שתף קטע נבחר

תחרות לגט טקסי: אוּבּר החלה לגייס נהגי מוניות

נציגי אפליקציית ההסעות האמריקנית UBER שפעילה ב-130 ערים בעולם, החלו לחלק פלאיירים לנהגים בת"א. הנהגים יוכלו לעבוד גם בתחנות מתחרות במקביל, לא ישלמו תשלום חודשי, אך יעבירו אחוז מסוים לחברה. האפליקציה כבר זמינה לצרכנים בישראל, אך עדיין אי אפשר להזמין מוניות באמצעותה

אוּבּר (UBER) פונה לנהגי מוניות בישראל, כולל נהגי גט טקסי: אפליקציית ההסעות האמריקנית החלה היום (ד') בחלוקת פלאיירים לנהגי מוניות בתחנות מוניות, תחנות דלק, צמתים ומכוני שטיפה בת"א, במטרה לגייס מספיק נהגים כדי להתחיל בפעילות בארץ. החברה הודיעה השנה שהיא מתכוונת להתחיל לפעול בישראל ואף פתחה לאחרונה משרדים בדרום ת"א.

 

 

הפלאייר מפנה משום מה לאתר אינטרנט באנגלית. יש אפשרות לבחור את העיר הרלוונטית (ת"א) ורק אז מופיע תפריט בעברית, דרכו על הנהגים לשלוח מייל לחברה. באובר יצרו עמו קשר והוא יוזמן לפגישה.


 

אובר תגבה מהנהגים אחוזים מכל נסיעה.  בחו"ל מדובר בכ-20%. כל נהג יקבל אייפון, עליו יידרש לשלם פיקדון (שגבהו לא ידוע עדיין), שיוחזר לו כשיחזיר את האייפון לחברה. לא יהיה תשלום חודשי על האייפון, לעומת גט טקסי שגובה 225 שקל על טבלט מדי חודש.

 

הנהג לא צריך לעזוב את התחנה שלו, הוא יכול לעבוד במקביל גם באובר, בלי תשלום חודשי מראש לאובר על סדרנות, זאת בניגוד לתחנות מוניות שגובות תשלום חודשי כזה מהנהגים. עבור חלק מהנהגים, גם גט טקסי שמתחרה באובר בעולם (לצד שירותים כמו SideCar ו-Lyft) גובה תשלום חודשי עבור שירותי תחנה (600 שקל בחודש + 1 שקל על כל נסיעה אחרי 100 נסיעות. במסלול ללא תשלום חודשי, גט טקסי גובה 4 שקלים לנסיעה).

 

כרגע - נהגי מוניות בלבד

בעוד שבעולם יש לאובר מספר שירותים, כולל הסעות במכוניות פאר ושירותי הסעה של נהגים לא מקצועיים (מה שקומם עליה נהגי מוניות בעולם שמשלמים כסף על רישיונות, הכשרה, מסים ואגרות), בארץ נראה כרגע שהפנייה היא לנהגי מוניות בלבד.

 

לאחרונה פורסם שבגט טקסי מתכוננים לבואה של אובר על-ידי שליחת מכתב אזהרה לנהגיה. גט טקסי מזהירה מפני אובר, שעובדת גם עם נהגים לא מקצועיים בעולם וכך לוקחת עבודה מנהג המונית החוקי ויוצרת תחרות לא הוגנת בשוק המוניות. "איתנו אתה מוגן", נכתב. 

 

גט טקסי היא "תחנת המוניות" הגדולה ביותר בישראל ואין לה מתחרות רציניות באפליקציה. הנהגים שלה עובדים במקביל גם עם תחנות אחרות, אך לא בטח שגט טקסי תאפשר להם לעבור עם אובר. לא כל הנהגים מרוצים מהתנאים שלהם בגט טקסי. החברה החליטה לבטל את עמלת ההזמנה מרחוק (5.20 שקלים) בעקבות תלונות צרכנים, אך הנהגים טענו שהיא עשתה זאת על גבם - הם היחידים שספגו את הוויתור על העמלה. החברה בתגובה התירה לנהגים לגבות עמלה בין יום חמישי לשבת בבוקר.

 

האפליקציה זמינה אך עדיין לא פעילה

ומתי צרכנים יוכלו להשתמש בשירות המוניות החדש של אובר? האפליקציה, שדומהבמהותה לאפליקציית גט טקסי (הזמנה דרך האפליקציה, הנוסע יכול לראות את הנהג מתקדם לעברו על גבי המפה) כבר זמינה מ-23 ביוני להורדה עבור ישראלים, אך עדיין לא פעילה ותהיה פעילה רק כשיגוייס מספר מספק של נהגים. החברה עשויה לגבות מהצרכנים מחיר נמוך יותר ממחירון משרד התחבורה. התשלום עבור הנסיעה יהיה ככל הנראה, באשראי בלבד.

 

אובר פעילה ב-130 ערים ב-38 מדינות, בין היתר, אוסטרליה, קנדה, בריטניה וסוריה. לפני שבועיים הודיעה אובר כי גייסה הון של 1.2 מיליארד דולר, המשקף שווי חברה של 17 מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אפליקציה אובר uber שירותי הסעות
מומלצים