שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    צפו בחשיפה המרהיבה של יגואר XF החדשה

    על-גבי כבלים מעל נהר, נחשפה מכונית הסאלון היוקרתית של יגואר. תגיע לישראל עוד השנה עם עד 380 כ"ס

    יגואר חשפה את ה-XF החדשה, ועשתה את זה בתרגיל יחסי ציבור מרהיב: מכונית נסעה על-גבי כבלים תלויים מעל לנהר התמזה בלונדון, תוך שהיא קובעת שיא עולמי למרחק נסיעה על-גבי כבלים - 240 מטרים. המכונית, מיותר לציין, הוכנה במיוחד לצורך התרגיל כולל גלגלים מיוחדים ורכיבי אבטחה רבים.  

     

     

    ה-XF החדשה ממשיכה את עיצוב קודמתה משנת 2007, במיוחד בחרטום. מאחור ניכר דימיון למכונית הקטנה בהיצע יגואר, ה-XE, ואילו בתא הנוסעים היצרנית מבצעת מהפכה עיצובית עם מעבר לעיצוב מבוסס מסכים גדולים. מערכת המולטימדיה תציע כעת מסך בגודל "10.2, ואילו לוח המחוונים השגרתי הוחלף במסך TFT בגודל "12.3 - מה שיאפשר להציע יותר אפשרויות תצוגה לפי בחירת הנהג.

     

     

    המכונית החדשה עושה שימוש בפלטפורמת האלומיניום של ה-XE, עם 75% מהשלדה שתיוצר מהחומר הקל. המרכב החדש קשיח מקודמו ב-28%, וקל ממנו משמעותית - מה שסייע להפחתת משקל מרשימה של 190 ק"ג ביחס לדור הראשון. כל אלו יסייעו לשיפור היכולת הדינמית, הביצועים ותצרוכת הדלק. זאת, למרות שהמכונית כמעט זהה באורכה וגובהה לעבר (שבעה מ"מ פחות באורך ושלושה בגובה), ומציעה בסיס גלגלים גדול בחמישה ס"מ (כעת 296). מפרט טכני מלא לא פורסם.

     

     

    יגואר תציע את ה-XF עם מנועי ארבעה (2.0 ליטר) ושישה צילינדרים (3.0 ליטר). יחידת ה-2.0 תציע מגדש טורבו ו-240 כ"ס, בעוד שדגם ה-3.0 ישודך למגדש על ויוצע בשני הספקים - 340 או 380 כ"ס. בכל מקרה תהיה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.

     

     

    לצד מנועי הבנזין, יגואר תשווק באירופה גם גרסאות דיזל - 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-163 או 180 כ"ס, וגרסת טווין-טורבו 3.0 ליטר עם 300 כ"ס. אף אחת מהן אינה צפויה להגיע לישראל.

     

     

    ה-XF החדשה תושק בתערוכת ניו-יורק בחודש הבא. מחברת מאיר, יבואנית יגואר לישראל, נמסר כי הדגם החדש ישווק בישראל מסוף השנה הנוכחית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים