שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סבסטיאן וטל אלוף עולם, בפעם ה-4 ברציפות
    נהג מכונית רד-בול ניצח במירוץ הפורמולה 1 שנערך בהודו, ונהנה מכישלונו של פרננדו אלונסו שעשוי היה למנוע הכתרה מוקדמת

    גם אם לא מדובר באלוף העולם הצפוי ביותר שידעה (ותדע) 2013 בתחום ספורט כלשהו, המהמרים על סבסטיאן וטל כאלוף עולם העונה, בפעם הרביעית ברציפות, לבטח לא זכו בכסף גדול במיוחד. בוודאי לא אם הימרו לאחר מספר מירוצי גישוש בתחילת העונה, וללא ספק לא אם השקיעו ממיטב כספם אחרי פגרת

    הקיץ השנתית.

     

    שישה מירוצים נערכו מאז יצאו הנהגים והקבוצות לפגרה של כחודש ימים, אחרי המירוץ שנערך בהונגריה ולפני המירוץ בספא, בלגיה. שישה מירוצים בהם הוכיח סבסטיאן וטל כי גם אם אינו הנהג המהיר ביותר על המסלול - תואר השמור לפרננדו אלונסו שהוציא 120% מהפרארי הצולעת - הוא לבטח הצלע האנושית בחבילת מכונית-נהג הטובה ביותר על המסלול. עד כמה טובה מכולם? שישה ניצחונות, רובם ככולם קלים למדי, בשישה מירוצים.

     

    וטל השלים היום זכייה רביעית ברציפות בתואר, עם המכונית הטובה ביותר - ובהפרש עצום - שעלתה על המסלול בשנים אלה. זה לא הופך אותו לנהג פחות מוכשר כמובן, זה אבל זה בעיקר מלמד על היכולת הפנומנאלית של קבוצת רד-בול לעשות את כל ההחלטות הנכונות, באופן עקבי ובמשך תקופה ארוכה מאד. שכן בדומיננטיות כזו של קבוצה בפורמולה 1, כבר קשה להיזכר.

     

    וטל זינק למירוץ בהודו מהעמדה הבכירה, אחרי שקבע את זמן ההקפה הטוב ביותר, ובקלות יתרה. הנהג הגרמני ביצע 12 הקפות בלבד בשלושת מקצי הדירוג. בן קבוצתו נזקק למספר גדול פי 1.5, ניקו רוזברג במרצדס שסיים שני, נזקק למספר הקפות כפול כמעט (21). גם הזינוק למירוץ התנהל כשורה עבור וטל, החלפות הצמיגים, היציאה מרחבת הטיפולים, אסטרטגיית הצמיגים הקיצונית (החלפת הרכים עמם זינק אחרי 2 הקפות בלבד). למעשה, הכל. ומה שמרשים יותר - אף אחד לא הופתע.

     

    מאחורי של הגרמני התחוללו לא מעט דרמות, אשר תפקדו - כמו במהלך מרבית העונה - כהצגת משנה לעליונות המביכה לעיתים של רד-בול. הצניחה של רייקונן בהקפות הסיום מהמקום השני לשישי עקב אסטרטגיה כושלת (שוב, במקרה שלו) של לוטוס, הטיפוס המרשים של בן קבוצתו, רומן גרושיין, למדרגה השלישית על דוכן המנצחים לאחר שזינק מהמקום ה-17, תודות לאסטרטגיה מוצלחת (שוב, במקרה שלו).

     

    רוזברג סיים שני עבור מרצדס עם עוד מירוץ מרשים, בעיקר בשלבי הסיום. וובר שנראה היה כשני-בטוח, העמיד את מכוניתו בצד המסלול לפני הסיום, עם עוד כישלון לסיים בנקודות (הרביעי העונה, לעומת 1 של וטל ו-2 לשאר נהגי הצמרת). אבל כל אלה תפקדו כאמור כנציבים בהצגה הגדולה של רד-בול.

     

    למרות שתואר האליפות בכיסו, סבסטיאן וטל יזנק לשלושת מירוצי סיום העונה - אבו-דאבי, ארה"ב וברזיל - כפייבוריט ענק. וכבר עתה אפשר לומר בבטחה - גם בעונה הבאה ולמרות השינויים המפליגים, הוא הפייבוריט אלא אם יקרה משהו מאד בלתי צפוי. משהו שרד בול תשתדל מאד להבטיח שלא יקרה.

     


    פורמולה 1, הודו
    פורמולה 1, הודו
    נהג קבוצה נקודות
    1. סבסטיאן ווטל רד בול 25
    2. ניקו רוזברג מרצדס 18
    3. רומן גרושיין לוטוס 15
    4. פליפה מאסה פרארי 12
    5. סרג'יו פרז מקלארן 10
    6. לואיס המילטון מרצדס 8
    7. קימי רייקונן לוטוס 6
    8. פול די-ראסטה פורס-אינדיה 4
    9. אדריאן סוטיל פורס-אינדיה 2
    10. דניאל ריקארדו טורו רוסו 1

     


    אליפות הנהגים - 2013

    אליפות הנהגים - 2013
    נהג קבוצה נקודות
    1. סבסטיאן וטל רד-בול 347
    2. פרננדו אלונסו פרארי 217
    3. קימי רייקונן לוטוס 183
    4. לואיס המילטון מרצדס 175
    5. מארק וובר רד בול 166
    6. ניקו רוזברג מרצדס 159
    7. רומיין גרושיאן לוטוס 114
    8. פליפה מאסה פרארי 106
    9. ג'נסן באטן מקלארן 60
    10. פול די רסטה פורס אינדיה 48

     


    אליפות קבוצות - 2013

    אליפות קבוצות - 2013
    קבוצה נהגים נקודות
    1. רד-בול וטל, וובר 513
    2. מרצדס המילטון, רוזברג 334
    3. פרארי אלונסו, מאסה 323
    4. לוטוס רייקונן, גרושיין 297

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים