שתף קטע נבחר

הצרות של Uber: פטיש בראש בסן פרנסיסקו

מפעילת אפליקציית הנסיעות אוכלת מרורים בשתי חזיתות: בארה"ב נשפט אחד מנהגיה על תקיפה בנשק קטלני של נוסע; בגרמניה החליט ביהמ"ש שאסור לחברה לפעול בשתי הערים המרכזיות בשל סוגיות רגולציה

ימים לא קלים עוברים על אובר (Uber), מפעילת אפליקציית הנסיעות הפופולרית. אובר נאלצת להתמודד עם קשיים בשתי חזיתות: הפסד במאבק המשפטי מול הרשויות בגרמניה, שהחלו לאסור החודש על הפעלת כמה משרותיה במדינה; ותקרית בסן פרנסיסקו, ארה"ב, במהלכה פצע אחד מנהגי החברה קשות את הנוסע שלו במכות פטיש.

 

 

משפטו של הנהג, פטריק קראג'ה, החל ביום ה' בסן פרנסיסקו. קראג'ה הואשם בתקיפה בנשק קטלני וגרימת חבלה גופנית חמורה, כפר בכל ההאשמות נגדו ושוחרר בערבות.

 

התקיפה התרחשה, לטענת התביעה, ביום ג' האחרון ב-2:00 לפנות בוקר, לאחר שהנהג אסף את הקורבן ושניים מחבריו מבר בעיר. לאחר שהתעוררה מחלוקת בנוגע לנתיב בו נסע הנהג הוא עצר את הרכב, הוציא את 3 הנוסעים לרחוב, הלם בראשו של הקורבן בפטיש, חזר לרכב ונמלט מהמקום. המשטרה מצאה את הקורבן זמן קצר לאחר מכן כשהוא שרוע על המדרכה ללא הכרה, ועם פגיעה חמורה ממכת הפטיש.

 

בתגובה לדיווחים על המקרה הצהירה אובר כי "הבטיחות של נוסעינו היא העדיפות מספר 1 שלנו. המדיניות שלנו היא להשעות את רשיונו של כל נהג בעקבות כל האשמה פלילית רצינית, כפי שעשינו גם הפעם ונסייע לרשויות בחקירה ככל שיידרש".

 

גרמניה: בלי UberPop

בחזית השנייה, פסקו ביום ו' בתי המשפט המנהליים בברלין ובהמבורג, כי הצו שאוסר על אובר להפעיל את שירות UberPop - המציע שירותי מוניות זולים בתחומי שתי הערים - יישאר על כנו. זאת מאחר שהיא אינה פועלת בהתאם לדרישות החוק הגרמני, המסדיר את פעילותן של חברות הסעה.

 

נהגי החברה אינם מצוידים ברשיון המתאים להסעה מסחרית של אנשים, קבעו שני בתי המשפט בתגובה לערעורים שהגישה החברה על הצו, אותו הוציא בתחילת החודש בית המשפט הארצי בפרנקפורט. בפרנקפורט עצמה, עם זאת, זכתה החברה לפני שבועיים בניצחון בבית המשפט המנהלי, שקבע כי הצו אינו תקף בתחומי העיר.

 

בית המשפט בברלין קבע בפסיקה כי למשתמשי השירות אין שום דרך לוודא כי הנהגים הפרטיים, אותם ניתן להזמין באמצעות שירות UberPop, אכן כשירים לשאת באחריות המיוחדת הכרוכה בהסעת נוסעים. גם שירות הלימוזינות Uber Black, קבע בית המשפט, אינו עומד בתנאים הנדרשים, והוא נופל בין הרגולציות המטפלות במוניות לאלו העוסקות בשירותי השכרת רכב.

 

הצו מגיע על רקע הצהרה של משרד הכלכלה הגרמני, לפיה המדינה צריכה לתת מרחב גדול יותר לחברות המתבססות על מודל עסקי דיגיטלי, וכי יש צורך בבחינה מחודשת של החוקים שמסדירים את התחרות בתחומים הרלוונטיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים