שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מנהל חדש לפסטיבל הצגות הילדים בחיפה

    הנהלת תיאטרון חיפה הודיעה על מינויו של איציק ויינגרטן לתפקיד המנהל האמנותי של הפסטיבל טרם פרסום סיום תפקידו של המנהל היוצא, השחקן והבמאי נורמן עיסא. "הוא עסוק ויהיה לו קשה להתפנות לניהול הפסטיבל", אמרה המנכ"לית. עיסא עצמו העדיף שלא להגיב

    שנה בלבד לאחר מינויו המתוקשר של השחקן והבמאי נורמן עיסא לתפקיד המנהל האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה, החליטו הצדדים "להיפרד כידידים". מאחורי הקלעים מדברים על מתח רב בין עיסא להנהלת תיאטרון חיפה על רקע חילוקי דעות אמנותיים בנוגע לעיצובו של הפסטיבל.

     

    התגובה הרשמית של מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי לקונית ומתייחסת בעיקר לזמינותו של המנהל האמנותי היוצא: "נורמן יוצר ושחקן מוכשר מאוד ובימים אלה הוא עסוק ומלוהק לטלוויזיה, לסרטים ולהצגות בתיאטרון, כך שיהיה לו מאוד קשה להתפנות לניהול האמנותי של הפסטיבל". עיסא, חבר בלהקת השחקנים של תיאטרון חיפה, מעדיף מצדו שלא להגיב.

     

    אף שהודעה רשמית בעניין סיום תפקידו של עיסא טרם פורסמה, הודיעה הבוקר (א') הנהלת תיאטרון חיפה על מינויו של איציק ויינגרטן לתפקיד המנהל האמנותי של הפסטיבל שמופק במסגרתו. ויינגרטן, שחקן, במאי ומחזאי בעל ותק, שניהל בעבר את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר והיה ממייסדי מרכז התיאטרון בנווה צדק, החל את דרכו בקבוצת השחקנים שהקימה נולה צ'לטון בחיפה ושימש משך שנים ארוכות כבמאי הבית של התיאטרון. "במידה רבה זו אכן סגירת מעגל ויש בזה משהו שמרגיש הכי טבעי שבעולם", אומר ל-ynet האיש שחתום בין היתר גם על "הקיץ של אביה" ו"הילד מאחורי העיניים", שתיים מבין ההצגות שהתחרו בפסטיבל הילדים הראשון שנערך בחיפה לפני 25 שנה.

     

    בשנים האחרונות עומד ויינגרטן בראש בית הספר לתיאטרון במכללת סמינר הקיבוצים, תפקיד שימשיך למלא במקביל לניהול הפסטיבל. "לאורך כל השנים הייתי שותף בהרבה מאוד הצגות ילדים ככותב, כבמאי וכשחקן.

    זה תחום נפלא", אומר ויינגרטן ומוסיף: "גם בבית הספר אנחנו עוסקים הרבה בתיאטרון לילדים ומקיימים לאורך כל השנים שיתופי פעולה עם יוצרים בתחום. אני מקווה שייפתח פתח לשיתוף פעולה גם עם הפסטיבל".

     

    תחת שני הכובעים - יוצר בתחום תיאטרון הילדים ופדגוג - אומר ויינגרטן: "אני לא מאמין בתיאטרון פדגוגי, אלא בתיאטרון טוב ומורכב לילדים. הצגה לא חייבת להיבנות סביב נרטיב או סיפור כדי לפשט לילדים מסרים. ילדים הורגלו ל'תיאטרון טלוויזיה' של סיפור ריאליסטי, אבל אם ניתן להם, הם יעופו רחוק. אני רואה את זה לא מעט במחול, או בתיאטרון מחול, שלוקח אותם למקומות שתיאטרון קונבנציונאלי לא תמיד מאפשר. אני הייתי רוצה לעשות פסטיבל קצת אחר. לא פסטיבל של תיאטרון אחר, אלא כזה שהגישה שלו שונה. אני רוצה לאפשר לילדים לעוף".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דניאל קמינסקי
    ויינגרטן. השיבה לחיפה
    צילום: דניאל קמינסקי
    לאתר ההטבות
    מומלצים