שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    יגואר XE נחשפה, תגיע לישראל ב-2015

    מכונית היוקרה החדשה של יגואר תגיע לישראל ברבעון השני של 2015, עם שלדת אלומיניום קלת-משקל ועד 340 כ"ס. צפו בקטעים מאירוע ההשקה

    יגואר חשפה את ה-XE, המתחרה החדשה שלה לב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס. מכונית שצריכה להביא את יגואר לקהל רחב בהרבה, בעיקר משום שתהיה הזולה והקטנה בהיצע היצרנית. מכאן גם החשיבות הרבה של המכונית, שתנסה למחוק את הטעם המר שהותיר הכשלון בניסיון הקודם בקטגוריה (עם ה-X-טייפ).

     

     

    כך הגיעה ה-XE לארלס קורט, לאירוע ההשקה: 

     

    הדגם החדש מאמץ את עיצוב ה-XF בחזית, ומציע עיצוב חלק אחורי שונה מדגמי יגואר אחרים. הוא נחשף בינתיים רק בגרסת ה-S הספורטיבית, שמובדלת קלות גם בעיצוב החיצוני מגרסאות אחרות - אותן תציג יגואר בעוד חודש בתערוכת פריז.

     

    קטעים וראיונות מאירוע ההשקה: 

     

    יגואר ערכה את אירוע ההשקה עתיר הכוכבים באולם ההופעות הוותיק ארלס קורט, בהפקה מושקעת שכללה בין היתר את הטסת הדגם מפס הייצור במסוק ולאחר מכן השטתו על-גבי התמזה לעבר האירוע, עד שלבסוף הגיע בנסיעה לתוך האולם בליווי צמד דגמי יגואר MKII קלאסיים "משטרתיים".

      

     

    ה-XE תציע שלדת אלומיניום חריגה בקטגוריה, שחלקים נרחבים ממנה ייוצרו מאלומיניום ממוחזר. שימוש בחומר זה מסייע להפחתת משקל הרכב, כאשר גרסת ה-S מציגה משקל עצמי של 1,474 ק"ג, כ-100 פחות מב.מ.וו סדרה 3 מקבילה. ל-XE S מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, המספק 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד -45.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד בסיוע מגדש על. מנוע זה יוצע בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.  

     

     

    יחידת הכוח של ה-S מאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת של הדגם בתנאי מעבדה עומדת על 12 ק"מ לליטר, והוא יוצע עם חישוקי "20. מידות המכונית עומדות על אורך של 467 ס"מ (5 יותר מסדרה 3), רוחב של 185 ס"מ (4+), גובה של 142 ס"מ (1-) ובסיס גלגלים של 283.5 ס"מ (2.5 יותר מהמתחרה הגרמנית). לפי יגואר, ה-XE היא המכונית האווירודינמית בתולדות המותג - עם מקדם גרר של 0.26Cd. היא גם הראשונה שעושה שימוש בהיגוי מתוגבר חשמלית, במקום הידראולית.

     

    עוד קטעים ממופע ההשקה: 

     

    לצד דגם ה-S, יגואר תציע גרסאות בנזין ודיזל נוספות. דגם הבנזין שיהווה ככל הנראה את עיקר המכירות בישראל, יציע מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם בסביבות 240 כ"ס (נתון רשמי לא פורסם) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. לצידו יוצע מנוע טורבו-דיזל בנפח דומה עם 163 כ"ס ו-38.7 קג"מ. לגרסה זו תהיה תצרוכת דלק ממוצעת של 26.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. שני מנועים אלו יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית.

     

     

    עוד נמסר כי ברשימת האבזור, שחלקו יהיה בתוספת תשלום, תהיה תצוגה עילית מבוססת לייזר, מערכת לסיוע בבלימה במקרה חירום, מערכת מולטימדיה עם חיבור אינטרנט (באמצעות WiFi מובנה) ושליטה מרחוק - שתאפשר להפעיל מערכות שונות ברכב באמצעות טלפון נייד מכל מקום - למשל מיזוג, נעילת דלתות ואפילו להתניע את המנוע.

     

     

    מחיר ה-XE צפוי לעמוד בבריטניה על החל מ-27 אלף פאונד (157 אלף שקל). למרות שאין עדיין תמחור רשמי בישראל, ניתן להעריך כי המכונית - בצירוף המיסוי הגבוה בהרבה אצלנו - תוצע במחיר גבוה מ-200 אלף שקל, בדומה למתחרותיה הישירות. שיווקה צפוי להתחיל בישראל לקראת הרבעון השני של 2015.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים