שתף קטע נבחר

מאחד, מנהיג: ניצחונו של "החנון" הרצוג

הרצוג גבר על יחימוביץ' למרות תדמיתו הבעייתית. ספי שקד, אחד מיועצי הקמפיין של יו"ר העבודה החדש ומי שסייע לניצחון יחד עם מנהל הקמפיין ניסים דואק, הסביר כיצד נטרל את החולשות של המועמד שלו וניצל את הטעויות של היריבה: "המסר של שלי התהפך עליה"

הפרסומאי והיועץ האסטרטגי ספי שקד יכול לנקב עוד חור בחגורה. אחרי שעבד עם הליכוד והיה שותף לגיבוש את האסטרטגיה שהפכה את הבית היהודי לסנסציה פוליטית בבחירות 2013, הוא ראה הבוקר (ו') איך הפרויקט הנוכחי שאותו הוביל יחד עם ניסים דואק, יצחק הרצוג, מנצח את שלי יחימוביץ' והופך ליו"ר מפלגת העבודה החדש.

  

עוד על המהפך בעבודה ב-ynet:

 

עיקר העבודה של שקד בקמפיין שניהל ניסים דואק, הייתה סביב התדמית של הרצוג. המתחרה הגדול של יחימוביץ' נחשב ל"חנון", והעלה תהיות באשר ליכולתו להנהיג. "רצינו להוכיח את היכולות שלו, ושהרצוג מתכוון לאחד את המפלגה ולא להוביל אותה לפירוק באמצעות השמצות", אומר שקד בהתייחסות ראשונה. "המסר היה ברור: מאחדים את המפלגה, ולא משנה מי יבחר, מתאחדים מאחוריו כדי לשקם אותה. המסר של הרצוג, אל מול ההתנהלות של יחימוביץ' היה 'אנחנו' ולא 'אני'. הרצוג הגיע לכל מקום כמנהיג והבליט את העשייה שלו, שאיתה אי אפשר להתווכח. הציבור יודע שמניפולטורים פחות עושים, ומול זה הצבנו את הרזומה של הרצוג".

 

ח"כ יחימוביץ'. ניצלו את חולשותיה (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
ח"כ יחימוביץ'. ניצלו את חולשותיה(צילום: עופר עמרם)

 

כל קמפיין טוב נבנה גם מחולשותיו וטעויותיו של המתחרה. שקד הבחין כי מספר העוקבים אחרי יחימוביץ' בפייסבוק עצום לעומת הרצוג, ושהיא מדברת בעמוד שלה על עצמה בלבד. הוא ניצל זאת לטובת המועמד שלו. "הבנו שהיא ממשיכה עם המסר של היא עצמה בראש, לבד, באופן צנטרליסטי, והמסר הזה בסופו של דבר התהפך עליה. היא לא ניצלה את הכוח שלה בצורה אופטימלית".

 

לפני כמה חודשים היה זה שקד וצוותו שהובילו את הבית היהודי של נפתלי בנט להישג של 12 מנדטים בבחירות

הכלליות, מה שמעלה תהיות לגבי הסתגלות האסטרטג לדעות השונות של המועמדים. "אני איש של אנשים", הוא אומר. "גם אם אני לא מסכים לעתים עם הדעות של המועמד, חשובה לי יותר העובדה שהוא בן אדם ומנהיג. לא תמיד אני מסכים עם העמדות של כולם, אבל אני איש מקצוע וככזה אני מסתכל על מי הבן אדם שאני עובד איתו ולא על דעותיו".

 

בקמפיין השתמש הרצוג גם בפרופסור צבי לוטקר שעוסק בניתוח התנהגויות ברשת האינטרנט. המומחה סיפק למטה מידע וניתוחים על ההתנהגויות ברשת, והגרפים של לוטקר שימשו את המטה כסקרים. איתו פעלו גם ניסים דואק - מנהל הקמפיין - ורן אהרון, שנצמדו להרצוג. "עשינו כמה דברים חמודים כדי לחזק את תדמית המנהיג של הרצוג", מסביר דואק. "ביצענו מהלכים שיראו שהוא יכול ולא כזה 'לא מגניב'. הדגשנו את העובדה שהוא לא טאלנט, אלא מקצוען ועמוק. וזה עבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענת מוסברג
שקד. התווה דרך
צילום: ענת מוסברג
מומלצים