שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נלחמים באלימות דרך האוזניים
    איך מעלים את האלימות לראש סדר היום כשנדמה שהיא הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו וכאילו פיתחנו עור של פיל מול המראות והסיפורים? עם שאלות אלו התמודדו סטודנטים לפרסום והוציאו תחת ידם תשדירי רדיו שמצליחים להעיר מרבצם גם את הצינים והאדישים

    לְאַבָּא שֶׁלִּי יֵשׁ סֻלָּם מַגִּיעַ כִּמְעַט עַד שָׁמַיִם... וְרַק בִּגְלָלִי הוּא הָאַבָּא שֶׁלִּי, והבטיח הוא לי, שלא יצעק על אמא שלי - רובנו גדלנו על השיר "לאבא שלי" (מאת תלמה אליגון-רוז) המאדיר את דמות האב. אבל השורה האחרונה שנלווית כאן למילים המוכרות, מצמררת ומעלה מציאות אחרת, מציאות של משפחות שחוות אלימות מדי יום. שורה זו מתנגנת בסיומו של אחד מארבעה תשדירי רדיו מיוחדים שהוכנו לקראת היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים, המצויין היום (25.11).

     

    "הרעיון מאחורי התשדיר הוא שברוב הפעמים מציגים את האשה כקורבן, אבל אף פעם לא את המשפחה", מסבירה ירדן משיח שיצרה את התשדיר. "רציתי להתמקד פחות באשה שנפגעת, ויותר להציג את זה כתופעה שפוגעת גם במשפחה. הרעיון הזה התפתח אצלי אחרי ששמעתי שורה של תשדירים שורה של תשדירים שפונים ללב של ההורים דרך הילדים. כשהתחלתי לחשוב על איך אלימות של גברים פוגעת בילדים, חשבתי על השיר 'לאבא שלי'. ניסיתי להגיע למצב שבו אני מציג את השיר בצורה שהיא לא אלימה, אבל מעבירה את המסר. המטרה של התשדיר היא לתפוס את האוזן והראש של המאזין בצורה שתזעזע אותו באמצעות הפנייה לרגש ההורי שלו, שהרבה פעמים הוא החלק הכי רגיש אצל אנשים" .

     

     

    התשדיר הוא חלק מקמפיין משותף של ארגון ויצו וחברת שפ"מ ליום האלימות, ובמסגרתו הופקו סדרה של תשדירי רדיו להעלאת המודעות לתופעת האלימות במשפחה ולעידוד גברים אלימים להתקשר לקו ייעוץ וסיוע של ויצו ליציאה ממעגל האלימות - את התשדירים יצרו הסטודנטים לפרסום במכללת ACC על שם תרצה גרנות ז"ל. במהלך העשייה נפגשו הסטודנטים עם עובדים סוציאליים של ויצו, ושמעו על האתגרים שבטיפול בגברים.

     

     

    כל סטודנט הגיש כמה רעיונות לתשדיר רדיו ולקמפיין דיגיטלי, והנהלת ויצו בחרה ארבעה תשדירים שבלטו לדעתה מעל השאר. התשדירים הנבחרים, בהם זה של משיח, הוקלטו באולפן עם קריין מקצועי.  

     

     

    הסטודנט אבגר שחף יצר תשדיר שנקרא "מי הוא גבר". לדבריו, " מה שניסינו לעשות זה לפנות למכנה המשותף לכולם: לאיש עסקים, לנהג מונית ולנוסע שלו. המטרה היתה להגיע למאזין בגובה העיניים, בשפה עכשווית יומיומית שתעביר לו הרבה תובנות ב-20 שניות. לקחנו בחשבון גם שאנחנו מדברים על משהו שלאף אחד לא נוח להודות בו. חשבנו שכאשר אתה מדבר עם בן אדם אלים על דברים יומיומיים שעוברים עליו, אתה מעורר בו את המודעות שזה לא ככה אצל כולם אלא רק אצלו. העובדים הסוציאליים שנפגשנו איתם הכניס אותנו לעולם הזה של להביא אדם לטיפול - מה עובר לו בראש כשהוא מרחיק את זה ממנו ואומר 'זה לא קשור אלי'. צריך להביא אותו למצב שבו הוא יבין שיש לו בעיה. המטרה היא שאותו אדם אלים ישמע את התשדיר, ירים את את שפורפרת הטלפון ויתקשר לקו הסיוע".

     

     

    "התשדירים שיצרו הסטודנטים עבור ויצו מרגשים ורלבנטיים, בדומה לתשדירים הקודמים שהוכנו במסגרת הפרוייקט", אמרה שרית אריסון, סמנכ"לית השיווק של שפ"מ. "המיוחד בפרוייקט הזה הוא השילוב של מעורבות חברתית וקריאייטיב תחת קורת גג אחת. אנחנו שמחים לקחת חלק במיזם שמאפשר לנו לפתח דור חדש של פרסומאים חברתיים ומעורבים יותר שחלק מעשייתם בעתיד, כך אנחנו מקווים, יעמוד גם הוא בסימן תרומה לקהילה. זאת, מעבר לזכות שנפלה בחלקנו לעזור לעמותות החברתיות המשתתפות בפרוייקט בכלים המקצועיים העומדים לרשותנו ולתרום מנסיוננו שלא למטרות רווח".

     

    "אנחנו בויצו מאמינות שרק העלאת המודעות בקרב קהל הגברים וגיוסם לטיפול בפן האלים שלהם תוביל לצמצום משמעותי של תופעת האלימות", אמרה גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל. "אלימות זו בחירה בדרך חיים איומה שהורסת את כל המשפחה וניתן לשנות אותה בכל רגע נתון. ההוכחה לכך שהיא שמאז פתיחת הקו התקבלו למעלה מ-500 פניות של גברים ורובן הסתיימו בהפניה להמשך טיפול. אנחנו קוראות לגברים להמשיך ולקחת אחריות ולצאת ממעגל האלימות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: הרצל יוסף
    אלימות היא דרך חיים שהורסת את המשפחה
    צילום: הרצל יוסף
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים