שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: גוסט ASX4900 - שטח שפוי

מחפשים אופני כניסה אבל לא מוכנים לוותר על שיכוך מלא? אופני המבחן של גוסט מבטיחים בדיוק את הנוסחה החמקמקה הזו. רוני נאק רכב, וחזר מאד מרוצה

מפגש ראשון עם כל דבר חדש יכול להיות חוויה נהדרת, או טראומטית. בוודאי כשמדובר באירוע פיזי באופן קיצוני יחסית כמו רכיבת שטח, במיוחד כאשר ההיכרות הראשונה עם סלעים ועפר מתרחשת בעזרת "אופני הכניסה" דווקא. אופניים המיועדים למי שאינו מסוגל (או רוצה, או גם וגם) להוציא סכומי עתק על אופניים סופר-יקרים.

 

אופני כניסה כאלה חייבים לעמוד במספר דרישות סף, למשל שלא יהיו כבדים מדי, יצויידו במתלים סבירים, יציעו מערכות הנעה טובות עם מספיק הילוכים, ולא פחות חשוב - שלא יעשו רושם של אופניים פשוטים, וזולים.

 

לאתר מגזין שטח ברשת

 

 (רמי גלבוע) (רמי גלבוע)
(רמי גלבוע)

 

גוסט ASX4900

למשבצת זו נכנס הדגם הזה של מותג גוסט, יצרנית גרמניה אשר שיווקה בעבר בישראל, וכעת עברה לידי קל-גב (נכון, ההם עם התיקים), המשווקת אותם דרך חנויות Bikeout שבבעלותה.

 

הדגם הנבחן מוגדר כאופני שבילים. שלדת האלומיניום מציעה מתלים עם מהלך של 120 מ"מ בחזית ומאחור. השלדה מגיעה מהמזרח, ומרשימה למדי עם הלחמות מדויקות וגימור מוקפד. המתלה הקדמי הוא מזלג עם קפיץ אוויר ונעילה של Suntour ומאחור בולם אוויר של X-fusion עם שיכוך החזרה ונעילה. כצפוי וכנגזר מהמחיר, אפשרויות הכוונון צנועות מאד.

 

ההנעה - על 27 הילוכיה - נסמכת על מעביר שימאנו ד'אור מאחור, ואליביו מלפנים. על ההאטה אמונים בלמי דיסק הידראוליים של טקטרו, עם דיסקים בקוטר 160 מ"מ. האביזרים ההיקפיים זוכים ל"מיתוג הבית", וכולם עשויים אלומיניום ונראים מאד איכותיים. על חישוקי "26 מאלומיניום של אלקסרימז, נעולים צמיגי שוואלבה מצוינים במידה רחבה יחסית של 2.25.

 

 (רוני נאק) (רוני נאק)
(רוני נאק)

 

משקל האופניים בשלדת מדיום, עם ג'יפה בפנימיות ודוושות SPD, איזן את המאזניים שלנו על 15.4 ק"ג בהחלט לא קלים. מחיר היצירה מגרמניה: 5,272 שקלים.

 

בין שבילים

המבחן הפעם כלל מסלול ארוך של כ-40 ק"מ, רובו על שבילים לבנים וכבושים. בחלק השני העפלנו לעוד כ-20 ק"מ של סינגלים משובחים באיזור בן שמן ותל חדיד, כדי לבחון מה יש לגוסט להציע שם.

אחרי כיול ראשוני פשוט מאד, שמחנו לגלות כי החששות מתנוחת רכיבה מוזרה והעברת הילוכים לא מדוייקת, לא היו מבוססים. את תנוחת הרכיבה המועדפת לא הייתה בעיה למצוא, וזו לא השתנתה לכל אורך הרכיבה.

 

במהירות מגלים גם כי האופניים האלה נוסכים ביטחון תודות ליציבות כיוונית טובה, מעין איזון שגורם לך להרגיש עמם בנוח מהרגע הראשון. זווית היגוי שטוחה (69 מעלות), קראנק נמוך יחסית המוריד את מרכז הכובד ותמוכות שרשרת ארוכות המותחות מעט את בסיס הגלגלים, יוצרים כאן פלטפורמה מרשימה - מתאימה לרוכבי שטח מתחילים הנתקלים לראשונה במשטחים חלקים ודלי אחיזה. גם הכידון והמושב מסייעים כאן לחבילה.

 

 (רמי גלבוע) (רמי גלבוע)
(רמי גלבוע)

 

בשבילים פתוחים לא נתקלתי בבעיות מיוחדות בהעברת הכוח, גם כשניסיתי לאתגר את האופניים בכוונה עם העברת הילוכים תחת כוח מלא. המעביר הקדמי לא אהב את זה, אבל ההילוכים הוחלפו תחת מחאה. אפרופו, יחסי ההעברה מפוזרים היטב, וניתן לשייט במהירות גבוהה עם הפלטה הגדולה, או לטחון עליה תלולה בקלות יחסית עם גלגל השיניים הקטן.

 

התלים מרשימים פחות. הנוחות גבוהה דיה אמנם, אבל לא יותר מזה. בעיקר הם מתקשים להתמודד עם נחיתות מגובה או עם רצף מהמורות עוקבות. הרכיבה בשבילים הטכניים של בן שמן הבליטה עוד יותר את המגבלות, למרות שאפשר להסתדר - צריך רק להוריד קצב כדי לשמור על קשר נאות בין הצמיגים לקרקע.

 

אגב, אותו קראנק נמוך שהעניק ביטחון בשביל הפתוח, התגלה כנמוך מדי ופגש יותר מפעם אחת את הסלעים בסינגלים. גם משקלם הגבוה של האופניים מקבל ביטוי בטיפוסים החדים ושיפועי הגבעות. לצד כל זה, השלדה שמרה על תכונותיה. בדיוק מה שרוכב מתחיל צריך.

 

 (רמי גלבוע) (רמי גלבוע)
(רמי גלבוע)

 

ומה בסוף?

למרות שכלל האצבע אומר שגם אם אתה רוכב מתחיל, מומלץ לך לרכוש את האופניים היקרים ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך (ויש בזה סוג של הגיון), לטעמי אין סיבה להוציא סכום כסף גדול, לפני שאתה משוכנע בכך שזה בדיוק מה שאתה רוצה. וכאן נכנסים לתמונה אנשי גוסט, המציעים חבילה טובה - ולא נטולת מגרעות - לרוכבים מתחילים שאינם מוכנים לוותר על שיכוך מלא, מעצורים הידראוליים ומשרעת הילוכים רחבה. ארזו הכל באופניים שנראים טוב והכוללים רכיבים מוכחים ואמינים, וקיבלתם נוסחה נהדרת לשטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים