שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יונדאי i10 איכזבה במבחן בטיחות

    מכונית המיני החדשה והפופולרית של יונדאי השיגה רק ארבעה כוכבי בטיחות, פחות מהמקובל כיום. הסיבה: הגנה לא מספקת על הנוסעים. כצפוי, מרצדס C-קלאס הצליחה יותר

    יונדאי i10 החדשה לא הצליחה להשיג ציון חמישה כוכבי בטיחות - כך הודיע הבוקר ה-Euro NCAP, הגוף שמבצע את מבחני הריסוק למכוניות חדשות באירופה. ציון חמישה כוכבים נחשב כיום כמעט לסטנדרט, לבטח בקרב מכוניות רבות מכר המיועדות למערב אירופה, ולכן הציון שקיבלה ה-i10 - ארבעה כוכבים - נחשב למאכזב.

     

     

    יונדאי i10 החדשה כשלה בעמידה בסף הנדרש לחמישה כוכבים בשני מדדים - הגנה על נוסעים מבוגרים ומערכות בטיחות. בשני המדדים הנוספים - הגנה על ילדים ופגיעה בהולכי רגל - חצתה את הרף הנדרש.

     

    המבחנים העיקריים שנכללים בדירוג ה-Euro NCAP

    • פגיעה חזיתית במהירות של 64 קמ"ש
    • פגיעה צידית על-ידי רכב אחר שנע במהירות 50 קמ"ש
    • פגיעה צידית בעמוד במהירות 29 קמ"ש
    • פגיעה בהולך רגל במהירות 40 קמ"ש
    • דירוג למערכות בטיחות וסימוני אזהרה
    • דירוג הגנה מפני פציעת צוואר בפגיעה מאחור

     

    ה-Euro NCAP החמיר בשנת 2014 את דרישות הסף לחמישה כוכבים, ואלו עומדות כעת על ציון 80% לפחות במבחן ההגנה על מבוגרים (ה-i10 פספסה זאת עם 79%), 75% בהגנה על ילדים (זכתה ב-80%), 60% בהגנה על הולכי רגל (זכתה ב-71%) וציון של 65% לפחות בדירוג מערכות הבטיחות. בסעיף זה הסתפקה ה-i10 ב-56% בלבד, למרות שרכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית.

     

     

    תוצאות ה-i10 מפתיעות בהתחשב בכך שבשנת 2011, אחותה התאומה קיה פיקנטו זכתה לציון חמישה כוכבים (ארבעה בגרסאות ללא בקרת יציבות, שלא שווקו בישראל). למרות התכנון הישן יותר, הפיקנטו דורגה למשל ב-86% במבחן ההגנה על מבוגרים - 7% יותר מה-i10.

     

     

    מרצדס C-קלאס מצטיינת

    דירוג נוסף שפורסם היום, מתייחס למכונית היוקרה החדשה של מרצדס, ה-C-קלאס. המכונית, ששיווקה החל בישראל לאחרונה, זוכה לציון חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה - 92% להגנה על מבוגרים, 84% לילדים, 77% להולכי רגל ו-70% למערכות בטיחות. לניקוד בסעיף האחרון סייעו, בין היתר, מערכות מתקדמות דוגמת הבלימה האוטונומית (ראו סרטון למטה).

     

     

    מערכת זו מזהה מכשול מלפנים - רכב מאט או עומד למשל - ומתריאה על כך בפני הנהג. אם זה לא בולם בזמן, המערכת יכולה לבלום בתנאים מסוימים לעצירה מוחלטת ולמנוע את הפגיעה. ביתר המקרים תבלום בעוצמה המרבית כדי לצמצם את נזקי התאונה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יונדאי i10 לאחר מבחן פגיעה צידית
    מרצדס C-קלאס במבחן פגיעה צידית
    מרצדס C-קלאס לאחר מבחן פגיעה צידית
    מרצדס C-קלאס לאחר מבחן פגיעה חזיתית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים