שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן

    יונדאי i10 אוטומטית 1.2 במבחן: פנינה קטנה

    מנוע שקט, חזק ומעודן מבעבר, תיבת הילוכים אוטומטית ותוספת אבזור. יונדאי i10 שזכתה למחמאות בגרסה ידנית, מתייצבת כעת למבחן עם תיבה אוטומטית. עדיין ראויה ומומלצת?

    • שנת השקה: 2013
    • קטגוריה: מיני
    • מתחרות עיקריות: טויוטה אייגו, סיטרואן C1, סקודה סיטיגו, קיה פיקנטו
    • מחיר התחלתי: 60 אלף שקל (1.0 ידנית)
    • מחיר לרכב המבחן: 79 אלף שקל
    • גלריית התמונות המלאה של יונדאי i10

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    מלבד יותר אבזור, אין הבדל משמעותי בין תא הנוסעים של יונדאי i10 הידנית (1.0 ליטר) שבחנו בעבר, לזו המופיעה במבחן זה. לכן ראוי לציין - גם כאן - כי היא מציגה שיפור משמעותי לעומת הדור היוצא, כולל איכות חומרים והרכבה. הנדסת האנוש טובה, ובסך הכל היא מקנה תחושה של רכב גדול ויקר יותר. המרווח טוב לארבעה נוסעים, ונפח תא המטען מספק - מבחינת גודל ונוחות שימוש.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כמו ב-1.0, גם ה-1.2 נוטה לקופצנות בכל מהירות, ואינה מכונית נוחה במיוחד. עם זאת, ביחס לקטגוריה שמתאפיינת במתלים לא מתוחכמים מדי, היא מציעה רמות נוחות ועידון ראויות בהחלט. חבל שגלגל ההגה אינו מתכוונן לעומק, מה שיקשה על חלק מהנהגים למצוא תנוחה אידאלית.

     

    בידוד הרעשים טוב מאוד, ובניגוד לגרסת הליטר, רעש מנוע הארבעה צילינדרים אינו חודר לתא הנוסעים. נוחות התמרון בעיר טובה, בין היתר תודות לראות טובה של הסביבה, היגוי קל ומדויק באופן מספק ורדיוס סיבוב טוב.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    הגרסה במבחן זה היא היקרה ביותר, עם מנוע 1.2 ליטר המייצר 87 כ"ס, ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. המנוע מספק ביצועים טובים בלי מאמץ מיוחד, ונעזר בתיבה פשוטה אך יעילה, שמגיבה היטב לדרישות הנהג. היא גם טובה משמעותית מתיבות רובוטיות האופייניות כיום בקטגוריה. בסך הכל מציעה יונדאי יחידת כוח מעודנת, המקנה ל-i10 תחושה זריזה.

     

    במסלול מבחן רגוע עם יותר נהיגה בינעירונית מהמקובל אצלנו, רשמה ה-i10 תצרוכת דלק של 14.6 ק"מ לליטר. לא רע, אך בתנאי מבחן כאלו ניתן לצפות לתוצאה טובה מזו.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    כמו ב-1.0, גם ב-1.2. היכולת הדינמית של ה-i10 החדשה גבוהה, עם שליטה טובה בתנודות המרכב ותחושת ביטחון ראויה

    גם במהירות גבוהה מזו שרוכשיה יחוו אי פעם. ההיגוי מציע תחושה מלאכותית עם מעבר מורגש בין תגבור רב ("הגה קל") במהירות נמוכה, לתגבור מועט במהירות גבוהה ("כבד"). בסך הכל הוא יותר ממספק.

     

    כושר הבלימה היה מצוין, וכך גם היציבות תחת בלימה בפניות. כל גרסאות ה-i10 משווקות בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, דורג הדגם החדש בציון ארבעה כוכבים מעט מאכזב.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב ההדגמה היה ברמת גימור "סופרים", היחידה שמוצעת בשילוב 1.2-אוטומטי והגרסה היקרה ביותר של ה-i10 בישראל: 79 אלף שקל. תמורתם תקבלו ארבעה חלונות מופעלי חשמל, חמישה מושבים (ולא ארבעה כפי שמציעות חלק מהמתחרות), מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ובלוטות' עם שליטה מההגה, גלגל הגה מצופה עור, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, תאורת עזר לפנייה וחישוקים קלים. זהו אבזור גבוה מהממוצע, ועבור המחיר המבוקש מדובר בתמורה טובה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

    ציון כולל וסיכום

    + מרווח, איכות, יחידת כוח, יכולת דינמית

    - תנוחת נהיגה, תצרוכת דלק (ביחס לגודל)

     

    ולבסוף: את המבחן לגרסת הבסיס של יונדאי i10, סיימנו בהמלצה חמה - וכך גם במבחן זה. גרסת ה-1.2 מוסיפה אבזור, מרץ ועידון לזו שגם קודם הייתה אחת הטובות בקטגוריה. מכונית שמציעה אבזור ונוחות ברמה דומה למכונית גדולה יותר, במחיר נמוך יחסית. לנו, זה נראה כמו חבילה משתלמת - במיוחד אם אתם חייבים משום מה את הקטנה שלכם עם תיבה אוטומטית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
    יונדאי i10
    יונדאי i10
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
    נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
    אורך 366.5 ס"מ
    רוחב 166 ס"מ
    גובה 150 ס"מ
    בסיס גלגלים

    238.5 ס"מ

    משקל 961 ק"ג
    נפח תא מטען 252 ליטר
    100-0 קמ"ש 13.8 שניות
    מהירות מרבית 163 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.3 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 142 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 6
    מחיר לגרסה שנבחנה 79,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 4 כוכבים לפי Euro NCAP

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים