שתף קטע נבחר
 

עסק קטן? כך תגדילו את החשיפה ברשת

איך תגדילו את החשיפה של העסק שלכם ברשת? חשבו על הנוכחות שלכם בפייסבוק כמו על הצגה, השתמשו בהאשטאג, אל תתביישו להעתיק מחברות מצליחות והקפידו על אתר אינטרנט מעודכן. מדריך

כל עסק, שמעוניין לבנות כיום קהל לקוחות נאמן, ליצור פרסום חברתי ולהיות בעל נוכחות דיגיטלית משמעותית, חייב גם דף פייסבוק עסקי וגם אתר אינטרנט. אז כיצד מגדילים את החשיפה לעמוד הפייסבוק עסקי ואיך אפשר למנף זאת לאתר האינטרנט שלנו? לפניכם מספר מהלכים פשוטים:

 

להיות אישי ומצחיק

אף אחד לא אוהב מותג או עסק משעמם. תחשבו על הנוכחות שלכם בפייסבוק כמו על הצגה – אתם שם כדי לבדר. תציגו את הצוות שלכם, תכתבו על דברים מוזרים ומצחיקים שקורים לכם בעסק, חדשות מצחיקות מהענף שלכם, רכילות, דברים כיפיים, סרטונים ודברים לא צפויים.

 

תשתמשו בהאשטאג

ההאשטאג (Hashtags) נמצאים היום בכל מקום ויש ללמוד כיצד להשתמש בהם כדי להגדיל את החשיפה לעסק שלכם.

 

איך מתחילים? חפשו האשטאג ויראליים ורלוונטיים על יד בדיקה אם הם כבר ההאשטאג שלכם כבר נמצא בשימוש. ניתן לעשות זאת הוספת ההאשטאג שלכם ללינק הבא:tps://www.facebook.com/hashtag/your_hashtag

 

איך משתמשים? היעזרו בהאשטאג כדי להרחיב את החשיפה שלכם, אבל לא יותר מדי. כך למשל, נניח שיש לכם פיצריה שנקראת "האשטג ובניו" ואתם רוצים לקדם דיל מיוחד. האשטאג פופולרי באותו שבוע יכול להיות #Superclasico, וניתן לכתוב למשל את הפוסט הבא: "#Superclasico פיצה ספרדית מיוחדת בפיצה האשטג ובניו רק 49 שקל למגש + שתיה – קדימה ברצלונה!".

 

תגובות (Comments) על בלוגים

האינטרנט הוא מאגר תוכן אחד גדול והרבה מזה יכול לייצר עניין לעסק שלכם. לא צריך ליצור תוכן מקורי, צריך רק לדעת איפה למצוא אותו ואיך לשכתב אותו, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להסתכל. התחילו לעקוב אחר בלוגים שרלוונטיים לעסק שלכם. היכן שניתן להגיב עם פרופיל הפייסבוק שלכם – עשו זאת עם תגובה מטעם העסק שלכם.

 

איך עושים את זה? פשוט לחצו על כפתור Posting As - ליד כפתור ה-Comment ובחרו את שם העסק שלכם במקום הפרופיל הפרטי שלכם. התגובה תחשף בפני כל מי שקורא את התגובות וכך תגדילו את החשיפה לעסק שלכם.

  

שאלו שאלות

לשאול מישהו שאלה זו דרך מצוינת לייצר איתו את המושג שקשה לתרגם וכבר הפך למילה בעברית - Engagement. שאלות מפעילות את העוקבים שלכם, מה שמוביל לחשיפה גבוהה יותר לדף שלכם. אתם יכולים להוויח פעמיים כי זה גם יכול לתת לכם תשובות לשאלות שעשויות להיות רלוונטיות לעסק, לשיווק ולמכירות שלכם.

 

אל תשכחו שאתם צריכים להיות פעילים כי המטרה היא לייצר דיון. תענו לעוקבים שלכם וודאו, שהדיון לא רק מגדיל את החשיפה, אלא גם נותן ערך לעוקבים שלכם.

 (צילום: Sutterstock) (צילום: Sutterstock)
(צילום: Sutterstock)
 

למדו מהטובים ביותר

חברות שמגדילות את החשיפה שלהן בצורה משמעותית על בסיס יומי, מייצרות Engagement גבוה עם העוקבים שלהן. איך עושים את זה? אם תכנסו למשל ללינק הבא:http://likealyzer.com/statistics/facebook/likerank/country/Israel, תוכלו למצוא את החברות עם ה-Like Rank הגבוה ביותר.

 

בדרך כלל אלו גם חברות שיודעות לייצר חשיפה גבוהה ו-Engagement עם העוקבים. בקרו באלו שדומות לפרופיל העסקי שלכם ותראו מה הן עושות. אם תתחילו לחקות - תקבלו תוצאות מהר משציפיתם.

 (מתוך facebook) (מתוך facebook)
(מתוך facebook)
 

אתר אינטרנט דינאמי

כולם, כולל הלקוחות שלכם, מחפשים עסקים בגוגל לפני הפייסבוק ולכן חשוב שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש. עסק שמחזיק אתר אינטרנט נחשב לעסק מכובד יותר, האתר עובד גם כשאתם לא וברוב האתרים העסקיים ניתן לקבל שירות או מידע הכרחי.  

 

עדכון שוטף של אתר האינטרנט חשוב לא פחות, ויש כיום פתרונות שמאפשרים לעדכן את התכנים של דף הפייסבוק העסקי ישירות לאתר האינטרנט, במובייל ודסקטופ. כך, האתר מעודכן בצרה דינאמית, עם כל עדכון של הפייסבוק.

 

קידום האתר

אם כבר יש לכם אתר, חשוב גם לקדם אותו ויש דרכים רבות לעשות זאת. דרך אחת היא לקדם את האתר במנועי חיפוש ובעיקר בגוגל, שם מתבצעת כיום רוב התנועה באינטרנט.

 

דרך נוספת היא רישום במדריכי אונליין (Directories) – המשפרים באופן משמעותי את התוצאות האורגניות (SEO) של האתר. וכשאתם מעבירים את פרטי האתר למדריכים, וודאו שאתם כוללים בהם את המיקום הפיסי של העסק שלכם ואת קטגוריית העיסוק – כדי שהאתר יופיע במקומות הרלוונטיים, כאשר מחפשים עסק או שירות כמו שיש לכם להציע. מדריכים מובילים הם: Yelp, Google Business, Trip Advisor ובארץ - d.co.il

 

הכותב הוא מנכ"ל הסטארט-אפ אוטונומיק , פלטפורמה ליצירת אתר אינטרנט בלחיצת כפתור מדף הפייסבוק העסקי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: אביב חופי
יואב צוקר
צילום: אביב חופי
מומלצים