו שיש בכך צורך. שתפו בפרזנטציות שלכם ראיונות או ציטוטים ממחקרי שוק שעשיתם ושלבו מובילי דעת קהל מהתחום כיועצים שידברו על הפוטנציאל של ההמצאה שלכם. זכרו: הרעיון שלכם משנה, אבל מה שמשנה יותר זה אתם ומה שאתם מסוגלים לעשות איתו.

 

יתרון ירוק לא מספיק

לסטרטאפ בתחום הקלינטק יש שתי שורות רווח - גם סביבתית וגם כלכלית. כשמדובר בקלינטק מומלץ לשים דגש על המשמעות הסביבתית, אך יש לשים גם דגש על הפן העסקי של הרעיון. הדגימו את הפוטנציאל הכלכלי, החזר ההשקעה, השוק והלקוחות, אלה הדברים שיכולים להפוך אתכם מעוד רעיון וחברה מצליחה.

 

אופן העברת המסר

היו קולחים וממוקדים. יזמים רבים מתפתים להיסחף אחרי הרצון להסביר כל פרט ברעיון שלהם ומפספסים מסרי מפתח קריטיים בזמן פגישה עם משקיעים או שותפים פוטנציאלים. לפיכך, תכננו מראש את המסרים שלכם בהתאם לקהל הצופה והתאימו לו את מידת העומק הנדרשת. הכינו לכם תבנית זרימה של התוכן, על פי רמת חשיבותו והעניין בו והיצמדו אליה.

 

בנוסף, התאמנו מול מראה ומול חברים. הרבה פעמים התכנים נשמעים מדוקלמים או מוקראים. חשוב להתלהב, להרגיש ולהביע, לא על חשבון מקצוענות כמובן, אבל אתם חייבים לסחוף. המונוטוניות מרדימה בעוד שאמונה והתלהבות מייצרת קשב. זהו את הערך המוסף, את החדשנות ואת המשמעות. זכרו כי הסיבה שאתם קמים בכל בוקר לקדם את הרעיון היא משום שאתם מאמינים בו – אז הראו זאת.  

 

הכותבת היא מנכ"ל EcoBrand המלווה חברות, יזמים וסטרטאפים בפיתוח אסטרטגיות שיווק ושותפה בתחרות CleantechOpen

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים