שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: קנונדייל טריגר 4 - הדק לטירוף

יצרנית האופניים קנונדייל נוהגת לעשות דברים קצת אחרת, והטריגר האגרסיביים אינם שונים מבחינה זו. ובכל זאת, כמה הם באמת טובים?

"אנדורו" הוא הטרנד החדש של עולם האופניים. בעוד שבעולם המכוניות והאופנועים מוכר ענף ספורט זה היטב, בעולם האופניים הוא עושה צעדים ראשוניים יחסית. וגם כאן, כמו בכלי הרכב הממונעים, מדובר בשילוב קטעי רכיבה מתישים עם קטעים מיוחדים מדודים, לפיהם נקבע דירוג הרוכבים. הפעילות סביב קטגוריה תחרותית זו כבר ענפה, והקנונדייל טריגר מתאימים לה כמו כפפה ליד. סיבה לא רעה לקחת אותם למבחן מפרך.

 

עוד על אופניים? כנסו למגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

הגדרות ופיזיולוגיה

קנונדייל לא אוהבים את המושג All Mountain, ולכן מעדיפים לכנות את דגמי האופניים האגרסיביים שלהם Over Mountain. בשני המקרים אגב מדובר בדגמים המיועדים לרוכבים אגרסיביים ומיומנים, המבקשים אופניים בעלי מהלך מתלה ארוך (מעל 120 מ"מ) שמסוגלים להתמודד עם מורדות טכניים בקצב גבוה. ויחד עם זאת, בעלי יכולת להתמודד עם מעלות ארוכים וקטעי רכיבה מתישים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

הטריגר 4 מתאים כאמור להגדרה, אך הוא הגרסה הצנועה של דגם האב. שכן מעליו יש את ה-3 המצויד טוב יותר, ואת ה-2 ו-1 שכבר מתהדרים בשלדות קרבון ומזלג "לפטי" חד-צדדי. שלדת האלומיניום עשויה מצינורות בעלי עובי דופן משתנה בהתאם לרמת העומס הנקודתית, יחד עם צורך נצחי לחסוך משקל. עוד בולט לעין הגימור החלק של הלחמת הצינורות - מסימני ההיכר של קנונדייל עוד מהימים שהשלדות יוצרו בארה"ב.

 

למערכת המתלה האחורי צירים מעובים (15 מ"מ) ומיסבים כפולים בציר הזרוע, כדי להלחם בכוחות פיתול ניכרים הפועלים על תמוכות שרשרת ומושב בשלדת "29. באמצע השלדה תמצאו את הרכיב אשר עושה את ההבדל. בולם DYAD של FOX, המאפשר לטריגר לשנות את אופיו על-ידי שינוי מהלך בין 80 ל-130 מ"מ, ובמקביל לשנות גיאומטריה. זקוף וחד יותר ל-XC, שטוח ויציב יותר ל-AM.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המתלה הקדמי הוא רוולשיון מצוין של רוקשוקס עם 130 מ"מ של מהלך, קפיץ אוויר, שיכוך החזרה ונעילה. על ההנעה אמון מעביר שימאנו ד'אור קדמי עם חיבור מוצק לשלדה, מעביר SLX-פלוס מאחור ושיפטרים של SLX המדלגים בין 30 הילוכים. המעצורים מגיעים מסדרת SLX ונושכים דיסקים בקוטר 180 מ"מ עם רפידות מקוררות מסדרת ICETECH של שימאנו. האבזור ההיקפי ממותג קנונדייל למעט נאבות פורמולה, חישוקי DTSwiss וצמיגי טיובלס מ-WTB ברוחב 2.2. אגב, ניתוב הכבלים מסודר ונקי, אולם הוא עובר בחלקה התחתון של השלדה באזור פגיע למדי.

 

הטריגר 4 שוקלים כמעט 15 ק"ג, ומחירם - כולל משאבת לחץ גבוה לכיול הבולם הייחודי - עומד על 13.2 אלף שקלים בקנייה דרך אתר האינטרנט.

 

רכיבה

הכנת האופניים של קנונדייל לרכיבה, שונה מהרגיל. לבולם המיוחד אין אפשרות כיוון רגילה, ולכן חובה להשתמש במשאבה המיוחדת שמגיעה עם האופניים. יהיה עליכם להסתמך על טבלת הלחצים המומלצת על-ידי היצרן כבסיס, ומשם להתחיל בכיול עדין יותר. לנו הספיקו שלושה ניסיונות עד שהעסק עבד באופן מאוזן ונכון.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

והטריגר מרגישים גדולים. למרות שבדרך כלל אני נמצא בין שלדת מדיום ולארג', הפעם גם המדיום היו לי גדולים יחסית. זה בלט פחות ברכיבת שבילים-פתוחים, והרבה יותר בסינגלים טכניים. ובכל מקרה, עם כמעט 15 ק"ג של משקל ויחסי העברה ארוכים יחסית, יציאה מהמקום אינה עניין פשוט וזריז. מצד שני וכצפוי, ברגע שהמהירות עולה, קל מאוד לשמור על התנע, עם קצב מהיר מאד, והתאמה מושלמת של גלגלים גדולים ומתלים מצוינים.

 

העברת ידית המתלה למהלך של 80 מ"מ, מורגשת מאד. היא מורגשת בישבן, מורגשת בכידון ומורגשת בכמות הכוח שיורדת לקרקע. בתצורה זו הצלחתי לגמוא מרחקים ארוכים מבלי להתעייף ואפילו לטפס מעלות ומדרגות בקלות. כאן המקום לציין שהאחיזה שמספקים צמיגים WTB מרשימה, אך התנגדותם לגלגול מוחשית.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

את היכולת האמיתית של הטריגר לשנות אופי גיליתי בסינגלים. כאן הם פשוט זרחו, גם אם הרגישו שוב מעט גדולים (אולי ארוכים תהיה הגדרה מדויקת יותר). עם המהלך משוחרר לכל ה-130 מ"מ (למעשה מדובר בשני בולמים נפרדים), אפשר היה לתקוף את הסינגל בקצב מאד מהיר. הטריגר בולעים וזוללים תחתם סלעים, שורשים, קולסים, דרדרת ומה לא. מפגעים שהיו מסיטים הצידה אופניים אחרים, לא גורמים אפילו לטרוניה קלה, ואם לא תספיקו לתמרן מסביב לסלע, פשוט דלגו מעליו.

 

המבנה המוצק של האופניים מניב כאן דיבידנדים, מוט המושב הנטוי לאחור מוריד משקל לגלגל האחורי, ושילוב מנצח של תמוכות שרשרת קצרות וזווית היגוי שטוחה, מאפשר יכולת תמרון טובה יחד עם ביטחון במורדות טכניים. בלימה? המעצורים של SLX נדרשים כאן להתמודד עם שילוב קטלני של מהירות גבוהה, משקל רב וגלגלים גדולים. בדרך כלל הם בסדר, אך אפשר היה לקבל יותר עוצמה ומינון מלפנים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

צריך גם להתרגל לניצול מלוא היכולת של שינוי מהלך וגיאומטריה תוך-כדי-דווש, אבל ברגע שזה קורה ועם 30 הילוכים לבחירה - קל מאד לשמור על שטף תנועה בשביל המשנה את אופיו ממורד למעלה וחזרה. מעבירי הילוכים? אתגרתי אותם בהעברות גסות-יד והצלבת שרשרת קשת-לב, אך לא נרשמו פישולים. מעביר SLX עם מצמד מתפקד נהדר, וגם הקדמי עמד בגבורה בהתעללות.

 

סיכום

קנונדייל טריגר 4 העניקו קודם כל קילומטרים של רכיבת-תענוג, כזו שבשכיחה ממני את מגרעות המשקל, הבלימה והתנגדות הצמיגים בשבילים פתוחים. בין עצי היער הם היו מהזוגות המהירים עליהם רכבתי מעולם, עם רמה מרשימה מאד של שליטה במהירות. במילים אחרות, לא הייתי מהסס להירשם לתחרות אנדורו ולקחת אותם כבני לוויה. אבל זה אני.

 

אם יש לכם שאיפות גבוהות ממש, טוב תעשו אם תכניסו את היד עמוק-עמוק לכיס ותאפשרו לעצמכם גרסאות מאובזרות ובעיקר קלות יותר. אם לא, גם הטריגר 4 יעניקו לכם תמורה מצוינת לכסף, והמון פאן ויכולת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים